Beste vriendin heeft anorexia?

hoii, mijn beste vriendin heeft me een tijdje geleden verteld dat ze wilt beginnen met afvallen. ik dacht daar is niks mis mee maar ze is er echt geobsedeerd door geworden. telkens stuurt ze me fotos van anorexia meiden met als tekst: “ik wou dat ik dit was.” ik ben echt bezorgd want ik heb haar laten verplichten om een anorexia test te doen waaruit kwam: je symptonen komen met 80% overheen met Anorexia. telkens ontkent ze dat ze het heeft en zegt dat het geen ziekte is maar een levensstijl. Ik ben echt super bezorgd en lig gewoon nachten wakker. ik weet echt niet met wie ik het moet overleggen want mijn mentoren doen er niks aan - had ander meisje met eetprobleem en daar hebben ze ook niks mee gedaan - haar ouders hebben nooit tijd en ja… ik weet gewoon niet wat ik moet doen. ;( ik ben zo bang haar kwijt te raken :frowning_face:

He wat een kutsituatie. Wat goed dat je al een anorexia test met haar hebt gedaan en het met haar hebt besproken! Heb je haar verteld hoeveel zorgen je je maakt?
Je hebt gelijk dat ze niet op een goede manier bezig is met afvallen.
Ik zou toch eens proberen met je mentor te praten. Misschien luistert hij nu wel. En desnoods haar ouders. Hiervoor moeten ze wel tijd maken toch?
Zorg er in ieder geval voor dat je er niet in je eentje mee blijft rondlopen. Hier heb je echt een volwassene voor nodig.

helemaal mee eens,

als ze echter zo denkt over anorexia ‘het is een levensstijl’ zou ik een volwassenen/iemand die je kan vertrouwen erbij halen want ze begint haar leven op het spel te zetten.

blijf met haar praten en zeggen dat het niet oke is, je je zorgen maakt en je er voor haar bent.
kan je ook niet iemand inschakelen die in dit soort situaties kan helpen?

Slotje op verzoek ts