'Beste' vriendin

Nou, ik heb dus een beste vriendin, maar ik weet niet wat ik er mee moet.
Als we samen zijn dan is het echt awesome weet je, we kunnen het geweldig met elkaar vinden, hebben dezelfde humor en snappen elkaar ook zonder een woord te zeggen.

Van de zomer zou ik met een paar meiden op vakantie gaan, waaronder zij dus, maar toen zei 1 meisje dat ze mij niet mee wilde en toen mocht ik niet mee. Daar heb ik natuurlijk heel lang mee gezeten, we hebben ook ruzie er over gehad, maar het is toch goed gekomen.

Vorig jaar vond ik echt heel lang een jongen leuk, maar toen kreeg hij een vriendin. Een paar weken geleden is het uitgegaan, dus ik had echt iets zo van ‘misschien heb ik toch een kans!’ en ik begon hem weer een beetje leuk te vinden. Maar op het gala was ik met hem aan het praten, en toen kwam mijn vriendin erbij staan. Ik liep even weg om met iemand te praten en toen ik terug kwam hadden ze hun nummers uitgewisseld! Terwijl zij weet dat ik hem echt leuk vind. Ze zei tegen me ‘ja, ik doe niks hoor, je vindt het toch niet erg als we gewoon smsen als vrienden enzo?’ en dat vond ik niet erg. Maar vrijdag was ik met haar aan het praten, en toen kwam hij er bij staan en zei hij tegen haar ‘ja, even over onze date…’ dus toen zei ik dat ik weg moest en ben ik naar de mediatheek gegaan.

Ik vind dat natuurlijk heel vervelend, dat ze met de jongen die ik leuk vind gaat daten, maar ik ben niet zo iemand van ‘ja ik vind hem leuk maar hij vindt jou leuk maar als ik hem niet kan krijgen mag jij hem ook niet!!1!1!’. Maar ik vind het nog erger dat ze zegt dat ze het niet gaat doen en het vervolgens wel doet. En het allerergst vind ik dat ze er niks van zegt.

Misschien overdrijf ik wel, maar ik voel me er heel vervelend over. Eerst dat gedoe met die vakantie, nu met die jongen. Wat zouden jullie doen?

Je overdrijft niet hoor, ik zou het zelf ook niet fijn vinden. En dat is nog zacht uitgedrukt.
Je zou er met je vriendin over kunnen praten, maar wat ik in ieder geval aanraad is om haar voorlopig niet zoveel meer te vertellen zodat ze er ook geen misbruik van kan maken.
En dat volhouden tot je weer het gevoel hebt dat je haar kan vertrouwen.

Wat vervelende voor je.
Probeer haar anders zo veel mogelijk te ontlopen en te negeren en als dat niet werkt eens met haar erover praten of een mail/brief sturen.

Ik vind ook niet dat je overdrijft! Zou het zelf ook echt niet leuk vinden.
Eigenlijk net als wat Devira zegt: Voorlopig bepaalde dingen maar voor jezelf houden, en het niet meer met haar delen. Als ze er zo mee omgaat is dat het beste!
En er natuurlijk met haar over praten, dat is altijd wel een gouden tip.

Ik heb ook zo vriendinnen waarmee ik het awesome heb maar verder gaat het niet.

Ze is er duidelijk alleen maar om je mee te amuseren, maar haar vertrouwen kan je niet. Jammer. Andere beste vriendin zoeken.

dit is echt vreselijk.

ik heb ook zovaak ditsoort dingen gehad, het komt ook wel in de buurt van mijn topic, dat een vriendin van mij vet onzin verhalen lult over mij tegen mn vriend enzo en ik weet ook niet wat ik ermee aan moet.

je overdrijft het helemaal niet !, en het is zeker naaiend dat ze eerst beloofd niks met hem te doen en later toch achter hem aangaat.
Je moet er misschien goed met haar over praten ofzo.
ik snap aan de andere kant ook wel weer dat zei het misschien niet zo bedoeld en dat zei gewoon gek op hem is geworden dan kan ze gewoon moeilijk afstand van hem nemen, dat heb ik namelijk ook welleens gehad.
je zult het van haar horen, praat gewoon met haar?

succes !

Wat vervelend. Ik heb geen betere tips dan de andere.

dit is echt geen overdrijven, het is echt sneu dat je ‘beste’ vriendin dit bij jou flikt. ik zou er toch maar is wat van zeggen, en vragen hoe zij zich zou voelen als jij dat zou doen, ik heb dit nog nooit meegemaakt , maar kan me wel plaatsen in jou situatie, en praten is het beste meis!

Ik snap je probleem wel.
Want het is al niet echt handig dat zij contact met die jongen maakt. -oke als hij contact met haar zoekt snap ik best dat ze neit zo snel zegt; Nee ik wil je nummer niet want een vriendin van mij vind je leuk-
en dat ze hem dan leuk gaat vinden kan ze niks aan doen maar dat ze niks met jou deelt.
Je kan beter gweoon met haar over hebben. Haar antwoord heb je meer aan dan onze mening.

Als het echt je beste vriendin is dan zou ze dat niet moeten doen. Ik zou zelf als ik weet dat mijn vriendin een jongen leuk vind en ik zou met hem kunnen afspreken dat nooit doen, daarvoor vind ik de vriendschap met mijn beste vriendin veel te bijzonder voor. Je moet dus misschien bedenken hoeveel jullie vriendschap voor je vriendin betekent…

Je overdrijft niet
Maar, hij vind haar waarschijnlijk veel leuker, daar moet je zelf ook rekening mee houden. Als ik in je schoenen zou staan, zou ik het toelaten. Je kan er toch weinig mee. Zelf vindt ze hem stiekem leuk, en misschien durfde ze dat niet tegen jou te zeggen.

het is niet je beste vriendin als ze zo doet!
Ik heb precies hetzelfde gehad, maar dan achter mijn rug om. ik hoorde het pas later. Zeg anders tegen je vriendin dat je het echt niet leuk vind dat ze zoiets doet, maar je kan er weinig tegen doen als je hem echt leuk vind.
Omdat ik het zelf ook heb gehad weet ik hoe erge naaistreek het is, alleen was bij mij wel duidelijk dat hij mij niet zag zitten, maarja