beste vriend

-

Is er ook een reden dat hij zo verdrietig is? Ik weet het ook niett ! $ dit is best wel lastig ! Ga leuke dingen met hem doen, een keer naar de film, uigaan ? anders weet ik het ook niet ! x

Ahw wat zielig voor hem, Wat is er gebeurd dat hij ineens zo verdrietig is?

dat weet ik niet, ik heb het al een paar keer geprobeerd voorzichtig te vragen, maar hij wil geen antwoord geven…

Ik zou toch door blijven vragen dan…
Als hij geen antwoord wil geven, is er dus duidelijk wel iets.
En als je weet wat, kan je makkelijker hulp bieden voor hem
en er voor hem zijn… Maar misschien heeft hij wel gewoon even
een dipje ofzo. Ik zou zo door gaan met er voor hem zijn,
wie weet vertrouwt ie het jou over een tijdje wel toe… Succes meid!

misschien met hem afspreken, en dan gewoon echt goed met hem praten

Ik zou hem meenemen naar een pretpark of spontaan lieve dingen doen: stuur hem een smsje met: ‘weetje hoe lief en cool jij bent? vergeet dat niet’… ik lul maar wat maar van die kleine spontane dingetjes kunnen mensen erg blij maken, goood luck!!!

Geef hem wat vaker complimentjes? Daar kan je ego heel wat van omhoog gaan:)
Of praat er met zijn andere vrienden een keer over, misschien kunnen jullie samen iets voor hem doen.

Herkenbaar!
M’n beste vriend is best wel down steeds, want op de basisschool zijn bepaalde dingen gebeurd, hij kan niet met z’n vader overweg en nog wat dingen.
Omdat hij zich ongelukkig voelt is hij gaan roken en soms ook blowen.
Nouja, ging dus helemaal de verkeerde kant op en gaat nu nog steeds niet helemaal goed. Mijn moeder zegt dat het gedeeltelijk ook door de leeftijd komt, dat speelt gewoon een hele grote rol.

Maar blijf hem complimentjes geven en laat hem merken dat je er voor hem bent! Probeer met hem te praten over dingen waar hij mee zit, gewoon blijven proberen!

En ik weet niet hoe erg het is, maar als je ongeveer weet wat er aan de hand is en het is echt heftig, misschien kan je dan met hem erover praten of het een idee is dat hij met iemand gaat praten over z’n problemen (bijv. therapeut)
Kan heel erg helpen!

Ik hoop dat je er wat aan hebt!

xoxo

Okee, waarom is hij zo verdrietig?
Als hij alleen maar aan anderen denkt en aan de nadelen in het leven nu, dan moet ie dat om gaan zetten.
Leuke dingen doen, vrienden zien, baan zoeken, hobby.
Gewoon dingen waar hij wel gelukkig van wordt.