Beste vriendin laat me vallen

Ik zou het erg waarderen als jullie dit zouden willen lezen & me willen helpen :slightly_smiling_face:
Ik heb nu dus ongeveer anderhalf jaar/bijna 2 jaar een “super goede vriendin”, eigenlijk mijn “beste vriendin”. Na school spraken we bijna iedere week af, we gingen allemaal leuke dingen doen samen. We zitten altijd langs elkaar in de les. Tot sinds kort een paar maanden terug begon mijn “beste vriendin” steeds raarder te doen. We zijn met een vriendengroepje van 4, ineens trok ze steeds meer naar een andere vriendin van mij toe. En sluit ze mij heel erg buiten. En reageerde ze heel erg kortaf als ik iets zei en keek ze me niet eens aan. Ik heb toen gevraagd wat er aan de hand was en hebben we een gesprek gehad. Toen zei zij dat ze het niet zo had ervaren en dat ze zich soms gewoon aan mij irriteerde maar ze daar niet echt een reden voor had. Ik dacht dat we toen een echt goed gesprek hadden gehad, maar het ging weer gewoon verder. De laatste tijd komt ze ook niet meer vaak langs me zitten. Ze zegt alleen maar wat als ze even alleen met mij is en zodra er iemand bijkomt laat ze mij weer “links” liggen. En dan komt ze 's avonds ineens aan om even doodleuk te bellen alsof er niks aan de hand is en vervolgens op school doet ze weer kut. En laatst was er dus een misverstand dat ik met een zo’n meisje was gaan afspreken terwijl dat helemaal niet zo was en toen stuurden ze mij een berichtje “ik hoorde dat je vriendinnen aan het worden was met K.” wat ik dus super raar vond en ik dus vervolgens zei dat het niet eens waar was. En toen ik daar vervolgens op doorvroeg ging ze mij de schuld geven dat ik een probleem aan het maken was. Terwijl ze zelf zo jaloers doet. Maar ze probeert dus echt iedereen in te palmen. Het vervelendste is ook nog dat ik met haar in een vriendengroep zit dus het is ook niet zo dat ik met andere mensen kan omgaan. Zouden jullie willen helpen…

Wat vervelend zeg! Ik zou als ik jou was proberen een beetje afstand te nemen en je niet meer iets aantrekken van haar gedrag. Ik zou het anders eerlijk gezegd ook niet weten, aangezien je al een gesprek met haar gehad hebt…

Doet ze dit dan niet bij de andere mensen uit je vriendengroepje?

Je kan er niks aan doen dat iemand je laat zitten en het is heel erg menselijk iedereen kan dat over komen je kan zo maar omdat je iets hebt gedaan bijvoorbeeld opeens niet zo goed meer liggen bij een vriendin. En soms ligt het ook gewoon helemaal niet aan jezelf maar aan die vriendin. Ik denk dat je er niet te veel aandacht aan moet geven en gewoon verder gaan met je leven.

Ja, daar ben ik nu dus ook mee bezig maar aangezien we met maar 6 meisjes in de klas zitten en we hebben allemaal wel zo’n “vast” tweetal (goede vriendin) uit de klas is het heel vervelend als dan een van de andere meiden ziek is en zij dan gelijk langs dat meisje gaat zitten waar die vriendin van ziek is. We gaan verder wel allemaal met elkaar om maar in de klas zitten we met tweetallen. Dit is maar even een voorbeeld ik weet ook niet of je begrijpt wat ik bedoel. Nee, dat doet ze dus alleen bij mij en dan snauwt ze mij zowat af en met de rest gaat ze super leuk praten/lachen. Terwijl ze me vervolgens 's avonds weer doodleuk opbelt. En ik vertelde gewoon iets in het algemeen en toen keek ze niet eens op en toen vertelde later zo’n meisje uit mijn vriendengroep precies hetzelfde (ze was er niet bij toen ik dat zei) en toen moest ze ineens super hard lachen en allemaal van zulke dingen doet ze de hele dag door. Of bijvoorbeeld nu gaan ze weer wat doen met zo’n groep waar ik niet in zit (waarschijnlijk dus door haar). En na een paar maanden wordt dit dus een beetje frustrerend en weet ik ook niet goed wat ik moet doen.

Bedankt! Ik ga het proberen maar het is nogal lastig als je de hele dag op school tegen haar hoofd aankijkt en ze allemaal van zulke dingen doet (Lees mijn bericht hiervoor).

Ik herken dit wel een beetje. Sinds dit jaar had ik een beste vriendin die mij ook heeft vervangen door een ander meisje uit ons vriendengroepje. Wij zijn ook met vier meisjes. Ik ben ook een gesprek met haar aangegaan en heb haar verteld dat het me dwars zat. Ze ontkende natuurlijk en toen waren we drie dagen weer close met elkaar. De vierde dag maakte ik tijdens een college een grap die verkeerd overkwam bij haar, Zij vond dat het geen grap was en ik haar de grond in had geboord. Toen zei ze iets heel gemeens tegen me waardoor ik gelijk stil was. Ik had nooit gedacht dat ze zulke gedachten over mij had. Ik heb die avond nog mijn excuses aangeboden via whatsapp, zij ook. Daarna is het nooit goedgekomen. Ik voelde dat ik werd buitengesloten door die twee. Ik heb het opgelost door gewoon niet meer met haar te praten als we met ons groepje aan tafel zitten etc. Tot nu toe gaat het prima!

Wel fijn om te horen dat ik niet de enige ben! Bedankt voor je reactie :slightly_smiling_face: