Meisjes,
ik weet niet meer wat ik moet doen, of hoe ik haar kan laten stoppen. Ze krijgt professionele hulp, haar famillie weet ervan, haar broer heeft al haar scharen, vijlen etc. verstopt en toch helpt het niet. Soms neemt ze bewust in plaats van een halve pil antidepressivia een hele in. We praten over waarom ze zo depressief is, maar ze blijft zichzelf snijden. Ik wil haar laten stoppen, ik weet niet hoe. Ik voel mij zo useless, alsof alles wat ik doe niets is, alsof ze blijft hangen in het verleden. Het is recent geleden uit met haar ex, ze gaf hem haar maagdelijkheid en ik snap dat ze pijn heeft maar om vanaf dat het pijn doet jezelf weer snijden, dat snap ik niet. (Ze begon trouwens wel eerder voor de breakup) Ik weet niet wat ik moet doen, ik voel mij kapot. Ik denk heel de dag door aan haar, ik durf haar nooit alleen te laten. Vanaf dat ze zegt dat ze naar de badkamer is begin ik te stresseren en bang te worden. Ik ben trots op haar dat ze het een paar dagen heft volgehouden zonder zichzelf te snijden, ik probeer zoveel mogelijk leuke te dingen te doen met haar. Eergisteren zijn we nog gaan picknicken in haar achtertuin, soms als alles haar teveel wordt neem ik haar mee voor een wandeling. Eergister dropte haar moeder haar af bij mij op school, ik had middagpauze, ze had zichzelf weer gesneden, ik heb mijn lessen geskipt en we zijn iets leuks gaan doen en de volgende dag waren mijn vriendinnen boos op mij omdat ik de lessen had geskipt. Maar wat zij niet begrepen is is dat ze zichzelf anders verder ging pijnigen als ze alleen terug naar huis zou gaan. Ik kan haar niet zo kapot zien, haar zien huilen doet mij pijn. Ik ben toe blijven slapen en de volgende dag heb ik haar naar school gebracht (ze gaat al een hele tijd niet meer) Wat mij zo bezorgt maakt is dat ze zegt dat ze haar wonden juist mooi vind, dat ze niet wil dat ze helen…
Lieve meisjes, zijn er mensen die zichzelf ook sneden, hoe ze het hebben overkomen en hoe het gelukt is om te stoppen? Helpt het om alle scherpe dingen weg te steken? Gisteren zag ik haar nog kijken naar een mesje waarmee je die draden afbreekt bij het naaien van kleren… ik heb hem toen sutiel weggenomen en verstopt.
BEWERKING: mensjes, ik realiseer mij dit nu pas maar ben vergeten mentionen dat dit m’n achternicht is! Famillie!