beste vriendin en ik groeien uit elkaar...

hai meiden,

Oke… hier komt mijn probleem: Ik ben al 10 jaar bevriend met mijn beste vriendin J. maar ik heb het idee dat we steeds meer uit elkaar groeien. Vroeger waren we allebei heel sportief maar sins groep 7 van de basischool begon ze zich anders te gedragen; ze ging make-up dragen, liet gaatjes zetten, vond sporten niet ‘cool’ en kreeg een vriendje. Ik was hier nog helemaal niet mee bezig, ook begon ze krullen te maken en zei dat het van zichzelf was ook al had ze altijd stijl haar. Ze deed niet meer mee aan spelletjes op het schoolplein en had alleen nog maar oog voor haar vriendje. Toen we naar de middelbare school gingen dacht ik dat het wel zou overgaan, maar dat ging niet het werd juist erger; ze droeg topjes waar je zo in haar decolleté kon kijken, ze werd brutaler tegen leraren en maakte nog meer krullen terwijl ze daar over loog.
Ik heb altijd tegen haar op moeten kijken terwijl ze mij het gevoel gaf dat ik nooit iets beters kon dan haar. Maar nog het ergste als er iets met haar is vertelt ze dat niet meer aan mij alleen aan een andere vriendin R. (een meisje waar ik het niet zo goed mee kan vinden) en dan moet ik het vervolgens aanhoren van iemand anders…

HELP! Wat moet ik doen?

Het is nog al spijtig,
maar aan deze vriendschap is denk ik een einde gekomen…

Ik ben ook uit elkaar gegroeid met mijn basisschoolvriendin én mijn middelbareschool vriendin én mijn mbo vriendin.
Ik heb inmiddels 3 vriendinnetjes van het mbo die wel investeren en een beste vriendinnetje van mijn werk.
Hiermee bedoel ik te zeggen, dat je soms vriendschappen moet laten gaan als de ander niet meer wilt investeren.

Je kan proberen nog iets te vinden wat je samen leuk vindt om te doen?
Dingen die jullie samen delen en dus kunnen gaan doen.
Want een vriendschap van 10 jaar hoeft niet zomaar weg te zijn, praat daar eens over met je vriendin hoe zij erover denkt.

Meestal is ze zo als ik hier boven beschrijf maar er zijn momenten dat (vaak als ik met haar alleen afspreek) dat ze opeens de oude is.
Dat vind ik nog al moeilijk want we zitten in dezelfde klas met dezelfde vriendinnen en ik wil het liefst geen vriendschap van 10 jaar opgeven…

Met zo iemand moet je helemaal geen vriendinnen willen zijn, ga lekker leuke dingen doen met andere vriendinnen

Ik vind het moeilijk om het haar te vertellen want we doen zoveel samen; we hebben samen een oppas baantje, zitten samen op school en op dezelfde sport. Dus als we dan echt geen vriendinnen meer zijn blijven we elkaar nog heel vaak zien en ik ben bang dat het dan ongemakkelijk voelt.

okee… bedankt jullie allemaal! Ik ga proberen zoveel mogelijk moed te verzamelen en er met haar over te praten. Nogmaals bedankt iedereen.

Je hoeft ook niet gelijk de vriendschap op te geven, je kan haar ook wat meer links laten liggen en gewoon af en toe met haar afspreken, dat je gewoon wat meer je eigen leven hebt.

Ik weet niet hoe je een eigen forum start dus zet ik het als reactie.
Ik had een beste vriend (jongen) op de basisschool, we zijn naar verschillende middelbare gegaan. Nu we allebei in de tweede zitten hebben we elkaar nog steeds niet gesproken. Ik mis hem heel erg en ik heb nu eergisteren en gisteren over hem gedroomd: eerst kwam hij op mijn schoolplein in een pak en moest ik huilen. Gisteren droomde ik dat hij denk ik dood was en ik op zijn begrafenis was. Ik heb hem gewappt maar er staat dat hij in oktober voor het laatst online is geweest. Is dit een teken? Is er iets met hem gebeurd? Ik wil echt weer contact met hem. Kan gwn niet zonder…
We zijn dus zeg maar ook soort van uit elkaar gegroeit maar dat wil ik niet!
xx
ps kan iemand helpen met zelf een forum plaatsen

^ Ten eerste: Je kunt geen forum plaatsen maar een topic.
En ten tweede: Ik denk gewoon dat hij een nieuw nummer heeft.

Hij heeft wss geen nieuw nr want heeft pas een nieuwe dus denk het niet. Hoe plaats je dan een topic

Ik ben ook uit elkaar gegroeid met mijn basisschool vriendin en mijn middelbare vriendin. Helaas gebeuren zo’n dingen nu eenmaal.

Je hoeft je vriendschap niet op te geven, je hoeft er alleen niks meer voor te doen. Als zij weer eens met jou af wil spreken, prima, spreek lekker met haar af. Maar als ik jou was zou ik er geen moeite meer voor doen, waarom zou je? Je hebt vast betere vriendinnen. Misschien merkt ze dan ook dat ze verkeerd bezig is.

lol@krullen maken en nog meer krullen :slightly_smiling_face:

In ieder geval praat met haar erover. En voor de rest ben ik het met Nawle eens.

Je kan het proberen, maar het kan ook zijn dat je doordat je gaat praten met haar je haar alleen nog maar verder van je afdrijft, omdat zij zich dan aangevallen voelt en dan heb jij helemaal problemen aangezien jullie dezelfde vriendinnen groep hebben en zij ook meer met een ander meisje omgaat kan het zijn dat ze nu over jou gaan praten of dat zij helemaal geen vriendinnen met jou meer wil zijn. Ik zou als ik jou was gewoon ook andere vriendinnen zoeken en ook gewoon nog een soort van bevriend blijven met haar. Je hoeft niet meteen heel je vriendschap op te geven, maar het wordt gewoon wat minder.

Succes ermee!

Of ze is heel onzeker geworden door bepaalde situaties en doet iemand voor die ze eigenlijk niet is. Of ze is echt veranderd.

Ik denk toch echt dat je moet wennen aan het idee dat ze niet lang meer je (beste) vriendin zal zijn.

Ik heb nog een heleboel vrienden van uit het middelbaar maar ken echt niemand meer uit het lager… Mijn beste vriendin van toen is echt volledig verschillend van mij, ik denk niet dat het mogelijk is dat we nu nog zouden overeenkomen. Het is jammer, maar zo gaat het nu eenmaal.

Nja, je moet haar natuurlijk niet letterlijk zeggen dat je geen vriendinnen meer wil zijn. Hou nog contact met haar maar heb er vrede mee dat jullie niet meer zo close zijn als vroeger. Bovendien moet je die tien jaar vriendschap toch wel met een korreltje zout nemen he. Jullie kennen elkaar dan misschien van in de kleutertijd maar je bent niet dezelfde persoon als toen en zij ook niet (gelukkig maar) dus het is normaal dat je dan nog uit elkaar groeit. Het zijn de vrienden die je leert kennen van rond je 16de die er toe doet en waarvoor je moeite moet doen…