Beste vriendin en andere vriendinnen

Ik hoop dat het geen lang verhaal is om te lezen, maar:

Mijn beste vriendin en ik spreken heel veel samen af en doen veel dingen samen. Ik heb naast mijn beste vriendin ook nog andere vriendinnen waar ik ook weleens mee afspreek. Nu heb ik mijn beste vriendin een keer meegenomen naar die andere vriendinnen. Die vonden dat gezellig en nu vragen ze elke keer of mijn beste vriendin ook meegaat als ik met hen afspreek.

In het begin vond ik het leuk dat ze dat vroegen en vond ik het zelf ook gezellig als mijn beste vriendin er bij was. Maar nu gaat het me een beetje irriteren. Ik wil naast mijn beste vriendin ook gewoon losse vriendinnen hebben waar ik mee omga. Anders doe ik zoveel samen met mijn beste vriendin en dat voelt gewoon een beetje benauwend.

Maarja ik kan toch niet gaan zeggen dat ik niet meer wil dat ze meegaat?

Mijn beste vriendin heeft zelf wel losse vriendinnen dus het is niet zo dat ze naast mij vriendloos is. Ze vraagt alleen nooit aan mij of ik ook naar haar vriendinnen meega. Die mogen mij ook niet echt heb ik het gevoel. Maar toch ze nodigt mij niet uit.

Ik vind het echt niet erg als mijn beste vriendin weleens mee gaat naar mijn andere vriendinnen, maar ik vind het ook wel fijn om gewoon zonder haar naar mijn eigen vriendinnen te gaan. Dat is iets voor mezelf. Maarja, nu vragen ze dus telkens naar mijn beste vriendin en dan heb ik het gevoel dat het niet leuk genoeg is als ik er zelf ben.

Ik heb nu het idee gekregen om tegen mijn losse vriendinnen dit uit te leggen, maar kan ik dat wel doen? Eigenlijk niet want mensen mogen zelf weten met wie ze omgaan. Maar toch… Ik hoop dat jullie me begrijpen en misschien tips hebben of adviezen! :slightly_smiling_face:

niemand?

misschien kan je een x voor de grap zeggen van: vinden jullie me zo saai ofzo dat jullie telkens haar mee vragen… Ik voel me beledigd! dan moet je daarbij wel beetje lachen… succes meid!

omg dit is best wel dom haha, maar je wweet maar nooit misschien helpt t :stuck_out_tongue:

ik herken het heel erg