Beste vriendin veranderd door ander

heeey
mijn beste vriendin waarmee ik al heel lang bevriend ben en alles mee samen deed,
heeft nu een ander meisje ontmoet.
ik en mijn beste vriendin deden alles samen, vakanties, logeren, & ook afspreken met anderen vriendinnen en vrienden die we beiden kennen.
maar nu zij er is, kan ik nooit meer met haar afspreken omdat haar nieuwe vriendin al bij haar is.
ik heb al vaak gevraagt heey we moeten echt weer is … was altijd zo gezellig!
maar nee, dan krijg ik: sorry… ben al met E.
ik mis de tijden echt die we samen hadden…
haar nieuwe vriendin is zo’n type die veel roddelt enzo.
ook heeft mijn vriendin vaak ruzie met haar maar het komt steeds weer goed tussen ze en doen ze weer alles samen omdat die vriendin niemand heeft behalve haar.(haar = mijn beste vriendin)
mijn(!) beste vriendin is aan het veranderen door haar en heeft geen tijd meer voor mij en haar andere vriendinnen.
ze heeft aantal keer aangeboden dat ik mee mag maar ik mag haar niet, ze roddelt alleen maar enzo, ook kijkt ze je steeds aan.
ik weet het niet… ze is alleen nog maar met haar en ik heb het gevoel dat dat meisje mijn beste vriendin stalkt en elke dag met haar wil afspreken waardoor mijn beste vriendin geen tijd meer heeft voor haar andere vriendinnen.
wat moet ik doen ?? :woman_facepalming:

Ik heb dus precies dit… Ik weet hoe t is, zoo klote…

Ik ook

Misschien toch maar met hun afspreken. Ookal mag je die andere vriendin niet. Misschien ziet jouw vriendin dan weer hoe leuk het met jou is en spreekt ze wat vaker met jou af?

Misschien gewoon eens duidelijk vertellen hoe jij het vind en ziet?
En als je met die 2 meiden afspreekt kan het best zijn dat je dat meisje wel beter leert kennen, misschien mogen jullie elkaar uiteindelijk wel gewoon en kun je met zn 3en dingen gaan doen.

Dit, en je moet je wel realiseren dat je je vriendin niet kan claimen.

Vraag of je beste vriendin een keer met je wil praten, onder twee ogen.

Daarnaast misschien over je vooroordeel heen zetten en eens met z’n drieën afspreken, misschien is E. wel hartstikke aardig en kunnen jullie het ook goed vinden met elkaar.

Je kunt je beste vriendin niet claimen en haar verbieden om met andere meiden af te spreken die jij niet mag of als jij er niet bij bent.

Praat met haar inderdaad. Dit gaat heel kut klinken maar soms veranderen mensen nu eenmaal, dus grote kans dat het niets uithaalt. Maar goed, je kan het altijd proberen.

Misschien bedoelt je beste vriendin het helemaal niet zo…
Ze heeft gewoon een nieuw iemand ontmoet en heeft niet door dat ze door haar jou een beetje verwaarloosd. Dat ze een nieuwe vriendin heeft betekent niet dat ze jou niet meer leuk vind.

Zeg tegen haar dat jullie moeten praten, heel serieus, en dat het heel belangrijk voor je is. Zeg haar hoe jij je voelt, zeg vooral niet want JIJ gaat steeds met haar om en JIJ verwaarloosd mij. Geef IK boodschappen.

Als je beste vriendin niet komt opdagen als je haar hebt gestuurd dat het belangrijk is, heeft ze misschien een rede. Stel je voor dat jij bij iemand bent en zij zou dat sturen, dan kan je niet meteen naar haar toegaan.
Vraag ook of jullie anders een keer met zijn drieën af kunnen spreken en leer “E” beter kennen. Misschien is ze wel heel aardig!

Spreek eens af met hun allebei en praat met je vriendin erover dat je vindt dat ze nu weinig tijd heeft voor jou en dat je liever ook eens maar haar alleen omgaat. Je kan je vriendin niet ‘opeisen’, maar je kan haar wel duidelijk maken dat je haar mist als vriendin.

-

Weg