''beste vrienden''

Hee,
Sinds kort heb ik een jongen leren kennen, ongeveer een maand geleden. Ik kwam hem bij het uitgaan tegen, en toen hebben we gepraat. Om een lang verhaal, kort te maken, we hebben ondertussen al afgesproken en ik weet vrij zeker dat hij al iets voor mij voelt. Ik wil het nog rustig aandoen, door issues met jongens in het verleden, en voor mij moet het deze keer echt goed voelen. Het voelt fijn als ik met hem ben, mis hem en ga zo maar door. Ik begin gevoelens te krijgen, maar durf er nog niet echt aan toe te geven, soms merk ik dit aan mezelf, waardoor ik hem misschien wel onbewust wegdruk. Hij heeft best veel meiden in de vriendengroep, geen probleem. Toch heb ik altijd al ‘‘beste vrienden’’ met het andere geslacht, vertrouw ik niet. Ik geloof dat altijd 1 van de 2 meer zou willen, of gevoelens heeft. Nu heeft die dus vandaag verteld dat hij en zijn ‘‘beste vriendin’’ in januari gezoend hebben. Ze zijn best vaak bij elkaar, en weet dus niet wat ik hiervan moet denken. Ik wil niet overkomen als een jaloers kreng,of pyscho bitch en er over beginnen. Hij weet dat ik jaloers ben. Wat moet ik hiermee? Het gewoon vergeten, of het erover hebben?

xx

Misschien is het eerst goed om uit te zoeken wat hij verder wilt en voelt. Ik vind dat vriendschappen tussen jongens en meisjes prima mogelijk zijn, ik heb zelf namelijk ook wel jongensvrienden wat écht niks meer is dan vriendschap. Ik denk dat het handig is als je van hem ook weet wat hij wilt en voelt, als je zeker weet dat hij gevoelens voor je heeft en serieus met je is, heb je naar mijn mening nog niet echt een reden om hem niet te vertrouwen en zou ik niet teveel laten merken dat je jaloers bent, als je dat bent. Jongens vinden dit vaak niet aantrekkelijk en helemaal niet als er nog niet echt een reden toe is.

Dus antwoord op je vraag: het lijkt mij slim om met hem te praten over jullie gevoelens en wat jullie daar mee willen doen en daarbij nog niet teveel de focus leggen op zijn meiden-vrienden. Dit kan altijd nog wel als het serieuzer wordt en als je je daar niet prettig bij zou voelen voor een 1 of andere reden.

Om eerlijk te zijn zou dit voor mij al te ingewikkeld zijn en zou ik er nu al genoeg van hebben. Zoiets zorgt alleen maar voor meer gedoe als je een relatie verderzet, aangezien je er nu al mee zit en jullie nog niks hebben.