Beste vriendin gaat emigreren

Mijn beste vriendin gaat deze week emigreren naar Engeland. Dit weet ze al 2 weken en ze was niet van plan om mij het deze week nog te vertellen dat het zo was. Ze wilde dus geen afscheid. En ik twijfel er sterk aan of ze het me wel zelf zou vertellen. Dus toen ik vroeg of we nog wat konden gaan doen als afscheid vond ze werk belangrijker. In het begin van ons gesprek was er niks aan de hand we hebben kunnen praten en niemand was boos. Ik heb haar dan ook niet gedwongen om nog iets te gaan doen. Maar dat wilde ze dus niet. Ik snap dat dit afscheid voor haar iets moeilijker is dan voor mij. Maar jullie moeten begrijpen Engeland is haar tweede thuis. Ze zal hooguit alleen op een nieuwe school moeten beginnen. Nu ben ik dus boos en verdrietig dat ze mij niet meer wil zien maar zij vind dat raar. Maar het is toch niet zo raar dat ik haar voor een laatste middag wil zien?

Joh, ze gaat emigreren. Het laatste waar ze op zit te wachten is dat jij boos bent. Waarschijnlijk vond ze het gewoon moeilijk om te vertellen.

Zou jij je beste vriendin achter laten zonder wat te vertellen zonder afscheid en haar random een keer bellen als je eenmaal daar woont. zulke dingen doe je niet bij een vriendin

Nee klopt, maar ik denk dat zij niet wist hoe ze het jou moest vertellen.

Misschien vond ze het wel moeilijk om te vertellen en wilde ze wachten op het goede moment.

in principe had ze nog een week de tijd, maar ik begrijp dat je het niet leuk vind maar er zit waarschijnlijk een reden achter waarom ze je het niet verteld heeft. Vraag dat aan der.

ik heb het aan haar gevraagd en ze heeft toegeven dat ze het pas wou vertellen als ze daar was
we hebben elkaar altijd alles kunnen vertellen hoe hoe erg het ook was het was niet dat ze het mij niet durfde te vertellen maar volgens mij wou ze het gewoon niet

Hmm ja dat is wel lullig tegenover jou dat ze je het pas wilde vertellen als ze daar zat… Maar ik zou nu niet boos blijven in de laatste week dat ze nog in nl is en er het beste van maken. Waar gaat ze eigenlijk heen?

ik zou het ook lastig vinden te vertellen, waarschijnlijk wilde ze het al eerder zeggen maar wist ze op het laatste moment niet meer hoe.
ik zou niet zo boos zijn, het is al moeilijk genoeg voor haar dat ze alles en iedereen hier achterlaat, je kan beter zeggen dat je het liever eerder had geweten, dat snapt zij ook wel

Toen ik haar vroeg of ze deze week nog wilde afspreken wilde ze dat niet meer en ik snap dat een afscheid moeilijk is maar voor mij is het ook moeilijk ik blijf hier zonder beste vriendin als ze een echte vriendin was geweest had ze zich daar over heen gezet en idd nog het beste van deze week kunnen maken maar ze gaat liever werken dan dat wij samen wat gaan doen

Mijn nichtje (ook eigenlijk mijn beste vriendin) gaat ook voor een jaartje emigreren naar Amerika, ik ga deze donderdag weg en dan zie ik er niet meer. En ja dat is ook verschrikkelijk moeilijk. Maar skype/whapp zo veel mogelijk en misschien kan je nog wel een keertje op bezoek bij haar.
En waarschijnlijk vond je vriendin het heel moeilijk om het te vertellen aan je, wat ik snap, maar wees niet boos ze gaat emigreren en je krijgt spijt.

Engeland en het is misschien geen Australië maar als nog we kunnen niet meer even bij elkaar langs

Doe nog iets leuk samen, iets gezellig
Ga voor de laatste keer shoppen, iets drinken, een hapje eten, ijsje halen, cinéma of film of misschien gewoon samen een collage van jullie foto’s maken ofzo, samen herinneringen ophalen.

Doe iets rustig, gezellig speciaal voor jullie twee en neem de tijd om afscheid van elkaar te nemen en onthoud vooral dat jullie van elkaar houden als vriendinnen. Je bent kwaad omdat je vreest haar te verliezen, niet omdat ze het verzweeg. Dus neem nog even tijd voor elkaar en probeer dan een systeem te bedenken dat jullie misschien in contact kunnen blijven?

Dat is dus het probleem ze wil niks meer doen geen afscheid niks daarom ben ik ook zo boos 1 ze wou het me niet vertellen 2 nu is het weet wil ze er niks aan doen ik begin te denken dat onze vriendschap alleen voor mij bijzonder was

Als jij een echt vriendin bent zet je je hier ook overheen…

het feit dat ze liever gaat werken dan nog een laatste ding met mij doen zegt mij genoeg en ik ben hier gewoon kwaad voor mij is het idd veel makkelijker voor mij maar als nog ze liegt hierover en dan wil ze ook nog niks doen voor een afscheid dat is toch raar haar zien weggaan is ook moeilijk voor mij zij heeft daar ook vriendinnen en familie en ik moet blijkbaar opzoek naar een nieuwe beste vriendin

Sorry, maar voor mij ziet het er uit alsof je op dit moment alleen aan jezelf denkt. Wat denk je dat er in haar hoofd afspeelt? Jij bent niet de enige die het moeilijk heeft. Misschien wilt ze juist niet afspreken, omdat dat haar verdrietig maakt o.i.d. Dat weet je niet. Dus ik jou jezelf er ook maar even overheen zetten dan.

Nee een afscheid voor mij is ook niet zwaar ze gaat elke zomer 7 weken naar engeland zij heeft daar een tweede leven en ik blijf hier alleen ik ben eigenlijk meer teleurgesteld dat boos

Dus iedereen is het er mee eens dat je beste vriendin gewoon kan achter laten zonder niks te zeggen en dat het raar is dat ik boos/teleurgesteld ben. En dat het gewoon oke is om zonder afscheid weg te gaan het gaat voor ons allebei moeilijk worden als we elkaar voor de laatste keer gaan zien maar dat zou onze band allemaal sterker moeten maken en nu weigert ze gewoon omdat ze moet werken serieus is werk belangrijker dan je beste vriendin voor de laatste keer gaan zien want ik heb namelijk niet din een positie om bij haar op bezoek te gaan

Moet ik mezelf herhalen? Je weet niet wat er in haar hoofd afspeelt. Wij kunnen onze mening niet baseren op maar 1 kant van het verhaal.