beste vriendin verliefd op mijn vriendje

ik zat bij hem, en ineens zegt zijn moeder; ja volgens mij is T dus ook verliefd op jou… (zei ze tegen mn vriendje)…

het gekke is is dat ik dat dus ook al de hele tijd dacht! ik denk dat zei het nog vaker over hem heeft dan dat ik heb, en ze wilt echt de godganze dag naar hem toe enzoo!

voordat ik wat met hem kreeg had ze gewoon een vriendje dus ik heb er nooit echt overna gedacht, maar ze was wel goed bevriend met hem, en dat is nu nog zo, en daar is niets mis mee! Maar ik weet dus echt niet wat ik hiermee moet? :expressionless:

vraag het aan haar. zolang je niks zeker weet kan je weinig doen denk ik

Praat erover met haar.

ja maar ik ben vet bang dat als ik dat doe en ze zegt nee ofzoo, dat we dan ruzie krijgen?

Hoe vraag je zoeits?

waarom zou je ruzie krijgen?

vraag gewoon of ze hem ziet zitten, omdat ze zo graag ook met hem afspreekt of naar hem toe gaat, en dat het niet erg is als dat zo is, maar dat je dan wel wilt dt hun beetje afstand nemen, en jij niet meer zoveel over hem praat tegen haar, als ze ja zegt dan

Zeg tegen haar dat je het ergens met haar over moet hebben en zeg vervolgens dat de moeder van [vriendje] zei dat het net leek of zij hem ook leuk vond.

Of zeg alleen dat laatste en kijkt hoe ze reageert. Als ze hier al boos van wordt, dan vind ze hem wss leuk.

ja dat van miiamore is opzich wel goed idee!

kijk ik kan wel zeggen dat ze niet meer zoveel met hem op moet trekken… maar dan maak ik het alleen maar erger! Hij heeft tegen mij gezegd toen zijn moeder dat zei dat hij haar echt niet wilt!

dan moet ik daar maar op vertrouwen toch?

Voor nu kun je het beter vertrouwen ja, en later kun je je mening nog veranderen als er wat gebeurt tussen jou en je vriendin.
Maar nu is het denk ik vooral even belangrijk dat je weet wanneer je je vriendje en je vriendin kunt vertrouwen…

Je moet je vriendje wel vertrouwen, maar je moet je vriendin niet het idee geven dat je haar niet vertrouwt, anders komt het wss over alsof je heel erg bezitterig bent (ik ken serieus jongens die van hun vriendin niet eens met hun mannelijke vrienden om mogen gaan, omdat ze bang zijn dat ze vreemd gaan)

nou dat bedoel ik! dat effect wil ik zoiezo niet geven want dan ben ik hem kwijt… dat staat vast.

Je kan het er ook eerst met je vriendje overhebben, voordat je naar je vriendin toe gaat, dan weet hij ook wat er aan de hand is.

Zeg gewoon dat je hem vertrouwt, maar dat het je toch niet lekker zit dat zelfs zijn moeder denkt dat je vriendin hem leuk vind en dat jij dat idee eigenlijk ook al had. (zo zit het toch?) Vertel hem ook dat jij er met haar over wilt praten, om toch even te checken hoe het zit, want mocht het toch een misverstand zijn, dan weet iedereen dat ook weer.

Probeer gewoon voor duidelijkheid te zorgen, deze situatie is voor niemand fijn.

Vraag het aan d’r, zeg van te voren dat je wat het antwoord ook is niet boos op haar wordt, maar dat je dan -in het geval van ja- wel een oplossing samen moeten bedenken: want ik neem aan dat jij van je vriendje houdt en dat zij hem niet wil afpakken, maar dat ze het erg moeilijk heeft als ze wel verliefd op hem is en dat het voor haar ook erg moeilijk is.

Zegt ze nee, dan is het makkelijk, toch?

vet bang?:expressionless:
ik zou haar haren eruittrekken

LOL au.

:grinning_face_with_smiling_eyes: Muwhaha nee dat helpt.

nou ik vind dit echt een kut situatie!

ik weet wel dat ze een date had die niet doorging, ik kan er dan ook gewoon een grap van maken en kijken naar haar reactie?

Het zou alleen niet echt leuk zijn (denk ik) als je je vriendin helemaal vertrouwt, en dat je een vriendje hebt en na een maand ofzo kom je er per ongeluk achter dat je vriendin op je vriendje is.
Niet helemaal eerlijk vind ik, die vriendin had het moeten zeggen.

ja dat vind ik ook! maar ze had gewoon een vriendje eerst… en dat was de beste vriend van mijn vriendje…

ja niets?
je vriendje gaat echt niet zomaar vreemd met je beste vriendin ?

niks? als jij al met hem hebt moet je hem erop vertrouwen dat hij niet opeens iets met haar begint.