Beste vriendin verloren

Heey allemaal,

Ik wil mijn hart even luchten, en dit is mijn verhaal:

Mijn beste vriendin die ik al sinds de kleuterklas kende heb ik verloren. Zoals ik al zei zijn wij Bff sinds de kleuterklas, maar sinds oktober 2011, toen we in 4e klas kwamen (we zaten niet meer bij elkaar in de klas, ook niet in de clusters) kregen we steeds vaker ruzie. de reden hiervoor was dat ik door een moeilijke tijd ging en ik het idee had dat ze mij niet volledig steunde, daarbij toen ik op een x moest huilen negeerde ze me compleet. ik zag hoe ze veranderde in een korte periode, hoe we uit elkaar werden getrokken als het ware, hoe zij me “niet meer zag staan,” hoe zij steeds vaker omging/haar geheimen deelde/leuke dingen deed met een andere vriendin en mij liet stikken. ik was het zat en besloot haar “met rust te laten.” In die periode was ik erg terug getrokken op school, ik was niet meer dat vrolijke meisje dat altijd lachte, gierde en brulde met de meiden in de pauzes. we negeerde elkaar en deden alsof wij elkaar niet kende. terwijl we dit jaar elkaar 14 jaar zouden kennen. Ik ben mijn beste vriendin verloren. mijn beste vriendin tegen wie ik al mijn geheimen kon vertellen, zij wist alles van mij ik van haar, we fietsen samen, winkelde samen, spraken samen af en op school dachten ze zelfs dat wij een tweeling waren. Ik heb het idee dat zij verder is gegaan ze heeft nu haar eigen “vriendenclubje” en het lijkt alsof ze me totaal niet mist. ik mis mijn beste vriendin wel daarentegen. ik weet dat ik verder moet, maar ik mis haar heel erg. Vandaag kwam ik haar toevallig in de wc’s tegen en we botsten tegen elkaar op, waarop wij tegelijk antwoorden “sorry” we lachte weer heel even zoals vroeger, even leek het erop dat we alles zouden bijpraten dat alles weer zou zijn zoals vroeger, tevergeefs werd zij geroepen door haar “nieuwe” beste vriendin en liep zij verder.

Mijn vraag is: heeft iemand dit ook meegemaakt? heeft iemand tips? Iedereen kan hier zijn of haar verhaal kwijt omtrent vriendschap!

bedankt voor het lezen van mijn verhaal! het is fijn om het van me af te schrijven!

liefs en xxxx

ps. sorry dat ik zoveel heb geschreven, maar het was egt nodig :blush: NB geen negatieve reacties graag, alleen tips/adviezen/of eigen ervaringen graag! :wink:

Ik dacht dat ze dood was.

@hartyou, je hebt gelijk, maar het is moeilijk om de eerste stap te zetten.

@sparrow, haha nee ze is nog spring levend :wink:

Oja ik heb dit ook meegemaakt.
Even denken hoor. Ik was 16 en we hadden ruzie vanwege iets doms?.. (weet niet eens meer wat), we hebben élkaar constant genegeerd. Af en toe had ik de neiging om met haar te gaan praten, niet gedaan. Afijn, we gingen van school af, en 3 maanden later nam ik het initiatief door haar te bellen. We spraken weer af als van ouds en nu zijn we, 5 jaar later, weer hele goeie vriendinnen :slightly_smiling_face:

Als ik jou was zou ik gewoon haar even apart nemen of bel desnoods of sms. Geen stalkerig gedrag natuurlijk. Gewoon: ‘’ Hee zullen we is een keertje iets samen doen? ‘’
Het is heel jammer maar sommige dingen verwateren…

Ik denk eigenlijk dat je er niets meer aan kan doen. Als jullie uit elkaar groeien en zij zo rot tegen je doet, is zij het niet waard en is ze veranderd. Dan heeft het geen zin om hier nog bij stil te gaan staan.

Dus ga met andere mensen om en laat haar gaan. Als zij nog vriendinnen met jou had willen zijn was ze al wel een keer naar je toe gekomen.

als ik zoiets zou mee maken met mijn vriendin die ik al zo lang ken, zou ik haar opbellen en vragen om af te spreken, en met haar praten. Want dat hebben jullie zo te lezen nog niet gedaan. Als ze dat niet wil kun je altijd nog naar haar huis toe gaan, en gewoon aanbellen, ze kan dan niet weigeren om met jou te praten?! Je moet het gewoon uitpraten, een vriendschap die al zo lang bestaat is gewoon te belangrijk om zo te stoppen! (vind ik)

Dit… heb ik ok meegemaakt 11 jaar bff nooit ruzie maar omdat ik “veranderde” schaamde ze zich voor me en wilde niet met me gezien worden dat breekte me echt. We zaten ok in andere klas maar ik had alleen haar en wat meiden van haar uit haar klas maar die keerde zich ok tegen me. We praten nooit meer met elkaar heel af en toe een kort stom gesprek op msn ik heb hier echt problemen mee gehad alles was kapot. Dit gebeurde vorig jaar we leerden elkaar kennen toen we 2 waren en vanaf toen speelden we altijd met elkaar.Maar toen niet meer en nu nog niet en het komt denk ik ok nietmeer goed. =/

@xZara, precies! Ik vind het zonde om deze vriendschap va 14(!) jaar op te geven, maar tegelijkertijd denk ik dat het niet meer goed komt. Een tweestrijd dus.

@cuppy_cake, meid ik begrijp wat je bedoeld!

-

Maar ok, ik heb dat ook gehad, ik heb gewoon nieuwe vrienden gezocht :blush:

Ik Heb dit ook meegemaakt.
Ik zat te praten Met een andere vriendin en een Groepje jongens. Op geen Enkele had ze een Crush , tenminste, had ze me Niet verteld, en dat heeft Haar dus op een of andere manier geirrteerd en dus sinds die dag zei ze dus niks Meer tegen mij… Dat was echt hartverscheurend. Op een Moment begon ze te rodellen over mij en Dat heb ik ontdekt toon ik Met een andere vriendin op Haar Facebook was en toen begon ze te zeggen dat ik naar Duitsland was gevlucht (moest naar D. Verhuizen voor papa’s Werk). sindsdien praat ik Niet Meer Met haar.

Bijna hetzelfde… alleen negeert ze me niet. Vrienden zijn niet voor altijd. Dat is de harde waarheid, maar ik neem aan dat je in je klas ook nieuwe vriendinnen hebt gevonden? Succesxxx

Hee, ik heb een paar jaar geleden ook in een dip gezeten met mijn bff, ( ken ik oom al heel mn leven) dat was heel eeg vervelend, dus ik snap je goed. Maar als het echt een goeie vriendin van je was, is ze jou echt niet vergeten! Probeer eens met haar te praten, klinkt makkelijker dan dat het is, maar het zeker geen kwaad! Misschien wist je vriendin niet goed hoe ze moest reageren toen je een rottijd had. En heeft ze zich daarom afgesloten. En baalt ze net zo erg als jij!
Mijn beste tip; blijf hoop houden en knok ervoor. Als het echte vriendschap is komt het goed!

idd, ik had net alles in het belgische busongeluk topic gelezen. Dat zie je de zaken ook anders.