beste vriendin

Heyy meiden ik heb een paar vraagjes en heb dan ook tips nodig.
1 mn beste vriendin ja uhm hoe zal ik t zeghen ze is vet aardig etc etc naar als we bijv in een groepscgat zitten doet ze heel anders of als we net andere mensen zijn doet ze heel anders. Ook zij leestaltijd mn gesprekken als ze erna vraagt en als ik t dan vraag dan mag t niet enzo en dan staat mn broertje altijd aan haar kant enzo en ik erger me er echt kapot aan en dan probeer ik rustig te blijven omsat ze dan de hele tijd doorgaan dat ik niet moet zeuren dat ik t wil lezen . Alsof ze geheimen voor mij heeft. En dan zoals vandaag flipte ik en daardoor ben ik naar boven gelopen en typ ik dit nu op de badkamer. Terwijl hun allemaal onder zitten.
Misschien een beetje verwarrene maar hoe kan ik dit oplossen hhhha ?

2 hoe kan ik aardiger liever en positiever zijn?
X

Sorry voor de typfouten!

Waarom wil je zo graag haar gesprekken lezen? Gun je haar geen privacy?

Dat dus, het boeit me echt niet wat mijn vriendinnen uitspoken, ik vertrouw ze en als er wat is vertrouw ik ook gwn dat hun dat zeggen

Nee kijk dat is het niet. Maar veel mensen weten dan dingen van haar die ik niet weet. Terwijl zij mij haat beste vriendin noemt. En ze mijn gesprekken ook altijd wilt lezen en dat laat ik dan toe maar zodra ik iets van haar wil lezen mag t niet.

Nou niet meer toelaten dus. Als jij het niet bij haar mag dan mag zij dat ook niet bij jou.

je hoeft ook niet alles van elkaar te weten. Ik vertel sommige mensen ook dingen die ik aan andere hele goede vriendinnen niet vertel.
En dan laat je haar toch gewoon ook jouw gesprekken niet lezen? Dat jij ze haar wel laat lezen betekent namelijk niet meteen dat jij die van haar dan ook maar mag lezen

Vraag 2 geld voor mij ook! Ik wil ook positiever worden en zelfverzekerder :confused:

ik heb ook een beste vriendin die random soms mijn gesprekken leest maar ze weet wat de grenzen zijn. Het is gewoon zo dat ik geen geheimen heb en andersom. We vertellen elkaar echt alles (behalve geheimen die mensen ons verteld hebben).

Dus als jouw beste vriendin haar grenzen niet kent, moet jij die grenzen aangeven.

Hoe je dit kunt oplossen? Wat dacht je van gewoon vragen? Vertel hetzelfde als wat je hier zegt, en vraag of er iets is.
Overigens vind ik dat hele gesprekken lezen maar raar, waarom zou je een gesprek willen lezen? En waarom wil ze die van jou lezen?
Maar niemand hier kan je helpen, je zal het toch zelf moeten vragen.

Dat zegt niet àlles over je vriendschap. Ik heb ook geheimen die mijn beste vriendin juist niet weet, omdat ze bijna een zus is voor me en ik te bang ben voor haar reactie. Soms vertel je het liever aan iemand die niet zo dicht bij je staat. Praten werkt alleszins, in welke relatie dan ook.

Zo te horen voel jij je niet op je gemak bij deze vriendin, terwijl dit altijd het geval moet zijn.
Ook vind ik het gesprekken lezen een beetje raar. Je moet elkaar gewoon kunnen vertrouwen :slightly_smiling_face: Laat jou gesprekken inderdaad ook niet meer lezen. Je mag heus wel zelf geheimen voor jezelf houden.

Dankjewel! ier eb ik iets aan!

Ik denk dat het een beetje een kwestie van leven en laten leven moet zijn. Zij heeft er zeg maar geen ‘recht’ op om jouw gesprekken te lezen. Natuurlijk is dat prima als jij toestemt, maar anders ook niet. Omgekeerd is het natuurlijk exact hetzelfde. Als zij het niet prettig vindt, zou ze dat gewoon moeten kunnen zeggen. Ik vind het zelf namelijk ook niet fijn als anderen mijn gesprekken lezen. Niet omdat ik ze niet vertrouw, maar ik vind dat gewoon niet prettig.

Daarnaast zou ik me er ook niet al te druk om maken dat zij meer dingen aan anderen zou vertellen als aan jou. Ik let bijvoorbeeld zelf ook niet op wat ik nou precies aan welke vriendin vertel. Ik vertel het gewoon aan iemand als ik me er fijn bij voel. Misschien heeft zij dat ook wel. Kijk, als je echt voelt dat er een soort ‘wig’ tussen jullie komt, snap ik je zorgen, maar in een ander geval lijkt het me niet meteen een probleem.

Ik vind dit best wel raar. Waarom zou je elkaars gesprekken gaan lezen, wat boeit je dat? Als jullie iets te vertellen hebben aan elkaar dan vertel je dat toch gewoon en laat je eventueel een deel van een gesprek lezen. Ik stuur ook zo vaak printscreens naar vriendinnen, maar je vriendin dr telefoon pakken en random hele gesprekken gaan lezen vind ik echt vaag :’) Koop een boek ofzo.