'Beste vriendin'

Ik heb een beste vriendin voor ongeveer 5 jaar ofzo maar sinds de zomer is het beetje vervaagd omdat ze haast niet kon afspreken en ik nu een nieuw groepje heb enzo. Naja nu plaatst ze dus allemaal teksten op tumblr van die engelse met: nobody cares about me if i’m dead en dat soort dingen wat ik best wel lullig vind want ik was altijd diegene die naar haar moest komen als ik wou afspreken en zij heeft me laatst op me eigen verjaardag laten stikken omdat ze ‘ziek’ was. maar maak me ook wel zorgen want ze heeft altijd zulke depressieve teksten laatste tijd… ik heb al zovaak geprobeerd te praten maar ze zegt altijd nee er is niks bla bla en ik heb geen zin om elke keer haar achter na te gaan daarom is het een beetje vervaagd… mis haar soms best wel maar irriteer me ook wel dat altijd van mij moet komen ze had ook een tekst met: you changed en volgens mij ging dat over mij, ben helemaal niet veranderd heb gewoon wat nieuwe vrienden erbij… wat kan ik nou doen ik weet het niet meer

Je hoeft je niet aangesproken te voelen wat betreft “Nobody Cares about me if im dead”. Ze bedoeld daar jou niet mee in het speciaal, denk ik. Ik heb in een depri bui ook wel eens het idee dat niemand om me geeft. Maar natuurlijk geef jij om haar! Als je je echt zorgen maakt zou ik toch eens wat meer door vragen en haar duidelijk maken dat jij echt wel om haar geeft. En al zijn het de kleine dingen die het laten merken, je doet het allemaal voor haar. Tumblr is inderdaad ook vaak een soort dagboek, waar mensen hun gedachten opschrijven. Sommige mensen doen dit bij twitter, anderen op Tumblr.

Wat rot dat jullie vriendschap zo verwaterd is! Je hebt nog wel contact met haar, neem ik aan. Het is goed om niet achter haar aan te lopen, want jij moet ook je eigen kansen grijpen en zelf dingen ondernemen en doen. In mijn ogen is het juist goed om een eigen leven te leiden! :slightly_smiling_face: Ik snap dat als de meeste dingen van jouw kant komen en het niet eens van haar kant af komt, de vriendschap verwaterd omdat jij het op een begeven moment ook zat bent.

Misschien moet je het dan gewoon laten gaan, want een vriendschap waar al die moeite (denk aan de kleine dingen) niet wederzijds is, is niet veel waard. Vind ik dan, hé. Als je het trouwens vervelend vind dat jij naar haar toe moet telkens, vraag dan of jullie in de stad kunnen afspreken, bijvoorbeeld lekker winkelen of wat drinken, een ijsje halen of zoiets? :slightly_smiling_face: Dan fietsen jullie daar allebei heen? :slightly_smiling_face: Ik weet verder niet waar ik je nog mee kan helpen, sorry :slightly_smiling_face:

Veel succes met je vriendin. Ik heb zelf ook zo’n vriendschap gehad en weet hoe het is om zo’n vriendin te hebben.

Volgens mij gaan die dingen echt niet over jou hoor.