Beste vriendin

Heehee, ik heb even jullie advies nodig, het gaat niet over liefde maar over vriendschap dus ik hoop dat ik dit bericht niet in het verkeerde board plaats, sorry anders haha…
In de eerste klas werd ik beste vriendinnen met L. Wij zijn ongeveer 5 jaar echt beste vriendinnen geweest en toen na de vakantie werd het contact steeds minder. Zij kreeg andere vriendinnen, ik ook… Geen van ons twee die nog moeite deed om het contact weer op te pakken. Nu zijn we allebei ook begonnen aan onze studies en ik heb haar 1,5 jaar niet meer gesproken (ik ben nu 19). Ik mis haar echt heel erg. Wat wij hadden qua vriendschap heb ik met niemand en ik denk dat ik met niemand meer zo veel kan lachen als met haar. We leken gewoon zo veel op elkaar. Ik kwam 5 jaar lang zo vaak bij haar thuis, haar kleine zusje was als mijn kleine zusje enz. Ik heb al zo vaak op het punt gestaan om haar te vragen iets af te spreken maar ik durf steeds niet. Ik ben echt bang dat ze daar totaal niet op zit te wachten. Wat zouden jullie doen? Zal ik het gewoon proberen of is het na 1,5 jaar moeilijk om weer vriendinnen te worden?

Ik zou haar gewoon een keer vragen om iets af te spreken, als ze hier niet op reageerd of ze wilt het niet, heb je het toch geprobeerd en kan je het misschien beter van je af zetten. Wel zou ik er rekening mee houden dat het misschien niet zo is zoals het eerst was.

Ik zou aan haar vragen of ze zin heeft om binnenkort even bij te kletsen. Zo blijft het heel casual en na die afspraak kun je weer verder kijken.