Beste vriendin dumpt me voor haar vriend

Oké, ik probeer de situatie een beetje samen te vatten.

Twee weken geleden hadden ik en mijn vriendin, L, afgesproken dat ik naar Groningen zou komen voor het weekend. Toen ik haar een paar dagen terug een berichtje stuurde over welke films we konden gaan kijken, vertelde ze me opeens dat ze niet zeker wist of ze wel kon afspreken vanwege het feit dat ze een koffer op moest halen bij haar vriend waar al haar spullen in zaten, wat ik een vage reden vond, maar ik ben hierop verder niet ingegaan. Ze zou me laten weten of het nog doorging.
Nu twee dagen voordat we zouden afspreken, had ze nog steeds niks van zich laten horen dus vroeg ik haar of het nog doorging. Ik heb een drukke baan en heb hiervoor al wat diensten af moeten zeggen om dit weekend af te kunnen spreken, wat ik haar ook heb gezegd. Ze zei dat ze het zo snel mogelijk liet weten. Ik vroeg haar of het alleen om een koffer ging, want dat vond ik nogal vaag. Het bleek echter, dat ze die koffer bij haar vriend (waarmee ze nu ongeveer een halfjaar tot een jaar een relatie heeft) had staan en die moest ophalen om terug naar haar studentenkamer te brengen zodat ze al haar spullen voor het weekend weer had. Hierdoor vertelde ze me uiteindelijk dat ze daardoor misschien ook bij haar vriend bleef slapen, maar dat moest ze nog overleggen.
Ik had nog hoop, dus ik wachtte het antwoord rustig af, maar uiteindelijk heeft ze nu dus besloten om bij haar vriend te slapen.
Ik snap best dat je bij je vriend wil zijn, maar de reden die ze nu opgaf vanwege een koffer vind ik zo ontzettend vaag. Zeg dan gewoon waar het op staat. Ook weet ik bijna 100% zeker dat onze afspraak eerder gemaakt was, dan die met haar vriend. Ik voel me echt een beetje aan de kant gezet door haar. Zeker omdat ik ver weg woon en we elkaar nog maar weinig zien vanwege verschillende studies die we doen zijn deze weekendjes iets waar ik erg naar uitkijk.

Ik was benieuwd wat jullie hiervan vinden en hoe jullie het zouden handelen.

liefs x

Edit: ze stelde de afspraak zelf voor, wat het extra lullig maakt voor mijn gevoel

Ik begrijp dit wel. Ik zou het eerlijk en voorzichtig tegen haar zeggen. Succes!

Ik zou dit wel tegen haar zeggen.

Wat naar! Zeker bespreekbaar maken dit.

Heel jammer, ik begrijp heel goed dat je je rot voelt hierover. Ik zou het proberen tegen haar te zeggen, hoe je je voelt en wat je ervan vindt dat ze jullie afspraak om zo’n reden afzegt.

Dit, zeker omdat je zoveel moeite doet om haar toch te kunnen zien en zij haar vriendje een andere keer ook nog kan zien.

Zoals al gezegd, gewoon eerlijk zeggen dat dit gewoon niet kan. Afspraak is afspraak. Ik zie m’n vriend ook graag, maar heb ik al iets met een vriendin of wie dan ook heb afgesproken, zie ik hem maar een keer minder. Dan maar de week erna.