Beste vriendin is slet aan het worden

Hey meiden!
M’n vriendin moest vorige week nog huilen omdat het uit was met haar vriendje, precies de dag erna ging ze afspreken met haar ex en hadden ze seks… Toen die week Skypte ze heel veel met een jongen, ook naakt enzo en toen zaterdag spreekte ze af met weer een andere jongen waar ze mee ging zoenen en ook stuurt ze allemaal naaktfoto’s naar verschillende jongens. Gisteravond zei ik dat ze zich echt gedraagt als een slet maar dan zegt ze achja dat kan toch geen kwaad en dan gaat ze het over iets anders hebben. Ik weet niet zo goed wat ik moet doen, iemand tips?
Xx

ik vind dit niet perse sletterig, wel is het niet zo slim.
Ik zou haar waarschuwen voor het gevaar van naaktfoto’s sturen en naakt skypen… Hier kan ze namelijk later heel veel problemen mee krijgen.

Ik denk dat er weinig is dat je kunt doen.
Je vriendin voelt zich hier blijkbaar (op dit moment) prettig bij…
Als dat later verandert hoef jij je niet schuldig te voelen, want je hebt er eerder iets van gezegd.

Oh, en de volgende keer als je haar iets wilt zeggen kun je het beter anders aanpakken dan “je gedraagt je als een slet”

Nee ik ging het gesprek terug lezen en ik zag dat ik zei sletje van me

Ze zegt zelf ik ben eigenlijk echt een facking slet

Dit is waarschijnlijk haar manier om de stukgelopen relatie te verwerken. Het is denk ik iets waar je niet veel aan kan doen, behalve misschien een serieus en iets minder aanvallend gesprek beginnen. Het is vast een fase die ze even doorgaat.

Haar probleem, niet dat van jou. Je kan dr waarschuwen maar meer niet, ze komt er vanzelf wel achter.

Ah. Dat maakt het een stuk beter :crazy_face:

je kan zeggen dat je bezorgd bent maar je hoeft niet te oordelen

het komt een beetje over alsof je van ons bevestiging wilt dat ze echt een dikke skank is, maar hey wat zou zei ervan vinden als ze weet dat je hier een topic over hebt

Komt ze niet achter en wat dan nog

Dit vind ik ook. Hoezo ‘haar probleem, niet die van jou’? Daar zijn vriendinnen toch voor, om elkaar te waarschuwen en beschermen? Dit meisje kan dingen blijkbaar niet zo goed verwerken en doet dat op deze manier, als het mijn vriendin was zou ik ook even een gesprek met haar aan gaan. Ik snap de reacties niet helemaal.

Ik ben ook echt totaal niet anti-naaktfoto maar ze stuurde die ook toen ze een relatie had en toen wilde ze ook al heel de tijd chillen met andere jongens en daarmee bedoel ik zoenen enzo

Jaa dat snap ik ook niet want het is m’n beste vriendin en ik hou van haar als van geen andere vriendin of vriend

Ik ben daar echt heel makkelijk in; het is haar probleem, niet die van jou. Als zij daar gelukkig van word moet ze het vooral doen.

Ga haar geen slet noemen want dat is gewoon ongelooflijk denigrerend. Maar ze is inderdaad niet slim bezig, zeker niet omdat ze naaktfoto’s maakt en wie weet wat daar nog mee gebeurd. Dat ze van de ene naar de andere jongen fladdert is haar zaak, maar over die naaktfoto’s zou je best eens praten. Op een rustige manier en nogmaals: noem haar geen slet want vriendinnen zeggen zoiets niet over elkaar, ook al bedoel je het goed. En laat haar nog eens goed uithuilen over haar vriendje want volgens mij is dit een gevalletje van extreme rebound. :slightly_smiling_face:

Als zij zich hier prettig bij voelt, wie ben jij dan om daarover te oordelen en haar een slet te noemen?

Dat je haar waarschuwt over naaktfoto’s is logisch. Dat is gewoon niet slim van haar, of het nou in een relatie is of niet. Maar als zij met jongens wil zoenen en afspreken moet ze dat lekker doen.

ja naja, ik weet niet maar ik denk dat je het best gewoon kan zeggen dat het niet verstandig is. Je kan niet naaktfoto’s van jezelf naar iedereen sturen, maar een iemand hoeft het door te sturen en je bent gewoon de klos. Ze kan hier de rest van der leven mee verpesten. Een beetje rondsletten is vergeleken met dat best wel oke… Dat bedoelde ik meer te zeggen.
Ik zou er gewoon voor haar zijn, waarschijnlijk heeft ze een gebroken hart.