Beste vriendin (?)

Hey iedereen, ik zou graag jullie raad willen.

Ik heb zeg maar een beste vriendin sinds 2008. Was altijd heel fijn, ik had echt veel steun aan haar en we konden goed praten etc. Maar de laatste tijd (laatste 1,5 jaar ongeveer) beschouw ik haar niet echt meer als mijn beste vriendin. Ik erger me aan haar, ik voel me niet meer echt verbonden met haar, ik voel de nood ook niet meer om met haar af te spreken. Ze is ook een vrij moeilijk persoon, en heeft buiten mij niet echt goede vrienden of vriendinnen.

Daarbij komt dat haar moeder haar altijd aan haar lot heeft overgelaten, en als ze ergens heen gebracht zou moeten worden dat ze dan altijd mijn moeder zou bellen. Mijn moeder kan geen nee zeggen dus heeft dat ook altijd gedaan, tot het laatste half jaar, toen vond ze het ook genoeg.

Ze is altijd wel een beetje jaloers op me geweest, omdat ik nogal verwend ben etc. Het is zelfs zo geweest dat ze kleren van me leende als ze bleef slapen, en ik ze nooit terugkreeg omdat ze wist dat ik een nogal slordig persoon ben. Dus dan kwam er soms na 3 kwart jaar achter dat ik truien en vesten kwijt was, en dan was ik bij haar en vroeg ik of die kleren die daar lagen van mij waren. Dan ontkende ze dat en dan kreeg ik ze na zoveel maanden ineens helemaal afgedragen terug, alsof ik het niet zou merken.

Ik heb er al die tijd niks van gezegd, maar de vorige keer dat ik haar zag ging ze met mij op stap en werd opgehaald. Achterin lag mijn sjaal, die ongeveer hetzelfde is als die van haar, maar dan nieuw. Ik kwam er na een week achter dat ik haar sjaal had ipv de mijne. Ik sms’te haar daarover en heb haar duidelijk gevraagd of ze de mijne niet expres had meegenomen (aangezien die eerdere voorvallen ben ik nogal kritisch ingesteld nu) En op dit moment is ze een beetje boos op me, wat begrijpelijk is, en zegt ze dat ze twijfelt aan onze vriendschap.

Ik voel er eerlijk gezegd niet veel voor om het goed te maken, mijn vraag: hoe kan ik dit het beste verwoorden? Dit klinkt nu echt heel bot, maar ik weet echt niet wat ik anders zou kunnen doen.

je moet gewoon zeggen zoals het is. ik weet is moeilijk en hard, maar je moet eerlijk zijn at er ook gebeurd.

of gewoon zo laten nu…dan verwaterd het contact ofzo of idd gewoon eerlijk zeggen

Gewoon geen initiatief nemen om af te spreken. Volgens mij verwaterd het contact dan inderdaad vanzelf

Gewoon niks meer sturen dan verwaterd het contact vanzelf.

Eerlijk zeggen wat je voelt.
Mischien zul je je dan ook beter voelen.
Hoor het daarna voor de laatste x van dr aan wat ze te zeggen heeft en dan neem je zelf de beslissing of je geen contact meer opneemt.

Misschien idd negeren, dan verwatert het vanzelf.

Dat is een optie, maar ik ben bang dat ze dan toch contact gaat zoeken en vragen waarom :confused: Nouja ik laat het nu gewoon, zie wel of ze contact met mij opneemt. Alleszins bedankt :slightly_smiling_face:

Je moet misschien praten over wat je hier nu allemaal heb gezegd. Niet gelijk boos worden, maar gewoon eerlijk zeggen wat je even kwijt wil. Als je echt definitief het contact wil verbreken zou ik dat aangeven of gewoon laten zitten zoals het is. Niet meer afspreken etc. Hopelijk kom je eruit!

Als ik jou was zou ik haar vragen: Kan ik even met je praten? En dan even met z’n tweeën ergens gaan zitten, en dan alles uitleggen. Want beste vriendinnen kunnen eerlijk tegen elkaar zijn, en als ze daar niet tegen kan en jouw verhaal niet wil aanhoren, weet je gelijk dat ze geen beste vriendin is.