Beste vriendin, aandachttrekker?

Hee, ik heb een soort van probleem of eigenlijk meer een irritatie. Mijn andere (beste) vriendinnen denken er hetzelfde over. Een van mijn beste vriendinnen L heeft een vriendje, al een half jaar. En daar is ze al mee verder gegaan, all the way. Wij vinden dat geen probleem, dat moet ze zelf weten, net als ze zelf weet wanneer zij er klaar voor is. Maar het lijkt alsof ze het heel erg stoer vindt om het aan ons te vertellen terwijl wij het allemaal niet hoeven te weten. Dat laat ze bijvoorbeeld smsjes van hem zien waarin staat dat hij (haar vriend) seks met haar wilt hebben of dat hij smaak-condooms heeft gekocht, wat niet eens betrouwbaar is. Dan moeten wij maar even doen alsof we het heel wat vinden, dat zijn we nu dus beu en doen we dat ook niet meer.
Met biologie hebben we het over Seksualiteit en soa’s etc. En dan gaat ze allemaal vragen stellen en als ze er antwoord op krijgt kijkt ze ons aan alsof we de’r heel wat moeten gaan vinden. Er is ook altijd wel wat met haar. Ze zegt heel vaak dat ze dik is en dat terwijl ze een six-pack heeft. Het is allemaal super apart en ik word haar nu zat door al haar dingetjes die wij voor de’r op moeten lossen of helpen. Op school voert ze ook geen reet uit en kan ze afstromen, dan zie ik de’r ook helemaal gaan roken en blowen, weet ik veel wat. De hele zooi. Dat denk ik vooral omdat ze voorheen ook stoer deed met alcohol, daar hebben we wat van gezegd omdat mijn vriendinnen en ik dat allemaal nog niet hoeven. L is 15 samen met een andere beste vriendin van me. Maar die andere doet helemaal niet zo we hebben geen alcohol nodig zegt ze.
Oke ik dwaal denk ik weer af en dit word wel een heel lang bericht.
Ze is sinds kort ook aan de pil gegaan omdat haar moeder achter de avontuurtjes van L en haar vriendje is gekomen. Dat heeft ze uitgebreid aan ons verteldt. En laatst liet ze me ook zien dat ze een wekker had ingezet op de’r mobiel zodat ze de pil niet zou vergeten in te nemen. Dat zei ze in een super drukke gang. Niet dat dat wat uitmaakt want in de pauzes gaat ze altijd naar allemaal meisjes toe om te vertellen over haar en de’r vriend, wat ze nu weer hebben gedaan en wat er nog komen gaat. Allemaal meisjes waar ze normaal nooit mee om zou gaan, dan laat ze ons stikken.
Het lijkt alsof ze het allemaal alleen maar stoer vindt. Wij worden het echt zat, we hebben al zo vaak gezegd dat we niet alles hoeven te weten en dat het soms irritant is. Maar ik houd het niet langer uit als het zo door blijft gaan.
Weten jullie wat ik tegen haar moet zeggen, dat ze eens stopt met dom doen? Ik heb het er moeilijk mee want ik wil haar niet kwijt. Ookal heeft ze het alleen maar over haarzelf en de’r ‘problemen’, ze is heel aardig. Liefs.

Laat haar dit lezen!

1 ding is duidelijk; ze heeft gewoon veel aandacht tekort. als ze bijv. zegt van ‘ik ben te dik’ moet je daar gewoon niet op in gaan. ik denk dat als ze weer over haar seks-ervaringen gaat beginnen moet je gewoon heel serieus; ‘oke’ zeggen. en verder ook niet haar erover vragen. want dan gaat ze alleen maar door. of koop een dagboek voor haar (verjaardag). kan ze alles kwijt.

Ik zou alles wat je hier hebt getypt tegen haar zeggen en als ze er toch mee doorgaat dan is ze gewoon geen vriendin.

Gewoon niet meer op reageren als ze zoiets zegt, of niet meer aankijken als ze zo’n vraag in de klas stelt.

Volgens mij verteld ze dat alleen maar zodat anderen er wat van gaan zeggen, omdat ze zelf niet weet wat goed en fout is. Ik zou haar gewoon negeren als ze dingen als ‘ik ben dik’ roept en als ze het over iets heeft wat jullie gewoon niet boeit dan zou ik dat gewoon tegen haar zeggen. Dan heeft ze wel door dat sommige dingen die ze doet/zegt niet helemaal normaal en leuk zijn.

Ja, de meeste dingen doen we ook zoals als ze zegt dat ze dik is dan negeren we het ook. Ze zegt ook 20 x per dag dat ze het koud heeft, zodat we gaan zeggen dat ze meer moet eten. Ik heb haar dit ook al een keer verteld, maar het hielp niks. Weten jullie misschien iets dat misschien ook kan helpen? Ik ben de enige uit onze ‘groep’ die het lef heeft er wat van te zeggen.

Als jij het lef hebt, moet je het zeggen. Wel heel moeilijk lijkt me.
Ik ken ook een meisje, die best weet dat ik met minder jongens dan haar gezoend hebt, en echt vet vaak als we het over jongens hebben, vraagt ze: hoeveel heb jij er gehad? Echt irritant :stuck_out_tongue:

Ik zou antwoorden : ‘Oké, je hebt sex, we wéten het ondertussen wel…’
En over iets anders beginnen. Zo leert ze het wel af.

Dit zou ik ook doen!

Laat het haar indd weten. Je kan gewoon zeggen, schat heel leuk, maar ik hoef dat eigenlijk allemaal niet te weten oke. Als beste vriendinnen moet je dat tegen elkaar kunnen zeggen toch.
Overigens zijn smaakcondooms ook gewoon betrouwbaar hoor, funcondooms daarentegen niet.

Overigens heb ik ook zo’n vriendin gehad. Die had elke dag wel wat te huilen of te zeuren, dus juist zielig doen ipv stoer. Ze had ook een beetje het idee dat ik haar bezit was ofzo. Ben heeeeel blij dat zij toen is afgestroomd en we sindsdien elkaar niet meer zo vaak spraken en zagen. Ben laatst weer bij haar langs geweest en ze is geen steek veranderd, altijd maar een masker op dr kop. Dus ben erg blij dat ik nu fijne vriendinnen heb en me niet meer druk hoef te maken om haar, sta er gewoon boven.

Hmm, klinkt wel heel erg als behoefte aan aandacht!

Upje.

Dit verhaal is precies het zelfde als een van een vriendin van mij.
Die zat in een vriendinnengroep met z’n vijven volgensmij, maar iig 1 meisje had al die ‘kuren’ die je hier noemt, en uiteindelijk hebben ze na heel vaak met haar te praten over dingen die ze deed ('s nachts naar jongens toe gaan om daar dan te blijven slapen enz) maar ze wilde niet luisteren terwijl het echt superdom was. Ik hoop voor jou dat je vriendin wel luistert! Maar uiteindelijk hebben ze haar uit de vriendinnengroep gezet. Maar ga sowieso met haar praten als ze wil kan ze haar gedrag zekerweten aanpassen!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~[quote author=YAMBA link=topic=179808.msg7038728#msg7038728 date=1295703777]
Laat het haar indd weten. Je kan gewoon zeggen, schat heel leuk, maar ik hoef dat eigenlijk allemaal niet te weten oke. Als beste vriendinnen moet je dat tegen elkaar kunnen zeggen toch.
Overigens zijn smaakcondooms ook gewoon betrouwbaar hoor, funcondooms daarentegen niet.[/quote]

:grinning_face_with_smiling_eyes:

Je moet het gewoon een keertje tegen haar zeggen, en als ze niet tegen een beetje kritiek kan van een beste vriendin? Dat is best wel vreemd dan.

je moet gewoon droog en ongeinteresseerd doen.
dus als ze zegt: ik ben dik
gewoon zeggen: ja, dat klopt

Lijkt me een heel slecht idee.