Beste vriendin doet raar: what to do?

De laatste tijd doet een vriendin van me erg raar. naja, de laatste tijd? Ik bedoel meer op school. Al vanaf de eerste… Als ze alleen met mij is is ze super lief en grappig, maar als ze op school is doet ze heel raar. Wat moet ik doen?

Praat er eens over met haar.
Zeg dat je vindt dat ze zich een beetje raar gedraagt.

Ik denk dat het twee dingen kunnen zijn. Misschien is zij heel onzeker, en gedraagt ze zich zo om zichzelf een houding te geven, omdat ze niet zo goed weet wat ze met zichzelf aanmoet. Als ze alleen met jou is voelt ze zich zekerder, en gedraagt ze zich daarom anders.
Of misschien gedraagt ze zich niet anders dan wanneer jij alleen met haar bent, maar ben jij heel gevoelig voor de mening van anderen en daarom hypergevoelig voor elk ‘raar’ dingetje wat zij doet.

Of het is heel iets anders, dat kan ook natuurlijk.

Maar misschien moet je het er eens met haar over hebben. Makkelijker gezegd dan gedaan, dat snap ik, want je vertelt iemand niet zomaar ‘joh ik schaam me voor je, doe eens normaal’. Maar je kan misschien wel eens vragen waarom ze zich zo anders gedraagt wanneer jullie met anderen zijn. Niet op aanvallende toon, maar uit interesse.

Andere oplossingen kan ik zo ook niet bedenken…

Tja met alle respect maar ik vind je niet echt overkomen als een goeie vriendin.
Wat doet ze dan wat zo vreemd is? En als het je niet aanstaat, waarom ben je vriendinnen met haar? Op de middelbare school had ik ook meiden in de klas die heel anders waren dan ik, maar dat liet ik gewoon gaan, je hoeft niet met iedereen vrienden te zijn.
Het is lief dat je het voor haar opneemt, maar het moet wel gemeend zijn, als vriendin, en niet uit medelijden

Ik weet niet zozeer of jij een slechte vriendin bent zoals sommige zeggen.
je geeft al aan dat ze bij jou anders is en daarnaast dat jij voor haar opkomt als er iets naars wordt gezegdm

beter dat je hier om advies vraagt dan dat je achter haar rug om roddelt over haar tegen je vrienden.

Lijkt me lastig…denk ook dat ze zich veilig voelt bij jou en daardoor meee haarzelf kan zijn en als ze met anderen is, zij wellicht denkt dat zij beter overkomt op de ‘rare manier’

Je zou kunnen zeggen dat t je opvalt dat ze anders is in jouw nabijheid dan met anderen erbij.

Succes
xx

Maar wat bedoel je precies met vreemd gedrag?

Wat de rest ook zegt, misschien probeert ze zich een houding te geven of wil ze erbij horen. Praat er over! :flushed:

Hoezo zou jij als een bitch overkomen omdat je opkomt voor een vriendin? Vind ik eerder die andere mensen raar. Overigens klink je niet echt als een vriendin aangezien je alleen maar over haar negatieve punten praat en de positieve dingen die je opnoemt, haal je zelf weer onderuit door een argument aan te geven. Maargoed dat is je vraag natuurlijk niet.

Talk about it! Toen ik achter zoiets wou komen van mn bff organiseerde ik een pyjama party en vertelde we elkaar al onze geheimen. Toen begonnen we over school. Ik vroeg aan haar, een beetje melig, maar als je bij die jongen bent gedraag jij je egt anders. Snel een grapje maken. Eerst bij mij zegt je face Hahaha ah ha en dan bij die jongen zegt je gezicht opeens hey babe wil je iets doen vanavond? Ze schoot in de lch en zei dat ze hem leuk vond. Mijn tip: probeer met haar humor op het onderwerp te komen: )