Beste vriendin blijft boos (help!)

Hoi allemaal,
ik zit in een hele vervelende situatie en ik weet even niet meer wat ik ermee aan moet. Ongeveer 2 weken geleden heb ik hele erge ruzie gehad met mijn toen beste vriendin. Dit kwam omdat ze dezelfde jongen als ik leuk vond en die jongen mij leuk vond waardoor het eindigde in een relatie. Zij kon dit niet hebben en werd heel boos, waarna ik meerdere keren mijn excuses aan heb geboden en heb gezegd dat ik mijn gevoel niet zomaar kon stoppen omdat zij hem toevallig ook leuk vond. Na veel boosheid en gesprekken heeft ze gezegd dat het wel weer goed is. Nu is het 2 weken later, maar merk ik dus dat ze nog steeds heel erg afstandelijk doet tegen me en eigenlijk niet echt met me wilt praten. Ze blijft maar bot doen en aangezien we dezelfde vrienden, zorgt ze ook een beetje voor onrust tusse ij en mijn andere vrienden. Als ik haar vraag wat er is zegt ze dat er niks aan de hand is, dus ik heb echt geen idee meer wat ik moet doen om weer mijn oude beste vriendin terug te krijgen want ik mis haar echt. Hebben jullie enig idee wat ik kan doen? Bedankt alvast!

Het is natuurlijk erg vervelend voor haar dat ze toevallig dezelfde jongen als jij leuk vind. Maar als ze echt een goede vriendin is, moet ze wel gewoon gaan accepteren dat die jongen jou leuk vind en niet haar. Verder als jullie gaan afspreken ofzo, zou ik niet te veel met haar over die jongen praten. En van dat probleem dat je je beste vriendin terug wil, vraag is aan haar of ze een keer weer iets met jou wil doen en blijf vriendelijk. Als zij jou op afstand blijft houden, en boos blijft, zou ik gewoon stoppen met contact maken want dan is ze het niet waard

Veel sterkte xx

Geef haar even wat ruimte. Wees aardig en blijf open staan als zij contact met je maakt. Zoek haar af en toe op, laat weten dat je er voor haar bent maar dring jezelf niet op. Het feit dat jullie geen ruzie meer hebben, zegt niet dat het perse voor haar heel makkelijk is om op oude voet verder te gaan.

Waarschijnlijk heeft ze gewoon nog wat tijd nodig. Logisch, ondanks dat je niets verkeerd hebt gedaan is de situatie vooral haar heel klote en schaamt ze zich misschien ook wel een beetje (ze heeft toch een blauwtje gelopen…).

Hier ben ik het helemaal mee eens! Ik vind het jammer voor jou dat je vriendin op die manier reageert, maar als je voor haar open blijft staan en aardig tegen haar blijft, en een goede vriendin bent, kan het zijn dat ze weer wat afkoelt.
Als ze nóg boos blijft, dan kun je je misschien afvragen of dat misschien iets over de vriendschap zegt… Ik hoop dat het snel goed komt tussen jullie!

Geef haar tijd en ruimte. Ik denk dat ze het je het wel wìl ‘vergeven’ maar dat het heel erg moeilijk voor haar is dat haar beste vriendin een relatie heeft met de jongen die zij leuk vind.

Bedankt voor jullie reacties! Ja ik denk dat ik gewoon een goede vriendin voor haar blijf en dan hoop ik dat ze langzaam weer wat afkoelt…!