Beste vriendin verliefd op neef

Hey meiden, ik heb echt jullie hulp nodig.
Deze vakantie ging mijn beste vriendin mee. op een camping stond ook mijn familie (Oom,tante &Neef )
Mijn neef is 18 en mijn vriendin 15.
Ik zag er al heel erg tegen op om mijn neef weer te zien, hij is namelijk super irritant en soms best wel gemeen tegen mij. maar gek genoeg deed hij deze keer super aardig. hij is heel erg een macho type en houd erg van aandacht, zelf kan ik daar totaal niet tegen maar goed. mijn vriendin dus wel.
Ik voelde me op vakantie alleen heel erg onprettig, ze deed opeens heel anders als ze met hem in de buurt was en iedereen kon duidelijk merken dat ze hem leuk vond. ze maakte steeds grapjes over mij om grappig over te komen op hem. (gelukkig waren we maar 4 dagen met hem)
Nu, 6 weken later ben ik er achter gekomen dat ze met elkaar appen, ze deed al de rest van de vakantie super mysterieus en ik mocht niet meer op haar mobiel, ze had er een code opgezet en verloor haar telefoon geen seconde uit het oog. Ik ben erachter gekomen en heb het toen aan de beste vriend van mijn neef gevraagd via facebook, hij wist er toen helemaal niks van zei die, (liar. ) Daarna heb ik het maar gewoon aan mijn vriendin gevraagd maar ze ontkende het.
Die avond kreeg ik een bericht van mijn neef en hij was een beetje boos dat ik dat had gevraagd, super dom want hiermee had hij zichzelf verraden.
Maargoed, dit is ook alweer 3 weken terug. Kennelijk wist mijn gehele familie ervan behalve ik maar ze hadden het mij maar niet verteld zeiden ze.
Ik ben er nog steeds super boos over, mede omdat ze de hele tijd tegen me heeft gelogen.
En daarbij… het is moeilijk uit te leggen want ik en mijn neef hebben een beetje een ingewikkelde relatie, de situatie was heel anders geweest als hij en ik beste maatjes waren. ik denk niet dat iemand me echt gaat begrijpen maar ik hoop dat julie raad weten want ik voel me namelijk super kut.

Oh, en ik ben erachter gekomen dat ze dit weekend hebben afgesproken terwijl ze zo’n 2 uur van elkaar vandaan wonen (ook voor me achter gehouden natuurlijk ) En we hebben nu ruzie.
ik heb dan ook echt geen zin om ze te zien.

wat moet ik nou?
alvast bedankt! (sorry voor het lange bericht)

Ik snap het probleem niet echt?
Het gaat er toch om dat je vriendin gelukkig is met hem? Ik heb ook wel is gehad dat ik de vriend van vriendin van me 3x niks vond en gemeen. ( oke het was dan niet me bedf maargoed) Maar laat ze gewoon genieten samen. Wie weet is het na een poosje weer over.

^ Ja oke, maar ze hadden het toch niet hoeven verbergen…

Ze hadden het niet hoeven verbergen inderdaad, maar spreek ze daar dan eventjes op aan. Zeg dat je dat niet leuk vindt, dat je er liever gelijk vanaf had geweten.
Maar verder? Wees blij voor ze. Blijkbaar vinden ze elkaar leuk genoeg om te proberen die afstand te overbruggen, dat zegt toch wel wat. Het is je beste vriendin! Gun haar die verliefdheid :slightly_smiling_face:

En hoe lastig je relatie met je neef ook is, leg dat gewoon even uit aan je vriendin dat je er daarom misschien in het begin wat moeite mee hebt. Leg uit wat je lastig vindt of met hem hebt meegemaakt en laat haar dan zelf kiezen. Wees in ieder geval wel blij voor haar en blijf niet balen hierover, je kan er vrij weinig aan veranderen lijkt me.

Dat klopt. Dat is ook het enigste puntje waarvan ik snap dat ze het niet leuk vindt.

^ Inderdaad. Ben het verder ook met jou en triangle eens.

• Niet Citeren!! Ik haal het later ooit weg.

Heb zelf nooit in zo’n situatie gezeten, maar ik denk dat ik je wel begrijp, ik zou het (denk ik) ook totaal niet leuk vinden, vooral omdat de relatie tussen jou en je neef niet echt super is. Ik denk dat je gewoon eens goed met je vriendin moet praten, waarschijnlijk kan je vriendin dan wel uitleggen hoe het is gegaan en zul je haar later wel begrijpen. Veel succes in iedergeval!

Ik heb ook in zo’n situatie gezeten (nouja het was niet mijn neef) maar wel dat mijn vriendin het ook 3 weken lang voor me verborg en ik vond dat ook echt niet leuk :slightly_smiling_face:) zeker omdat een andere vriendin het wel wist.

Ik snap precies waarom je boos bent maar besef wel dat dit het níet waard is jullie vriendschap te verliezen.

Bedankt voor de reacties! Het gaat ook meer erom dat mijn vriendin best wel egoistisch is en vaak aan zichzelf denkt. Maar jullie reacties hebben mij wel geholpen :slightly_smiling_face:

Ik vind jou in dit geval best egoïstisch. Er is waarschijnlijk een reden waarom ze het jou niet verteld hebben, en je hebt het alleen maar over dat ze in het geheim afgesproken hebben. Misschien weten ze zelf nog niet precies wat ze willen en willen dit samen uitzoeken. En jij begint dan met mensen aan te spreken om erom te vragen. Denk eens aan het geluk van je vriendin/ neef.
Waarom wil jij perse horen dan je gelijk hebt?

Ik vind je alles behalve egoïstisch en begrijp dat als je neef in het verleden constant op je kap zat je hem liever niet als de vriend van je beste vriendin wil. Ze hoefde sowieso die achterlijke grapjes niet te maken en ze hadden het gewoon kunnen zeggen en ik vind het belachelijk dat heel de familie meedoet.

Maar uiteindelijk is het wel haar leven en kan je haar niets verbieden. Ik zou haar denk ik persoonlijk gewoon negeren. Als zij jou niet betrekt bij haar leven, hoef jij dat ook niet meer te doen.