Beste vriendin laat niks van zich horen

Heey,

Ik zit echt ergens mee. Ik ben al 8 jaar beste vriendinnen met een meisje. Soms hadden we ruzie, maar de afgelopen jaren eigenlijk nooit. Nu had ze een tijdje geleden problemen met een jongen, ik heb haar daarmee geholpen. Gewoon geluisterd en advies gegeven, zoals dat hoort. Ik steun haar namelijk altijd. We spreken de laatste maanden wel bijna niet meer af maar dat komt ook doordat zij in een andere stad is gaan wonen (studie). Dat was eerst geen probleem, maar nu laat ze niks meer van zich horen. Haar laatste bericht is van 17 maart en daar stond in dat ze ruimte nodig had omdat ze moest leren en de ruzie met die jongen moest uitpraten. Ze zei het erg bot, maar ik dacht: okee, ik laat haar gewoon even gaan. Maar nu meer dan een maand later hoor ik nog niks. In de tussentijd stonden 2 afspraken van ons en daar is ze niet heen gegaan en ze heeft ook niks van zich laten horen verder. Met anderen praat ze duidelijk nog wel en update ook facebook gewoon, haar proefwerken zijn ook klaar dus daar hoeft ze niet meer voor te leren. Ik snap niet wat ik fout gedaan heb, ik ben altijd gewoon een hele goede vriendin geweest voor haar! Ik heb in de tussentijd wel berichtjes gestuurd met daarin wat er is en of ze wil uitleggen waarom ze niks laat horen maar ze zegt er niks op. Ik ben nu wel echt boos op haar! Als ik haar mobiel bel neemt ze niet op, als ik naar haar huis bel hangt ze meteen op als ze hoort dat ik het ben.

Sorry maar ik moet dit gewoon echt even kwijt. ik heb een beetje verlatingsangst omdat ik al vaker door mensen verlaten ben (niet door mijn schuld) en ik weet niet hoe ik ermee om moet gaan. Verder heb ik heel weinig vriendinnen…

Het lijkt mij dat ze gewoon geen vriendinnen meer wil zijn. Ik denk dat je dat gewoon moet accepteren.

Maar waarom?? Ik heb toch niks fout gedaan? En als ze geen vriendinnen wil zijn kan ze ook gewoon zeggen: sorry ik wil geen vriendinnen meer zijn?

Ze is gewoon een zielige bitch. Laat haar lekker en zoek andere meiden. Deze is het overduidelijk niet waard.

Hard maar waar, jullie vriendschap is klaar. Je hebt meer dan genoeg initiatief getoond, en het moet nou eenmaal van twee kanten komen. Ik snap dat het moeilijk is om zoiets af te sluiten, al helemaal doordat je niet snapt waarom zij niets meer wil doen. Vraag haar waarom ze zo doet, dan is het makkelijker af te sluiten. En focus je op echte vriendinnen.

wtf waarom is ze nouweer een zielige bitch? :")

Anyway, ik denk dat jullie uit elkaar gegroeid zijn maar dat ze het op de een of andere manier niet wil/kan zeggen.

Wat een lullig van je vriendin zeg.
Wonen haar ouders wel nog in jou stad? Anders moet je gewoon bij hun langsgaan als je weet wanneer ze een weekend naar huis komt. Dan kan ze je tenminste niet negeren.
Anders probeer eens anoniem te bellen of via iemand anders erachter komen waarom ze niet meer met je wilt praten.

doe even normaal

Nou omdat je gewoon het fatsoen hebt om iets van je te laten horen als die ander overduidelijk nog contact met je wil. Als je er geen zin in hebt kun je het ook gewoon zeggen. Maar dat is mijn mening. Ik vind het gewoon sneu voor het meisje wat dit post.

Bedankt voor de reacties meiden! <3

@lovehedgehogs: Toen we hadden afgesproken hadden we dat gedaan in de buurt van haar huis maar toen ik aanbelde zei haar moeder dat ze er niet was en volgens mij was er ze ook inderdaad niet… ik denk niet dat ik weer terugga naar haar huis, dan word ik toch alleen maar weggejaagd denk ik :frowning_face:

Ik vind het ook vrij bitchy. Ook ik heb zo’n vriendin waarmee ik al van kleinsaf bevriend ben en ze laat ook niks meer weten…Echt belachelijk en gemeen vind ik dat. Kan je via een andere, gemeenschappelijke vriendin te weten komen wat het probleem is? Spreekt ze nog wel met anderen af?

Aw wat jammer dat jij hetzelfde hebt :frowning_face: Ja ze gaat nog wel met anderen om, maar met mij was ze altijd veel closer dan met hun dus ik begrijp niet waarom ze wel met hen omgaat en niet met mij. Ik ben niet bevriend met elke vriendin van haar, maar er zijn wel vriendinnen van haar die ik af en toe zie. Ik ben van plan dat als ze een keertje online zijn, aan hun te vragen over haar. Maar met hen was ze altijd nogal oppervlakkig dus ik weet niet of ze die meisjes wel hierover zou vertellen…

Ik zou haar bellen of een persoonlijk berichtje sturen met de vraag of ze nog wil en kan investeren in de vriendschap.
Zeg haar dat je haar mist, maar dat het initiatief nu bij haar ligt.

Kraplapje, dat heb ik al meerdere keren gedaan maar ze reageert niet…

Vriendschappen verwateren nu eenmaal. En mensen zijn niet altijd recht door zee. Een vriendschap is tweerichtingsverkeer. Als zij niets meer van zich laat horen, zul je dat inderdaad moeten accepteren. Je kunt best willen vechten voor een vriendschap, maar er moet wel wat zijn om voor te vechten. En zo te horen is de vriendschap eigenlijk al over.

seems like a bitchy type

Ja dat snap ik, ik ben ook wel heel erg boos op haar en heb niet zoveel zin om te vechten (op dit moment), maar ik zou het toch wel veel netter vinden als zij gewoon wel tenminste íets zou laten horen. Ze kan beter gewoon zeggen dat ze geen vriendschap meer wil, dan kan ik daar wel gewoon mee leven.

Afgelopen maanden heb ik ongeveer hetzelfde meegemaakt. Ik had haar nog voor mijn verjaardag, een paar weken geleden, uitgenodigd, maar ze heeft niet op mijn bericht gereageerd en is ook niet gekomen. Ik laat het maar zo. Als ze uiteindelijk nog iets van zich laat horen, zien we wel verder. Dit is dus ook mijn advies voor jou: laat het even, en zie hoe het afloopt.

Aw wat vervelend voor je :frowning_face: Ik ben in de tussentijd ook jarig geweest en ik heb ook niks gehoord van haar… dat is zo pijnlijk. Maar ja. Ik negeer haar dan ook maar vanaf nu…

Looks like I wrote this…