beste vriendin kwijt

het word waarschijnlijk een lang verhaal maar ik hoop dat jullie reageren…

het gaat echt verschrikkelijk slecht tussen mij en mn beste vriendin. ze heeft me keihard laten vallen voor haar verkering. ze liet me staan, ging meer met hem en een andere vriendin en als ik vertelde dat k me buitengesloten voelde, moest ik maar gewoon mee praten want ja, anders kom je er toch niet tussen.

sinds een tijdje is het uit met haar vriendje maar nog gaat t niet goed. voor mij is het nu gewoon anders omdat ze me heeft laten vallen, terwijl ik er altijd maar dan ook echt altijd voor haar was, ik luisterde naar alles wat ze zei, ookal waren het dingen waar k me kapot aan irriteerde. als k bijv ziek was, wist zij beter wat k had dan ikzelf. nee volgens haar had k geen keelontsteking, en nee vorig jaar ook geen kneusing, dat was anders want daar was ze ‘pro’ in. maar, als zij wat had dan was het erg en moest k t geloven en zelfs dan luisterde ik naar haar. maar nu, we voelen als vreemden zegmaar, voordat ze dat vriendje had waren we altijd samen en nu niet meer. het doet me echt heel veel pijn en heb t al een keer eerder meegemaakt. ben ik soms te lief ofzo? ik weet t gewoon niet, ik weet niet wat k moet doen, k wil haar terug als vriendin, beste vriendin, maar alles wat ze me geflikt heeft, ik weet niet of t nog wel kan… wat zouden jullie doen? xx

[color=rgb(216, 61, 95)]Beste x anoniempje
Ik heb mijn best gedaan om jouw verhaal te lezen, want je grammatica was ronduit bagger. Anyway, niemand reageerde hier dus ik ga dat maar even doen. Maar wel even op letten de volgende keer want dit lijkt wel Chinees :hammer:

Oké, jij hebt ruzie met je vriendin? Heb er ervaring mee want mijn vriendin heeft me ook ooit als een baksteen laten vallen. Het was ook een arrogant type. Waarschijnlijk is deze ‘bff’ gewoon tijdelijk. Vrienden komen en gaan. Daarom zou ik gewoon zorgen dat je wat met andere meiden optrekt want anders heb je helemaal geen goede vrienden meer. Dat is juiste het lastige, jouw zogenaamde ‘bff’ slokt jou helemaal op als het ware, en daarom vergeet je de mensen om je heen. Als zij bijtrekt dan kun je normaal met haar praten. Maar ga alsjeblieft niet achter haar aanlopen als een hondje, dat is het stomste wat je kunt doen.

dankjewel voor je advies ChocoladexMuffin & de volgende keer zal ik wat beter op mn grammatica letten…

Misschien is ze een beetje jaloers. Ga met haar praten en vraag waarom ze zo doet. Als ze dan door blijft gaan vraag je dan af of je eigenlijk wel nog beste vriendin wilt zijn. Dan groeien jullie gewoon uit elkaar. Je vindt vast wel weer een nieuwe beste vriendin waarmee je niet zo vaak ruzie hebt.

Good Luck :slightly_smiling_face:

Van wat ik kan opmaken uit je verhaal lijkt het ook wel alsof jullie een beetje uit elkaar gegroeid zijn. Als je echt nog heel graag beste vriendinnen met haar wil zijn dan moet je met haar gaan praten over hoe jij je voelt.
Maar als het niet meer leuk is om dingen met haar te gaan doen, dan moet je je afvragen of je nog wel (beste) vriendinnen wil zijn. Uiteindelijk moet het gewoon leuk zijn om elkaar te blijven zien en moet het ook van twee kanten komen, daarvoor ben je ook vriendinnen. Aan je verhaal te lezen komt het eigenlijk maar van één kant, namelijk die van jou. Dus je moet je zelf af gaan vragen of je dat dan nog wel wilt of dat je liever een nieuwe vriendin zoekt die wel aan de vriendschap werkt.

Volgens mij passen jullie toch niet zo bij elkaar als je je constant irriteert aan haar gedrag. Bedenk je of je zoiemand als je beste vriendin wilt of niet liever iemand bij wie je graag in de buurt bent en je plezier maakt in plaats van je dood te ergeren. Sommige karakters passen nu eenmaal niet samen en ik denk dat dat bij jullie het geval is.

Wat wil je zelf? Als je haar als vriendin niet kwijt wil zou ik als ik jou was een goed gesprek met haar aangaan en kijken hoe zij er in staat.
Wanneer je elkaar minder ziet en je ergenissen opkropt ga je anders met elkaar om.
Ik heb ook een keer een hele goede vriendin laten vallen voor een jongen (waar ik heel veel spijt van heb). Wij hebben toen heel lang gepraat en gewoon alles uitgesproken en nu is alles weer goed (:

allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties. ik heb de hele dag met haar gepraat en alles uitgepraat. we hebben afgesproken onze band langzaam weer op te bouwen en als we ons irriteren dat meteen te zeggen, dus ik hoop dat het binnenkort weer beter gaat :slightly_smiling_face: