Beste vriendin

Ik ga nu een lang verhaal schrijven en ik hoop dat iemand hem zal lezen en mij kan helpen. Ik ben geen wanhopige, maar ik ben er wel kapot van!

ik wist nog op de kennismakingsdag, ik vond jou echt zo eng en je zat naast me. ik wist echt niet wie je was en ik dacht dat je heel gemeen zou zijn. en toen gingen we namen opnoemen in de klas. ik hoorde opeens jou naam en mijn naam en die leken veel op elkaar, dat vond ik wel grappig. toen hadden we een rondleiding en toen gingen we chillen buiten. ik wou gewoon praten met je en ik zei van welke school je aankwam en zo hadden we ons eerste gesprek. lekker in de tuin zitten eten en praten over van alles. kennismakingsdag was afgelopen en toen zag ik je niet meer. (BRUGKLAS)

31 augustus
we moestten ons rooster ophalen en ik zag je weer. directeur aan het woord en ja toen hadden we ons rooster en we gingen toen chillen in een park en leuk foto’s maken.

1 september.
onze eerste schooldag, we wistten echt niet waar we heen moestten en welk lokaal. en ik weet ook nog in de 1e pauze gingen we naar emma’s huis en we gingen eten en toen we terug gingen moest je kokhalzen en door jou kwamen we te laat en moesten we een briefje halen!

Rond november kwam ik dankzij jou op huiswerkbegeleiding. dat VOND ik leuk en ik kon altijd heel gezellig met jou hebben! een keer na huiswerkbegleiding was zo iets kut gebeurd. en ik kon echt bij jou uithuilen en je begreep me goed en ik vond jou echt een topvriendin. we logeerde vaak met elkaar en hadden lol om de stomste dingen, maar het was wel grappig. en we hadden altijd hele domme acties. het werd nieuwjaar en zo begon een schone lei in 2010! we gingen niet meer heel vaak met elkaar om. op 5 februari maakte we onze grootste fout en hadden we wel een lesje geleerd. na dat gedoe veranderde je. en ook nog op je verjaardag was er veel gebeurd en ik vond het facking raar toen ik een roddel hoorde. maar ik liet gewoon je gangetje gaan. op een dag moest ik gvd nablijven bij nederlands en jij ging toen iets doen, toen ik klaar was met nablijven had jij het aan mij verteld en ik vond jou zo smerig en echt vies. en ik kon er niet meer tegen en ik heb met andere kinderen het doorgeluld aan de hele school. en ja je werd toen beschouwd. iedereen begon je zowat te haten en je kreeg problemen. en ik zag wel op een gegeven moment dat ik echt helemaal fout zat! echt helemaal fout en ik heb er tot nu toe nog steeds spijt. maar ik heb je geholpen en gewoon dat het normaal ging. ik respecteerde ook op wie je was of wat je deed. en ja ik besefte op dat moment dat ik dat niet deed. je hebt het mij vergeven, maar ik geloofde dat niet. het was gewoon te erg, maar je vergaf het gewoon. we gingen het er niet meer over hebben en de school begon het wel een beetje te vergeten. tot nu toe gaat het beter met ons en we kunnen elkaar ook weer dingen vertellen.

(2E KLAS)

We waren nog steeds hele goede vriendinnen, maar we kwamen wel in een klas met kutmeiden… Allemaal kakkers. We vonden het allebei kut, maar wij overleefden ons half jaar. Totdat er weer allemaal roddels opkwamen. Iedereen had de pest aan mij, omdat ze niet begrepen waarom wij goede vriendinnen waren. En sommige ook aan jou, dankzij mij heb je nu je vriendje die je wilde. Jullie zijn bijna 1 jaar samen en ik ben heel blij voor jou, maar je vriendje is een klootzak. Dat heb ik veroorzaakt maar jij ziet het niet. Het spijt me als je er later achterkom. Want hij doet dingen die jij echt verschrikkelijk vind. We kregen opeens begin 2011 ruzie dankzij jou vriendje. We hebben elkaar lang genegeerd terwijl je in mijn klas zat. En je veranderde… Naar een stomme kakkerwijfje. Je had ook een beste vriendin die een bitch is en geen gevoelens heeft. Een kakkertrutje heeft je nu verandert en je bent nu met de groep meegesleept. Maar je doet alleen aardig tegen mij zonder de meisjes. En paar maanden geleden had ik je een big secret vertelt over mijn crush, maar paar dagen geleden postte je een foto van hem met al je kutvriendinnetjes op facebook en lachte jullie heel groot… Fijn dat weten ze ook. Je bent mijn beste vriendinnetje sinds de brugklas, wij hebben hele moeilijke tijden samen gehad en wij hebben elkaar gesteund. Maar sinds die ruzie in 2011 en de invloeden van de meisjes lijkt ons vriendschap uit elkaar te drijven en dat wil ik niet. Want diep van binnen weet ik steeds dat jij mijn gekke vriendin bent! Hoe los ik dit op…

Heb je dit al tegen haar gezegd?

vrienden komen en gaan

Het is echt irritant dat je in de ‘jij’ vorm typt inplaats van de ‘zij’ vorm. En een hoop overbordige info,

Praat eens met haar erover, maar vergeet niet dat mensen soms gewoon uit elkaar groeien van lievelee.

@Vocals sorry ik was echt verdiept in mijn verhaal! Maar ik weet niet hoe ik het moet aanpakken…

ik denk niet dat dit op te lossen is. je vriendin is veranderd, en jij zou haar eigenlijk weer terug willen veranderen hoe ze in de brugklas was, dat gaat niet. mensen veranderen in de jaren, en dat moet je accepteren, je omschrijft haar als een stom iemand, waarom zou je dan nog met haar bevriend willen worden? Omdat je zoveel leuke herinneringen met haar had?
ik denk dat je beter gewoon een nieuwe vrienden kunt maken en haar laten gaan weetje…
in ieder geval, zo zie ik het. en misschien kun je dit ook wel aan haar vertellen, maar ik denk niet meer dat je je oude vriendin terug krijgt.
en ik vind het wel heel kut voor je!

Kijk @Keyworth, ik snap je wel hoe jij het zou doen. Maar wij hebben echt gewoon hele leuke en niet leuke herinneringen meegemaakt. En het was echt zwaar. Maar zij is echt mijn zus, zo zie ik haar voor aan.

Bedankt @eeteentosti

sorry, ik bedoelde het niet bot of vervelend hoor :x

@Vocals geeft ook niet!

Kijk ik heb echt niks aan vrienden komen en gaan… Dat is toch geen tip?

denk dat daarmee wordt bedoeld dat je haar moet laten gaan en een nieuwe vriendin moet zoeken
en trouwens, ik vind dat je je eigen verhaal mooi hebt omschreven

het is wel een tip, je kunt er niet over blijven piekeren =)
Ik begrijp dat het niet leuk is, echt. Ik heb zelf ook zoiets meegemaakt.
Naja, niet precies hetzelfde, maar je blijft vaak nooit vrienden met iemand tot het einde van je leven.
Zou wel leuk zijn natuurlijk, maar probeer gewoon andere vrienden te maken

pfff maar in mijn klas zitten die kakkertjes en ik kan niet overgeplaatst worden…

Wil je haar echt nog wel als vriendin hebben? Jullie hebben wel vaak bonje gehad…Niet lullig bedoeld, maar is jullie vriendschap het wel waard? Ze heeft je deels al laten zitten door je te negeren

Ik snap je helemaal!
Dat had ik ook met m’n (ex)bff.
Voordat we naar de brugklas gingen (in de zomervakantie) begonnen er echt af te spreken door gitaarles, elke dag spraken we af bij het zwembad en deelden er elkaars geheimen, tot de middelbare school…
Ik deed (nog steeds) gymnasium en zij atheneum dus we zaten niet bij elkaar in de klas, maar een ander meisje die ook met ons meefietste zat wel bij haar in de klas… De maanden daarna pakte het andere meisje mijn bff helemaal van me af, nu praten we zelden nog en delen zij elkaars geheimen…
Maar wat ik wel geleerd heb is dat echte vriendschap niet te koop is en dat ze niet meer bij me hoeft terug te komen!
Als ik jou was zou ik geen vriendinnen meer met haar zijn, ze heeft wel bewezen dat ze o zo te vertrouwen is! (net als mijn ex bff) laat het gwn rusten en zoek echte vriendinnen op!

X

Kijk ik heb hele lieve vriendinnen! Maar mijn school is kakkergericht en dat ben ik echt niet… In de klas wil ook wel met iemand praten en gezellig doen, maar wat zij doen is kijken of hun nagels niet breken en of ze mooi zijn

Misschien zit je na de zomervakantie wel in een ander klas en je kunt ook een bff buiten de klas hebben,…?

Tsja we weten ook niet ho erg dat verhaal was die jij door geluld hebt en meer details niet. Maar ik snap niet hoe ze jouw vergeven heeft, als een vriendin mijn geheim door verteld wil ik haar nooit meer zien hoor.

@READYMIND het was toch andersom? Dit meisje vergaf de ander? Nja, ik ben het wel met je eens!