beste vriendin gaat weg

hey allemaal.

na de zomervakantie gaat mijn best vriendin weg. ik baal hier echt heel erg van, want als zij weg gaat zit ik waarschijnlijk heel vaak alleen en dat wil ik niet. ik ben ook heel erg goed bevriend met 3 andere maar alle 3 hebben ze all een beste vriendin, maar bij 1 betwijfel ik het, want (ik noem nu ff verzin namen voor het makkelijk maken) pietje is bff met jaap (denk ik) maar pietje roddelt vaak met mij over jaap dus ik weet niet wat ik moet denken. maar in ieder geval straks ben ik met opdrachten altijd over en zit ik altijd alleen.
dus wat moet ik doen?

Ten eerste hoef jij je beste vriendin echt niet te vervangen. Je kunt haar altijd nog zien en ze blijft gewoon jouw beste vriendin :slightly_smiling_face:

En op school moet je je gewoon open stellen naar andere mensen en nieuwe vrienden maken, waarmee je kunt samenwerken met opdrachten en waar je naast gaat zitten

Ik heb wel andere vrienden hoor :slightly_smiling_face: maar het probleem is eigenlijk met opdrachten want jaap is erg claimerig en claimt pietje meteen en kees gaat altijd met johan dus dan moet ik met mensen die niemand aardig vind

Ja precies, sta je open voor nieuwe mensen en binnen no time heb je weer nieuwe vrienden in je klas/school :’)

Ik heb all vrienden in mn klas hoor iedereen mag iedereen en er zijn 3 mensen waar ik vaak naast zit maar die hebben allemaal all een beste vriendin waar ze altijd naast zitten straks zit ik altijd alleen :no_good_woman:

Lijkt me leuk elk jaar een nieuwe klas! Helaas hebben wij dat niet, maar je hebt gelijk het gaat om het resultaat