Beste vriendin alleen maar met der lover.

Ik vind het een beetje vervelend en kut dat me bff nu al de hele week bij hem is. Ze belt me nooit meer en vertelt helemaal niks!
Ik bel haar de hele tijd om te vragen of ze wat kan doen en dan is het antwoord nu al de hele week: nee ik ben al bij rick.
Ze heeft gister zelf bij hem geslapen!
Moet ik er wat van zeggen of me gewoon niks van aantrekken?
liefs.

Zeggen dat je ook eens wat met haar wilt doen i.p.v. dat ze de hele tijd bij d’r vriend zit. Maar als het pas een week is zou ik het nog even aan kijken en als het doorgaat met d’r praten.

Ze heeft je ingeruilt, er is geen hoop meer.

Dit heb ik ook al meerdere keren gehad met mijn vroegere beste vriendin. Ik besloot niet meer achter d’r aan te lopen en nu hebben we al ruim een maand geen contact meer :’)

Iets van zeggen

Ik vind dat soort mensen altijd zo dom. Stel dat het uit is dan heb je niemand meer omdat je ze toen geen tijd wou geven.

Ik heb een jaar geleden ook 7 maanden wat met een jongen gehad, en toen had ik genoeg tijd voor me vriendinnen.
maar het lijkt nu wel of ik helemaal niet meer belangrijk voor der ben!
:frowning_face:

Zeg dit gewoon tegen haar!

Idd dat is niet slim, dat ze dat doet. Maak het haar duidelijk, en als ze er toch niks aan doet zou ik gewoon haar vriendin niet meer zijn. Échte vriendinnen laten mekaar nooit in de steek.

Ik ken het
Mijn beste vriendin is ook CONSTANT bij haar vriend
maareehm ze wonen samen. Dus dat is een tikkeltje erger… maar ze weet het wel, dat ik het niet leuk vind dat ze nauwlijks naar mij omkijkt. En ze gaan samen trouwen… (’:

Maareehm:
gewoon tegen haar zeggen
niet op een botte manier, en wel face to face

Misschien moet jij eens ophouden met je kutreacties.

:"C

Anders moet je der een keertje bellen en vragen waarom ze niks meer met jou doet?
Of ga naar de huis als je weet dat ze thuis is?

Heel herkenbaar probleem. Een van mijn beste vriendinnen doet dit ook. Het is altijd d’r vriendje voor alles, maar behalve als hij op vakantie is of iets. Dan heeft ze ineens wel alle tijd om af te spreken xD. Ik heb me er maar bij neergelegd en loop ook niet meer achter haar aan.

Nu ik erover nadenk heb ik dit ook gehad, maar nu is het uit tussen hun en heeft ze niemand meer. Ik vind het wel zielig voor haar, maar ik ben echt van d’r weg gegroeid.

Dat is toch haar mening? Eerlijk gezegd dacht ik hetzelfde, WANT meestal als je er wat van gaat zeggen wordt de vriendin in kwestie boos en krijgen jullie ruzie, omdat zij vindt dat je het moet begrijpen bladieblaahhh… dus ik zou gewoon vragen aan haar of ze zin heeft om een dagje te gaan winkelen! Probeer te accepteren dat ze ook tijd met haar vriend wil doorbrengen… (ookal vind je dat nog zo kut)

Als ze zegt dat ze vandaag niet kan, spreek dan af voor morgen of volgende week… Zo moeilijk is dat toch niet?

Ik zou het gewoon eerlijk zeggen dat je ermee zit, want misschien is ze wel zo ‘in love’ dat ze niet doorheeft wat ze doet. Maar als je haar er dus op wijst, moet ze het wel inzien en dan kan ze er wat aan doen. Meestal is het ook altijd zo in het begin van een relatie, maar naarmate de relatie langer wordt, gaat dit meestal vanzelf wel over.

Oh dat heb ik ook, je moet gewoon zeggen dat je het jammer vindt dat je haar minder ziet/spreekt en dergelijke en dat jij degene bent die telkens naar haar toe moet komen als je iets leuks wilt doen. Maar een ding: Je moet der niet voor jezelf opeisen!

Mijn beste vriendin heeft ook een vriend die woont best ver, daar is ze al bijna de hele vakantie. Nouja, ik laat haar lekker alhoewel ik het wel jammer vindt. Als ze weer hier is in me dorp, dan smst ze me meestal wel of we iets kunnen doen. Misschien kun je ook afspreken dat als zij weer ‘thuis’ is, dus niet bij haar vriend, dat ze dat dan smst zodat jullie iets kunnen afspreken?

Heb hetzelfde helaas.
Elke keer als ik vraag of we wat gaan doen is het: Nee ik ga naar T.
Soms zegt ze zelfs als wij hebben afgesproken af zodat ze met hem kan afspreken… Heb er al meerdere keren wat van gezegd en onze vriendschap is zoveel minder geworden.
Ze zegt ook dat ze bang is hem kwijt te raken als ze nee zegt, wat natuurlijk onzin is want als je echt van iemand houdt dan geef je diegene ruimte om met haar vriendinnen af te spreken, hij spreekt zelf ook af met vrienden en eigenlijk kan ik me niet voorstellen dat hij niet wil dat ze met ons afspreekt.
Je merkt ook dat ze heel weinig vrienden overhoudt, ze gaat nooit meer iets leuks doen met iemand anders of als we met z’n allen afspreken gaat ze ook liever naar hem toe. Ze onderhoudt haar contacten niet meer, en als het uit gaat heeft ze waarschijnlijk niemand meer op mij en een andere vriendin na waarschijnlijkk omdat we al zo lang bevriend zijn. Hoewel ik er ook niet echt veel zin meer in heb…

nouja ik hoop dat dit niet bij jou gebeurd, ik zou er wat van zeggen en misschien wordt het ook wel minder omdat ze nu gewoon super verliefd is ofzo, op een gegeven moment ziet ze hopelijk wel in dat het ook weer niet leuk is om elke dag alleen amar met hem om te gaan.