Beste vriendin...

Hey!
Misschien wat offtopic, maar ik wist niet waar ik het moest plaatsen met dat ik hier nieuw ben…
Zo’n drie jaar geleden leerde ik mijn beste vriendin kennen. We konden het zó goed vinden met elkaar en deelden alles met elkaar. Maar zij had nog een andere beste vriendin en ik en die vriendin konden het totaal niet vinden met elkaar. Indertijd hebben we dan wat ruzie enzo gehad, maar in het vijfde middelbaar (2 jaar later) was het dan weer allemaal in orde. In mijn laatste jaar vond ik dat mijn beste vriendin nogal afstandelijk deed en dat ze precies nogal neerkeek op me. Vroeger was ze altijd het meest eerlijke en meest rechtuite meisje die ik kende. En dat vond ik altijd zo leuk aan haar. Maar sinds vorig jaar was ze precies niet meer zo, en ik kon ook niet zo goed meer met haar lachen zoals vroeger. En nu we elk in een andere stad studeren, horen we zelfs bijna niet meer van elkaar. We vertellen niets meer aan elkaar… Maar ze studeert samen met die andere vriendin nu, en ze doet zelfs een richting die totaal niets voor haar is, maar die ze toch maar mooi doet, wrs door die andere vriendin… En ik voel me ook niet meer zo goed bij haar, niet meer zoals vroeger. Wat doe ik hiermee? Zoek ik best nog contact op met haar of laat ik het beter voor wat het is?

ik heb een soort gelijke situatie mee gemaakt.
Ik was 3 jaar super close met mijn beste vriendin. we waren als het kon elke dag bij elkaar en besloten vorig jaar samen op vakantie te gaan naar spanje. binnen 2 dagen helemaal uit elkaar gegroeid… waarom, geen idee. geen ruzie gehad maar de klik was gewoon in eens weg… nu zijn we ruim een jaar verder en sinds de vakantie heb ik haar niet meer gezien en nauwelijks gesproken.

ik heb het altijd laten rusten en af en toe eens en appje gestuurd met de vraag hoe het met haar was. nu spreken we af en toe ook weer af en ik merk dat het contact ook weer beter word, maar zoals het gewest is wordt het nooit meer ben ik bang.

volg je hart meid.!

Het is niet erg om soms te stoppen met een vriendschap. Ik heb dit ook, mensen veranderen nu eenmaal. Met sommige mensen kan je je hele leven vrienden zijn en met andere heb je het een paar jaar leuk.
Ik had vroeger ook een aantal beste vriendinnen die ik nu amper spreek. Koester de mooie momenten die jullie samen hebben beleeft en beleef weer nieuwe mooie momenten met nieuwe vrienden. Als jij je niet goed bij haar voelt en als zij vanuit haar zelf ook niet voorstelt om af te spreken zal ik er niet te veel energie in steken :wink:

Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt. Ik heb het er bij gelaten, als ze contact wil moet ze dat eens met mij zoeken. Niet mij dat de hele tijd laten doen.