beste vriendin beter dan ik help me aub!x

hey meisjes,
dus dit is het verhaal;
sinds eerste middelbaar ben ik bevriend gewoorden met mijn beste vriendin
wij deden alles samen en dat doen we nog altijd ma wij zitten nu in het 2de
in heet begin van dit jaar dus het 2de liep alles goed tot dat mijn vriendin begon te verandern ze werd wat meer meisjes achtig (niet dat ik daar en probleem mee heb ofzo) en daar mee kwam ook meer aandacht van jongens mss denken julie da ik mss jaloers ben op haar maar nee dat is niet zo maar het probleem is dat er elke pauze jongens met haar komt praaten oke geen probleem voor mij maar daar door werd ik meer en meer gengeerd door haar
niet leuk dus maar wat er ook is dat ik mezelf nooit mooi heb gevonden en de laatse druppel werd toen een jongen vroeg of zij iets met hem en zijn vriend wouw gaan doen(naar de bios gaan denk ik) mijn vriendin zij natuurlijk ok en de jongen vroeg ook of ze een vriendin wouw mee nemen toen mijn vriendin zij dat ze mij gaat meenemen(ik stond er toen naast) zij die jongen kei hard nee toch niet haar !
nu voel ik mij echt slecht wat moet ik doen of wat zouden julie doen?

P.S sorry dat het zo lang is x Eh een sorry voor mijn spelling ik ben dyslectisch!!!

Niet vervelend bedoeld: maar zou je de volgende keer een beetje meer op je spelling kunnen letten, het is namelijk erg moeilijk lezen op deze manier.
En probeer er niet teveel op te letten, in iedere vriendschap gebeuren vervelende dingen, dit is misschien vervelend, maar als jullie echt goede vriendinnen zijn komt het zeker weer goed :slightly_smiling_face:

Mee eens, met die spelling doe je er 2x zolang over om te lezen.

Waarom voel jij je slecht? die jongen was gemeen tegen jou en tegen je vriendin.
ik snap dat je het niet leuk vindt, maar Get over it.

Het komt wel goed, en als het niet zo is, er zijn vast nog wel meer leuke meiden op je school, :slightly_smiling_face:
Succes.

ik snap niet wat je zegt

ja sorry voor mijn spelling ik ben dyslectisch :slightly_smiling_face:

Inderdaad, let op je spelling. Maar @Brokenmirror, dat je het niet snapt is nogal overdreven, het kost wat moeite maar het is goed te volgen.

Ik vind het heel lullig voor je, wat moet jij je rot hebben gevoeld, toen die jongen zei: ‘toch niet haar he.’

Ik snap dat het rot voor je is wat die jongen zei, maar als jij en je vriendin een hechte vriendschap hebben, komt het vast wel goed.
Vertel tegen je vriendin dat je er wel een beetje mee zit, en dat je echt heel erg hoopt dat ze je niet ‘inruilt’ voor die jongens, en dat je het gewoon rot vindt allemaal.
Ik denk dat het wel goedkomt hoor, als jullie echt goede vriendinnen zijn!

Stel je niet zo aan.

@TS: Ik denk niet dat wij jou heel erg kunnen helpen, behalve door te zeggen dat je moet proberen wat zelfzekerder te worden, dat is heel moeilijk. Maar als je zelfzeker bent, dan straal je dat uit, en vinden mensen (en ook jongens!) je vanzelf een pak leuker :wink:

dat probeer ik wel en dat lukt maar er is iets met mij(ik weet niet welk maar bon) dat mensen mij gwn geen kans willen geven iets gemeens zeggen en dan stort ik weer in x

Tja, pubertijd. Zij veranderd waarschijnlijk om die reden, net als jij. Ook voor haar is het een lastige fase. Als je een echte goede band hebt met je vriendin, moet je er met haar over kunnen praten. Ze doet het vast niet expres, maar je moet dan wel vertellen wat er aan de hand is anders kan ze daar niet op letten. Communicatie is erg belangrijk, dus wees niet bang om te praten. Je kan zelfs hechter worden daardoor.
En wat die jongen zei over de bios is niet haar schuld. Ga daar dus geen probleem van maken.

Heb je geen andere vriendinnen met wie je een beetje om kunt gaan? En die jongen is gewoon een sukkel, trek je maar niks van hem aan! Misschien kun je eens met je vriendin praten over dat je je onzeker voelt over jezelf omdat iedereen om haar heen loopt en dat je bang bent dat ze je vergeet ofzoiets? ]

Succes anyway!

mensen danku voor de steun:)

ik heb vaak met haar gepraat ze zegt altijd ja oke maar blijft het toch doen x

Wat doet ze dan? Als jongens naar jou toe komen zeg je toch ook niet dat ze moeten opdonderen. Ik zie niet zo goed wat je vriendin verkeerd doet. Daarom kom je op mij gewoon een beetje jaloers over. En daar kan je vriendin niks aan doen.

Ze komen nooit naar mij toe. En ik wil niet dat ze gaat zeggen dat ze weg moeten ik wil gewoon dat ze ook wat tijd maakt voor mij want dit jaar was haar laatste jaar op onze school :slightly_smiling_face:

Wie, die jongens? Waarom is het dan haar schuld? En ik betwijfel het dat ze 24/7 om je vriendin heen zitten. Buiten school is er ook een leven, spreek je dan nooit af? Ik begrijp het niet zo, ik had ook een vriendin die bijna elke dag werd gevraagd door jongens die verkering wilden enzo, maar dat duurde ook maar 5 minuten op een dag.

-

Ik snap wel dat ze op de aandacht van jongens ingaat, dat zou jij ook doen neem ik aan. Voor de rest heb ik niet echt advies. :’)

ja ik weet het er is leven buiten school maar ik mag nooit buiten van mijn moeder so…

danje je bent de engiste met wat nuttig advies :slightly_smiling_face:

-