Bestelling voor 20 mensen

Haii!!!
Ik heb sinds een tijdje een bijbaan bij een goede vriendin van me, die een eigen bezorg en etensservice is gestart. In de meeste gevallen een service met als hoofdthema diner. Nu liep het nog niet zo geweldig, maar de laatste tijd begint het te draaien. Nu kregen we dus een bestelling, voor liefst 20 mensen!! Het is dus voor een redelijk groot feest en het moet het een Indonesisch/Aziatisch thema hebben… Ik en mijn vriendin zitten dus al het hele weekend te zoeken naar leuke gerechten, we hebben al wel wat (zoals reuzenloempia’s, kip korma, basmatti en roti, alleen voor de rest komen we er niet echt uit. Opzich is dit al een leuke samenstelling, maar er moet echt nog iets bij. Heeft iemand van jullie nog leuke ideeen of tips? We horen het graag! En we kunnen zeker hulp gebruiken :slight_smile:
Kusjes van Sarah

Hii,
Qua Aziatisch eten is misschien gebakken banaan een goeie? Dat kun je volgens mij bij de Chinees als bijgerecht/toetje eten, dus lijkt me Aziatisch?
Verder satéstokjes misschien? Of bami/nasi/rijst?
Verder heb ik niet heel veel verstand van Indonesisch/Aziatisch eten :grimacing:
Hopelijk kun je hier wat mee!

1 like

Lekker hoor

Hee,

Ik weet wel iets maar ik weet niet of het Aziatisch/Indonesisch eten is volgens mij is het Surinaams(dat is mijn afkomst) saoto soep super lekker echt gewoon haha

suc6 verder nog
kuzzies june

Hi,

De gerechten die in je post staan, komen uit de Indiaanse keuken of uit de Surinaamse keuken afgeleid uit de Aziatische keuken. Als je gerechten uit andere culturen klaar wil maken voor bepaalde (commerciële) doeleinden, verdiep je dan a.u.b. in de herkomst van het gerecht.

Allereerst zou ik bij je klant vragen wat hij onder een Indonesisch/Aziatisch thema verstaat. Aziatisch is heel uitgebreid, maar Indonesisch is al behoorlijk specifiek. Ik zou matching gerechten proberen. Aangezien jouw vriendin een bedrijf runt, is het aan haar om verder onderzoek te doen naar wat zij wilt aanbieden onder welk menu.

Wilt je klant Aziatisch dan kun je naar bekende gerechten denken uit de Indiaanse, Koreaanse, Chinese, Thaise keuken bijvoorbeeld. Dit is ‘common sense’. Het ligt er natuurlijk aan hoeveel variatie je wilt aanbrengen.

Mijn ervaring heeft geleerd dat mensen vaak niet weten waar een gerecht vandaan komt en soms gerechten onder verkeerde keukens scharen. Niks mis mee, maar wel storend als je op zoek gaat naar bepaalde (authentieke) keukens of specialiteiten en over de smaak ga ik niet beginnen. Friet valt toch ook niet onder de Koreaanse keuken, maar op een of andere manier begrijpen mensen dat niet of willen ze dat niet begrijpen.