Beste vriendin, haar vriend

Hee dames,

Mijn beste vriendin heeft al een half jaar een relatie met een jongen. Heel leuk allemaal. Ik heb ze bij elkaar gebracht.
Het vriendje van haar, appt mij dus al hun liefdes ruzies enzo. Ik vind dat niet erg want ik begrijp hem ontzettend goed. Mijn beste vriendin is namelijk heel eigenwijs. Haar vriendje vind het gewoon niet fijn dat ze zo ontzettend veel met andere jongens bij, dat weet ze ook heel goed. Als hij er dan over begint, zegt ze: Ja zo ben ik. Hij heeft mij om raad gevraagd, ik weet dit ook niet. Vandaar dat ik jullie inschakel. Kijk het probleem is: Zij wil zich aanpassen aan hem, hij onderneemt alles in de relatie dat vind hij niet fijn. Hij weet niet hoe hij dit lief kan brengen, en ik ook niet.
Misschien jullie een idee?

Ohja, ik wist niet of dit bij liefde en boys past, maar goed.

Ik weet niet of het heel handig is om je hier in te mengen. Vind je beste vriendin dit wel leuk?

Ik zou het eerlijk gezegd niet erg op prijs stellen als mijn beste vriendin aan mijn vriend zou vertellen wat hij zou moeten doen. Ik snap dat je hem en jouw vriendin graag wil helpen, maar het is uiteindelijk hun relatie. Problemen zullen ze toch echt met elkaar moeten oplossen.

ik denk dat je dit aan hun over moet laten. Het is jou beste vriendin en je zou de kant van je vriendin moeten kiezen.

chicks before dicks :heart:

Ik zou tegen die vriend zeggen dat hij dit zelf aan haar moet vermelden en niet tegen jou. Communicatie, daar gaat een relatie om. En ik zou je vriendin er wel op wijzen dat een relatie van twee kanten komt en dat het anders gewoon niet werkt. Je hoeft niet altijd tegen je beste vriendin te zeggen dat ze het allemaal goed doet. Vind wel dat je je mening mag geven over haar gedrag, mits je dat normaal overbrengt en het daarbij laat. Dus niet verder over doorzeuren.

Maar ik vind hun relatie niet echt gezond klinken. Het klinkt alsof die vriend beetje onder de duim zit. Gezien hij veel moeite doet en het niet ter sprake durft te brengen.

Tenzij je beste vriendin en haar vriend jou hebben aangewezen als ‘bemiddelaar’, vind ik niet dat je je hierin moet mengen.

Ik zou me er ook niet mee bemoeien en die vriend zeggen dat jij niet de aangewezen persoon hier voor bent.

Ik vind het persoonlijk al super vervelend dat mijn ex-scharrel zijn hart lucht bij mijn beste vriendin… Het is mijn beste vriendin, als ik dingen met haar wil bespreken doe ik dat zelf wel en hoeft hij dat niet te doen. Ik zou het al helemaal niet waarderen als mijn vriend dit zou doen.

Hier moet je je echt niet mee bemoeien, dan ben jij straks de gebeten hond en hebben ze allebei ruzie met jou.
Gewoon tegen hem zeggen dat hij het zelf op moet lossen. Dat je het prima aan wil horen, maar dat het zijn vriendin is dus dat hij het zelf aan moet pakken.

Hij zal gewoon open kaart naar z’n vriendin moeten spelen. Communiceren en praten. Aangeven dat hij liever niet heeft dat zij zich zo gedraagt en zich meer met initiatief naar hem mag bezighouden in plaats van naar andere jongens. En mijn advies naar jou persoonlijk is, is dat je hen verder niet meer helpt. Hij kan beter steun bij z’n vrienden vragen want jij bent anders meer tussen hun relatie bezig dan de vriendschap met je beste vriendin

Denk ook dat het het beste is om je hier buiten te houden, hij moet er zelf maar zien uit te komen, hoe goed jij hem ook begrijpt.

Je wilt toch niet dat je vriendschap hierdoor op het spel staat?