Beste vriendin en haar vriendje

Heeej, ik wist niet echt een goede titel, dus heb ik maar snel iets verzonnen.
Mijn vriendin heeft dus sinds 2 maanden een vriendje, en ze is er echt gelukkig mee. Maar sinds die 2 maanden hoor ik haar bijna niet meer, als we dan eens iets afspreken dan zegt ze vaak nog af omdat ze naar hem toe wil!
Ik begrijp echt wel dat ze vaak bij hem wil zijn, maar daarvoor hoeft ze mij (en andere vriendinnen) toch niet te verwaarlozen?
Ik werd daardoor dus een beetje geïrriteerd en we spraken minder en minder met elkaar, dat duurde ongeveer een week en toen vroeg ze wat er scheelde. Ik vertelde dat ik me soms een beetje verwaarloosd voelde enzo, en ze vond het echt erg dat ze dat had gedaan. Maar toch doet ze het telkens opnieuw…
Wat moet ik doen? Er gewoon nog iets van zeggen? Of wachten tot de ‘grote liefde’ een beetje over is?

het is normaal dat je beste vriendin graag bij haar vriendje wilt zijn. ze is verliefd.
maar jullie vriendschap moet ook gewoon goed stand kunnen houden, dus praat nog eens met dr en zeg dat je misschien een vaste dag in de week kunnen afspreken. misschien lukt dat?!
succes meid

lieefs

Uhm. Ze doet het zeker niet met opzet. Ik zou in die tijd een beetje met andere vriendinnen optrekken, die ‘grote liefde’ gaat na een tijd wel over :wink:

Dat is herkenbaar, maar nu ik zelf een vriend heb snap ik het ook wel. Het is heel moeilijk om je tijd te verdelen enzo. Je bent super verliefd, je wilt 24/7 bij hem zijn. Die vriendinnen zie je nog wel een keer. Zo denk je er dan over, maar ik zou inderdaad met wat andere mensen afspreken. En wel laten merken dat je interesse in der hebt. Het blijft altijd moeilijk verliefdheid en vriendschap.

Ik heb het ook
Mijn beste vriendin heeft nu sinds 2 weken een vriendje, heel leuk en lief allemaal, maar ik vind het vervelend dat ik op de laatste plaats sta. Nu woont ze bij hem (ging slecht thuis), maar nu hoor ik zo weinig van haar. Heb zelf ook een vriend, maar heb haar nog nooit verwaarloosd.

Dat gebeurt nagenoeg altijd. Wacht tot het een beetje gedoofd is, komt wel goed.

Mijn beste vriendin zit ook elke dag bij haar vriend. Maar dat maakt niet uit als ik haar nodig heb weet ik haar wel te vinden en zei mij ook , dus ik vind het eigelijk wel best. Want ik mag haar vriend wel dus ik ga soms ook met hem chillen xD

Ik vind dat onzin, die vriendin doet dat ook niet expres. liefde maakt blind.
ik vind dat echte vriendinnen moeten snappen dat er even iets minder aandacht is voor haar. En dat komt vanzelf goed

Zolang ze er is als je haar zegt dat je ze nodig hebt (om te praten, als je het moeilijk hebt ofzo) is alles in orde naar mijn mening.

Ze moet natuurlijk ook wel een beetje oog voor je hebben. Als je er iets van zegt moet ze het wel begrijpen. Maar voor de rest moet je er idd mee omkunnen dat je even wat minder aandacht krijgt.

als er iets is met haar en haar vriendje komt ze vast wel naar je toe, dan zou ik duidelijk maken dat vriendschap van beide kanten moet komen!

Sorry, maar een echte vriendin doet een stapje terug als de ander een relatie krijgt.
Hoe zou jij het vinden als jij een vriendje hebt en zij blijft je bellen?
Als iedereen het eens van een andere kant zou bekijken,
zouden er een stuk minder problemen zijn

Wow (:

Dat heb ik nu best wel. Maar ze is niet echt bezig met haar vriendje, eerder met haar andere vriendinnen. Eerst waren we supergoede vriendinnen en nu praat ze nauwelijks met me. Ze heeft altijd tijd voor haar andere vriendinnen en als ik vraag of ze eens een keer de stad in wil, dan zegt ze dat ze niet kan. Terwijl ze dan “opeens” wel de stad in kan met haar andere vriendinnen.

Heel dom en raar. Ik heb er wel wat van gezegd maar het lijkt niet alsof ze er wat aan wil doen. Ik kijk nog wel eventjes hoe het gaat, maar als ze verder geen iniatief neemt, dan is dat jammer maar dan ben ik er ook echt klaar mee. Ze is sowieso toch veeeeel minder leuk dan eerst.

Tja, dat heb ik ook … Ik heb het ook laten merken enzo, maar het maakt haar niet zoveel uit, en ze is echt erg veranderd sinds ze haar vriendje heeft, ze hebben nu al een jaar verkering, en wilen nog steeds altijd bij elkaar zijn … Heel irritand is ook dat als je met haar aan het praten bent, hij er ineens tussen zit, en ze gewoon gaan zoenen terwijl ik aan het praten ben --’, daardoor is mijn vriendschap een stuk achteruit gegaan met haar, en je kunt ook niet echt veel doen, mensen veranderen, zo moet je het maar zien … sorry, je hebt er niet veel aan maargoed :stuck_out_tongue:
Succes !

Het is niet leuk als je niks, of nauwlijks wat hoort, terwijl ze meestal bij je is.

Het lijkt me dat haar grootse liefde haar wel serieus hard beïnvloedt.
Ik had ergens al eens gelezen dat dat geen goede teken is, als de jongen het meisje helemaal voor zich wil.
Praat er met hun 2 over zou ik zo zeggen.

Nee dat snap ik ook wel,
maar zeker in het begin wil je vaker bij je vriendje zijn.

Op een gegeven moment komt dat echt wel weer.
Ik zie of spreek mijn vriendinnen soms weken niet,
maar als het een goede vriendschap is er niets aan de hand als je ze weer belt.

Een beste vriendin hoeft niet iedere dag bij je te zijn,
maar hoort er te zijn wanneer je haar nodig hebt.

Helaas is het meestal andersom met vriendinnen.
Daarom is de definitie ‘vriendin’ zo veranderd

Sorry, maar mijn vriend wilde ook 24/7 bij mij zijn.
Dat heet liefde.
Ik heb genoeg relaties gehad waarbij dat niet zo was,
en gezien het feit dat ik ze heb GEHAD, blijkt dat dat ook niet goed was.
Met mijn huidige vriend woon ik nu een jaar samen,
dus ik denk dat het wel een goed teken was?

Juist. Het is ook een feit dat wanneer je serieuze relaties begint te krijgen, het zoeken is om je vriend met je vriendinnen te combineren en die zoektocht gaat niet altijd even gemakkelijk.