'Beste' vriendin

Girls,

Probleempje. Ik heb een vriendin, ze is al een tijdje mn beste vriendin en we kunnen het goed met elkaar vinden. Na een tijdje zijn we geplaatst in een andere klas. In mijn klas zitten vooral de kinderen die niet met de kinderen omgaan uit mijn vriendin haar klas (mijn vriendengroep). Dus ik ben vaak ook bij mijn vriendin haar klas. Nu komt het. Nu zij haar andere vriendinnen heeft gevonden behandelt ze mij als een stuk vuil. Ze doet alleen maar gemeen tegen me, maar soms kan het gewoon nog gezellig met haar zijn als ik alleen met haar ben. Ik ben altijd degene die het moet oplossen in ruzie, anders komt er dus GEEN vrede. Laatst is het uit de hand gelopen. Ik heb iets voor haar gedaan wat voor haar heel veel betekent, alleen wat kreeg ik ervoor terug? Een chagrijnige blik en ogen vol met haat. Ze ziet niet in hoeveel moeite ik voor haar heb gedaan en heeft me dus ook niet bedankt. Ik heb dit haar verteld en verteld dat ik boos ben op haar, alleen nu verzint zij dingen zodat zij weer boos kan worden op mij en die dingen die ze verzint kloppen niet. Ze wilt haar fouten niet toegeven. We hebben elkaar geblokt op whatsapp en ik denk dat deze ruzie een tijdje kan gaan duren, omdat ik nu niet degene ben die het goedmaak. Heeft iemand tips, of heeft iemand ongeveer hetzelfde meegemaakt? Ik heb geen idee wat ik moet doen.

Sorry voor het lange verhaaltje… :sob::muscle:

Ik denk dat je haar maar achter je moet laten en nieuwe vrienden moet maken. Er zijn genoeg leuke gezellige mensen op deze wereld :wink:

Vriendschap hoort van twee kanten te komen, ze zou blij moeten zijn met een vriendin zoals jij! En als ze dat niet waardeert dan moet ze maar voelen hoe het is zonder jou. Ik heb zelf vroeger veel te veel gepikt van zogenaamde ‘vriendinnen’ en heb daar heel veel spijt van, dat ik mijn tijd daar aan heb verspilt… Ik zou voortaan bij je eigen klas blijven, daar zitten vast ook genoeg leuke meiden in die je niet als een stuk vuil behandelen! 1 tip: mocht het nog goed komen, laat het dan van haar kant komen en laat haar inzien dat ze je niet zo kan behandelen :slightly_smiling_face:

Dank jullie meiden! :flushed: :flushed:

Ik heb precies dit meegemaakt.
Het is rot ja omdat jij nog om de vriendschap geeft en zij dus totaal niet.
Ik heb het een tijdje laten rusten en met mijn andere vriendinnen verder gegaan na een tijdje heb ik haar opgebeld of we de ruzie konden vergeten maar dat jij nu wel weet dat jullie geen beste vriendinnne meer zijn of vriendinnnen . en dat we beide gewoon moeten doorgaan zonder dat deze ruzie tussne ons is , dat is veel finjner om zo rond te lopen.