Beste vriendin

Ik heb nu net 2 maand en hij begint nou al raar te doen, hij gaat op het laatste moment ergens heen en legt ook geen dingen uit. Nou gaat hij vooral met zijn beste vriendin om! Het was wel een aardig meisje hoor, maar hij is zo’n beetje hele dag bij haar, en dan zit ik bijvoorbeeld op facebook en alleen maar Likes dit en dat en als ik wat neerzet dat vindt hij dan weer niet leuk. Ik heb hem gezegd dat ik het niet echt leuk vindt, dat alles om haar draait. Maar het kan hem niet schelen zei hij, zijn ex had hetzelfde met hem, die vondt het ook niet leuk. Het kan hem niks schelen dat ik zo over haar denk. Wat moet ik nou doen, ik kan wel weer gaan vertellen dat ik het niet leuk vindt, maar dan is hij weer boos?

Denk dat het het makkelijkst is als je ook vriendinnen met haar wordt! Ik was eerst super jaloers op een meisje waarmee mijn vriendje vaak praatte en nu is ze een van mijn beste vriendinnen lol. En ik heb zelf ook een beste vriend, die weer heel goed met hem om kan gaan. In het begin is het heel storend, dat snap ik maar uiteindelijk ga je inzien dat er toch niks kan gebeuren. En anders is hij je niet waard! En dat van dat op fb enzo snap ik ook niet, zou het daar wel even met hem over hebben. Gewoon uitleggen dat je er mee zit, en dan niet op een vijandige manier. Je moet m niet het idee geven dat je wilt dat hij de vriendschap verbreekt, want dat zal m alleen maar boos maken.

Ja dat is wel makkelijk, maar tegen mij doet ze vet raar enzo… En hij woont in Zweden en ik in Nederland dus dat is ook best wel frustrerend. En dat over facebook zal ik inderdaad ook even tegen hem zeggen, maar klinkt dat niet raar dat ik over zo’n onderwerp begin?
Ik wil ook heus niet dat hij de vriendschap verbreekt maar gewoon dat ik ook wel wat aandacht krijg, want eerst skypten we veel en Whatsapp en dat word allemaal minder, maar ook toen ik bij hem was had hij haar uitgenodigd en ik dacht even lekker met hem avondje alleen te zijn, maar ze vroeg alle aandacht van hem op. Hij snapt me echt niet, en elke dag voel ik me slechter hierdoor. Ik wil ook niet op zijn ex lijken want dat was echt een jaloers meisje.