Beste vriendin

Ik zit een beetje ergens mee. Ik had vroeger een beste vriendin A. Ik ging heel lang met haar om maar het ging niet meer goed enzo dus ging ik met me oude klasgenootje B om. Wat dus nu me beste vriendin is geworden. Naja ik dacht het is wel is leuk met ze 3en af te spreken wat we ook deden. Alleen met A ging het na een tijdje weer mis dus ik ging alleen nog maar met B om. Maar nu gaat ze opeens vaak met A afspreken terwijl ze eerst alleen wouden afspreken als ik er bij was… met ze 3en dus. Komt mss ook omdat ze dezelfde serie leuk vinden enzo en me beste vriendin B zegt soms dan wel is hoeveel lol ze heeft met A en dat vind ik niet zo leuk… of ik ben gewoon jaloers ik weet het niet. Ik heb het wel is met me beste vriendin B erover gehad maar zij zegt wel dat ik haar beste vriendin ben enzo maar toch maak ik me er vaak zorgen over… vandaag zouden ze ook afspreken maar B is ziek zei ze zo: ja ik hoop niet dat ze het erg vind enzo en eerst spraken ze nooit af. Ik hoop gewoon niet dat onze vriendschap kapot gaat door A. ik praat nog wel is met B maar niet vaak… met ze 3en weer afspreken is geen optie. het kan ook zijn dat ik gewoon te jaloers ben maar ik wil me beste vriendin B niet kwijt en ik hoop dat ik gewoon haar beste vriendin blijf…

Okee.
En wat wil je nu van ons?

niemand?

Dan zeg je dat toch tegen je vriendin

heb k al gezegd ze zei van ja jullie zijn goede vriendinnen ik wil niet kiezen maar jij blijft wel me beste vriendin maja het is gewoon zo anders nu eerst spraken we altijd met ze 2en en nu gaat ze ook met me oude vriendin afspreken…

Drama. Drama. Drama. En dit zeg ik uit ervaring, want dit heb ik vroeger zelf ook zo vaak gehad. Stop met dat jaloerse gedoe en blijf gewoon afspreken met je beiden vriendinnen, maar gun hun ook een vriendschap. En ik zou niet weten waarom jullie niet met z’n drieën meer af kunnen spreken, is toch juist gezellig?

ja dat lastig
gewoon afspreken bij wie het klikt
dat ze meer haar omgaat dan met jou
dat moet je niet hebben
hou het leuk niet van een naar het anderen

Ik snap het niet helemaal …

met ze 3en gaat niet meer me oude vriendin wil niet meer met me afspreken omdat het altijd mis ging.

En gewoon uitpraten met vriendin A. Het ging mis? Nou dan, gewoon proberen het terug goed te krijgen.

Of wat wil je, dat B met niemand anders bevriend is dan met jou? Misschien moet je je ook eens wat andere vriendinnen zoeken, want zoals ik dit hoor concentreer je je teveel op 1 persoon. Die fout heb ik vroeger ook veel te veel gemaakt.

same here

dat vind ik goed gezegd. je kunt niet zegmaar vriendin B ‘claimen’, zij heeft ook het recht om haar vriendinnen te hebben, ookal is dat een oude vriendin van jou. dit is natuurlijk heel moeilijk, maar als A en B vriendinnen van elkaar zijn, betekent dat toch niet automatisch dat jij geen vriendinnen meer met B kan zijn?
ik weet niet wat het probleem tussen jou en A was, maar ik denk zeker dat het de moeite waard is om eens met elkaar te praten. misschien word je geen beste vriendinnen meer, maar dan kun je wel gezellig dingen met z’n 3en doen ;]

zoek dan ook een nieuwe vriendin probleem opgelost

whahaha die reactie :grinning_face_with_smiling_eyes: