Beste vriendin

Ik heb een beste vriendin. En ik zie haar al niet zo vaak omdat ze niet bij mij in het dorp woont. Nou gebeurt het zooooo vaak dat wij iets af hebben gesproken en zij op het laatste moment (lees 1 uur van tevoren) afzegt. Ik ben dan er teleurgesteld omdat ik me er op verheugd heb.

Nou is het zo dat ik morgen met haar naar de kermis hier zou gaan. Dit was al een week ongeveer afgesproken. Gisteren vroeg ik nog of ze zeker wist dat ze kon. Omdat ik niet weer teleurgesteld wou zijn. Nu vroeg ik hoelaat zij morgen hier zou zijn. Zegt ze dat ze ineens niet kan. Want haar moeder is vandaag geopereerd en haar stiefvader is morgenavond werken. Dus kan niet voor haar moeder zorgen. Omdat die niet kan/mag tillen. Dus nu wordt er weer afgezegd terwijl ik mij er op had verheugd.

Wat zouden jullie in zo’n geval tegen haar zeggen/doen?

Op een gegeven moment als het écht vaak gebeurd, zou ik gewoon tegen haar zeggen wat nou precies haar probleem is en of ze niet eens normaal kan doen.
Komop zeg, niet alleen verpest ze jouw dag omdat je er zo op verheugd had, je kan ook niet even iets anders doen als ze het een uur van te voren afzegt.

Een vriendin van mij deed dit laatst ook maar die wilde me ineens niet meer zien (zonder reden) en toen vroeg ik het haar ook. Toen ineens zei ze wél wat er was en nu spreek ik haar niet meer.

Myprecious! Dat heb ik nu ook, precies hetzelfde. Kan alleen de desbetrevende vriendin niet bereiken[font=Verdana]

Ontopic:
Niet leuk dat je vriendin dat steeds doet, ik zou het gewoon tegen haar zeggen!

Ik zou zeggen dat het de zoveelste keer is en vragen of daar een reden voor is.

vragen wat er is, misschien kan je voorstellen dat je morgen naar haar toe gaat? kan je gezellig bij haar gaan zitten en dan kan je is vragen wat er is?