Beste vriendin doet raar

Ik heb net vakantie gehad en toen ik maandag weer op school kwam gedroeg mijn beste vriendin zich heel raar. Die vakantie is er geen ruzie of iets anders geweest, we hebben ook gewoon nog afgesproken en toen was het heel gezellig. Maar maandag als ik haar wat vroeg gaf ze heel ‘‘droog’’ antwoord en kreeg ik vaak alleen een ja of nee waarbij ze me nog niet 1 keer aankeek. We zijn met een vriendengroep en ze trok ineens heel erg naar een andere vriendin B. van mij toe, ze ging alleen maar tegen haar praten en dan had ik het gevoel (expres) over onderwerpen waar ik niet in mee kon praten. Over een feest waarbij ik niet kon, toen hun samen gingen afspreken en dan moesten ze ineens super hard lachen terwijl ik niet wist waarover het ging. In de pauze zaten we aan een tafel en toen zat ze steeds expres met de rug naar mij toe waarbij ik dus ook niet goed kon meepraten. Ik vind dit echt heel vervelend, omdat we altijd zo close zijn. Ik dacht dit zal over een dag wel weer voorbij zijn, maar normaal doet ze dit soort dingen nooit en ze is ook in onze hele vriendschap zelden boos op mij geweest (ze had er dit keer ook geen reden toe). Die avond heb ik haar een bericht gestuurd waarop ze nooit heeft geantwoord. Vandaag was weer hetzelfde, want ik dacht dit keer kan ze niet weer over dezelfde dingen als gisteren gaan praten maar dan pakten ze wel weer andere onderwerpen waar ik amper wat over kon zeggen. En in de les toen ik een keer niet bij hun kon zitten zat ze steeds overdreven hard te lachen en dan maakt ze waar ik bij ben van die opmerkingen ‘‘deze les was echt leuk’’ en meerdere van dat soort dingen. In de pauze zat ik langs B. omdat ik dacht dat mijn beste vriendin me anders weer de rug tegen zou gaan keren als ik probeerde mee te praten, maar hier probeerde ze weer gewoon tussen te komen. Ik probeer al met andere meiden op te trekken, maar aangezien we met een vriendengroep van 4 zijn en er een iemand niet is. Is dat best lastig, om dan met iemand anders te gaan praten omdat ik vooral tijd met hun doorbreng. Er zitten ook nog 2 andere aardige meiden in de klas waar ik nu wat mee optrek maar ik ga niet van vriendengroep wisselen, want met B. ben ik ook nog goed bevriend en C. die er nu niet is ook. Het lijkt wel alsof ze tegen iedereen aardig doet behalve tegen mij. Ik weet niet goed wat ik hier dus mee aanmoet en vind dit heel vervelend, heeft iemand van jullie misschien tips?

Wat dacht je van met haar gaan praten? Alleen dan kom je erachter wat er met haar is.

Dat is het probleem, ik ben geen moment met haar alleen doordat ze alleen maar met B. bezig is en nog amper een woord uit zichzelf tegen mij gezegd heeft. En via whatsapp dit sturen vind ik ook niks, want dan komt het anders over.

misschien is het een optie om je vriendin te vragen of je haar alleen kunt spreken?

Je neemt dr gewoon ff apart of je geeft aan dat je wil praten of ze daar tijd voor wil maken. Je moet het wel proberen, met afwachten tot ze zelf tijd voor je maakt kom je er niet

Nou dat is niet zo moeilijk, je kunt haar toch gewoon even apart nemen? Je zult zelf wel een beetje moeite moeten doen.

Ja dat weet ik ook, maar ik doe ook mijn best om aardig tegen haar te doen. Maar ik heb soms het gevoel alsof het allemaal van mijn kant moet komen, misschien moet zij ook eens moeite doen.

Ja dat weet ik, maar het moet altijd al van mijn kant afkomen ook met whatsapp zij stuurt mij bijna nooit een bericht en het moet allemaal van mijn kant afkomen, ook met afspreken moet ik het altijd vragen en dan gaat ze weer met die afspreken de laatste tijd komt het gewoon allemaal van mijn kant af. Misschien als ik me ook afstandelijker tegen haar opstel ze het op een gegeven moment opmerkt en het haar ook nog wat boeit want dat gevoel heb ik soms niet? Ik denk als ze het morgen alweer doet, dat ik met haar ga praten… maar ik kan me niks bedenken wat er zou moeten zijn daarom vind ik het zo raar.

Nogmaals… PRATEN!!!
Misschien is er iets wat haar dwars zit waar jij geen flauw benul van hebt. Een opmerking die verkeerd is overgekomen, weet ik veel wat.
Je denkt van alles, dat het misschien aan haar ligt, vriendschap laten voor wat het is, maar je hebt (zover ik weet) nog geen fatsoenlijk gesprek met dr gehad!

Hoe bedoel je het moet altijd van jou afkomen? Het is pas net gebeurt. Nogmaals, je weet helemaal niet wat er aan de hand is.

Ja en wat moet ik dan tegen haar zeggen? misschien komt dit dom op haar over en wordt het alleen maar erger.

Dit wat ik schreef is ook pas net gebeurd, maar het liep al een tijdje wat minder dat ik altijd moest appen/vragen om af te spreken. Nee dat weet ik inderdaad niet.

Maar ik zal morgen met haar praten…

Ik zal thuis bij d’r langs gaan. Aangekondigd of onaangekondigd, maakt niet uit.
En gewoon zeggen dat je het idee hebt dat je genegeerd wordt. Je hebt het recht om te weten waar dat vreemde gedrag vandaan komt :wink:

Ik heb hetzelfde probleem gehad, ik kreeg een dikke ignore van mn bestbuddy omdat ze vond dat ik er niet voor haar was… Terwijl ik helemaal niet wist dat ze ergens zo mee zat… ipv dat ze gewoon dr bek open trekt haha…

Sommige chicks hebben gewoon eeen hele grote gebruiksaanwijzing :cold_sweat:

Wat vervelend…
Waarschijnlijk zit je wel met een les naast haar, misschien kun je dan vragen wat er is?

Haha Bedankt! :sob::muscle:, ik zit dan nu met het probleem dat we toetsweek hebben volgende week 11 toetsen dus genoeg te leren :bored:. En zij zit met hetzelfde heeft bijna geen tijd, bijlessen… enz. En ik ben bang als ik met haar ga praten dat er misschien grotere problemen komen en dat wil ik nu op het moment even niet hebben want dat is niet goed voor de concentratie misschien kan ik het erna wel vragen of is dat geen goed idee? & hopelijk is ze hier dan mee gestopt…

Ja klopt, bedankt…
Ja morgen, maar lees even mijn reactie hierboven…

Misschien kun je je inderdaad dan beter richten op de toetsweek en daarna met haar gaan praten. Je concentratie wordt daar dan ook idd niet echt beter van.

Ik wens je veel sterkte xx

Heel erg bedankt! xx
Ja, daarom ik wil wel met haar gaan praten maar die toetsweek is het probleem…
naja afwachten hoe ze morgen doet dan maar.