Beste vriendin laat me vallen voor vriend

Ik zit een beetje met een probleem… Mijn beste vriendin heeft sinds een maand of 5 een nieuwe vriend. Natuurlijk ben ik heel blij voor haar, en het is ook echt een leuke jongen. Maar nu is het zo dat mijn vriendin heel erg kan opgaan in één ding. Dat ze alleen nog maar oog daarvoor heeft, en het bijna alleen maar daar over kan hebben en de rest een beetje vergeet. Toen ze een nieuwe baan kreeg heb ik daar maandenlang verhalen over moeten aanhoren, zo ook bij haar nieuwe huis, maar met jongens is het nog erger. Bij haar ex was dat ook zo, uiteindelijk zag ik haar bijna nooit meer en als ik haar zag, ging het alleen over hem. Toen het uitging had ze daar wel spijt van, en beloofde ze dat het niet weer zou gebeuren. Maar nu heeft ze dus een nieuwe vriend. De eerste maand, ging het nog goed, ze deed rustig aan enz. Maar nu is het dus weer zo dat ik haar zelden zie, ik hoor niks meer van haar, eerst stuurde we elkaar echt 30 smsjes op een dag, nu is dat eens per week ofzo. Het komt allemaal van mijn kant. En als ik haar dan spreek is het vriendje dit, vriendje dat. Ze gaat echt helemaal op in hem. Ook bijvoorbeeld met hobbies. Hij is helemaal fan van voetbal, en nu is zij dat opeens ook. We gaan binnenkort ook een weekendje weg met een groep vrienden, zij gaat mee met haar vriend, in een weekend dat er EK-wedstrijden zijn. Wilde ze opeens niet meer mee omdat ze dan voetbal zou missen.
En nu ben ik het echt zat. Ik wil haar niet kwijt, maar heb ook geen zin om te wachten tot ze misschien weer tijd voor me heeft.
Maar wat kan ik doen? Ze kan echt heel fel reageren op dingen, word snel boos als ze het niet met je eens is. Dus ik ben bang om dit zo tegen haar te zeggen…
Tips anyone??

Iedereen overkomt dat wel eens met een vriendin die een vriendje krijgt, Ik heb dat gedaan toen ik tiener was, en al mijn vriendinnen ook. Laat het gewoon niet van jouw kant meer komen, wees blij voor haar, en als het ooit uit gaat, dan sta je klaar voor haar… Dat zijn vriendinnen.

Ja dat is waar, maar omdat het al vaker is gebeurd en we het er toen ook over hebben gehad, dacht ik dat ze daar nu wel van had geleerd. Ze is inmiddels ook 22 dus je zou verwachten dat ze dan wel beter zou weten… Vooral omdat ze zelf ook veel klaagt over stellen die precies hetzelfde doen :stuck_out_tongue:.
Maar natuurlijk ben ik ook blij en zal ik er voor haar zijn, maar het is wel zuur. Ook omdat ik op het moment door een hele moeilijke tijd ga(haha wat klinkt dat weer dramatisch :’)), wat ze ook weet, en ze echt nooit aan mij vraagt hoe het gaat…

Naja vooral als ze 22 is kan ik mij voorstellen dat ze meer tijd met hem doorbrengt, dan ben je toch misschien op een leeftijd dat je serieus voor iemand wilt gaan.
Je kan ook haar een berichtje sturen dat je het moeilijk hebt, en je haar mist, en of ze af en toe wat leuks wil doen zodat je wat afleiding hebt omdat je moeilijke tijd hebt.

Communication is key, heb je haar al gezegd dat ze ‘het nu weer doet’? Kans is groot dat ze het helemaal niet door heeft. Het is niet de bedoeling dat je bang bent tegen je bloedeigen beste vriendin om eerlijk te zijn over jouw gevoelens.

probeer te zeggen dat je weer wat meer tijd met haar wil doorbrengen, zonder vriendje…

Nja dat ze meer tijd met hem doorbrengt snap ik helemaal. Maar ik heb haar nu ruim een maand niet gezien, en de laatste keer dat ik haar zag had ze het alleen maar over hem.
Met onze vriendengroep hebben we ook een soort ongeschreven afspraak dat we eens in de 2 weken op een vrijdag afspreken. Nu komt ze daar niet meer heen, omdat hij dan een weekend bij haar is(hij is het ene weekend bij haar, het andere weekend is zij bij hem) en dan samen met hem thuis wil zijn. Maar dan heb ik zoiets van, je hebt vrijdag, zaterdag, zondag en maandag om samen te zijn, dan kun je toch wel één avondje samen langskomen?
Maarja…

Een berichtje sturen is wel een goed plan, dat ik zeg dat ik haar mis. Dan houd ik het wel bij mezelf en dan vat ze het wss ook niet zo aanvallend op.
En @Silverbleed, je hebt idd wel gelijk, maar ik blijf het eng vinden. Ik heb echt een enorme angst voor confrontaties :’).

@xMiss_carolaa, Ik ben het vaak met je eens, maar nu niet. Ook al heb je een vriend, je vriendinnen moet je niet verwaarlozen. Als het dan uitgaat zijn je vriendinnen wel weer goed genoeg? Dat noem ik geen vriendschap hoor.

@ Ella_90, confrontaties zijn ook best lastig om aan te gaan. Maar als jij het heel rustig en zonder aan te vallen brengt dan kan je er moeilijk ruzie over krijgen.
Een berichtje sturen met dat je haar mist is alleen maar goed. Je kan er ook bij schrijven dat je het jammer vindt dat je haar zo weinig ziet. Succes!

ik had 2,5 jaar een relatie en heb mijn contacten ook een beetje laten verwateren. nu het uit is, merk ik hoe hard ik mn vriendinnen nodig heb en dat het fijn is dat er nog mensen voor je klaar staan! ik dacht er toen gewoon niet bij na, maar zou het NOOIT een 2e keer doen. dus dat je vriendin het nu voor ee n2e keer doet is wel stom…

Zeg tegen haar dat je het leuk voor haar vindt dat ze een vriend heeft en gelukkig is, maar dat ze nu hierdoor wel jullie verwaarloosd. Gewoon op een neutrale manier zeggen, niet met boosheid ofzo!

precies door dit ben ik mijn beste vriendin kwijtgeraakt. al paar maanden geleden. maar ik mis dr echt. we waren 7 jaar lang vriendinnen iemand nog tips. ik en haar zitten nu in zon fase dat we echt niet meer praten en als ik het probeer doet ze arrogant tegen me. ze sluit zich helemaal buiten. ook van dr familie. door die vriend. maar ik mis dr echt. het is de enige beste vriendin voorde rest heb ik wel goede vriendinnen maar het is dan zo anders.

Het eerlijk zeggen. Ik heb het ook tegen mijn beste vriendin moeten zeggen en uiteindelijk heeft ze het wel beseft…Je zal het dikwijls moeten herhalen, maar dit moet je echt doen als je je vriendschap wil redden.

ze komt er sws zelf wel een x achter dat ze niet zonder vrienden kan!

Ik maak dit ook mee… Ik vraag kan je logeren want je gaat op vakantie dus kunnen we nog wat gezelligs doen zegt ze weet niet want zie mn vriendje dan ook niet en vervolgens gaat ze met dr vriendje ik weet echt niet wat ik moet doen en voel me zo in de steek gelaten… :sleepy: