Beste vriend?

Hoi allemaal!
ik heb gezocht, maar ik kan geen topic vinden die echt bij mijn probleem past. het meeste is namelijk het geval dat het meisje verliefd is ophaar beste vriend, wat bij mij ABSOLUUT niet zo is.

mijn beste vriend maakte soms nog wel eens opmerkingen waar je opzich wel uit zou kunnen opvatten dat hij me leuk vind.
Zo zei hij wel eens dat hij het wel zou willen proberen om me te zoenen etc.

nou ik maakte gelijk duidelijk dat dat geen goed idee was en dat ik dat dus niet wilde, maar meer als een ‘grapje’ omdat hij het ook wel als grapje zei, maar hij maakte zo vaak van die opmerkingen dat ik het niet echt als grapje meer zag. ik liet hem duidelijk merken dat ik het niet wilde en dat weet hij ook, maar hij heeft ook echt nooit echt gezegd; ik vind je leuk ofzo.
dus het is alleen iets wat ik denk, maar door die opmerkingen is dat wel duidelijk…
ik wil ook absoluut niet aan hem vragen of hij me leuk vind, want ik ben gewoon bang voor het antwoord ‘ja’. ik weet dat als hij dat zegt, ik niet normaal meer met hem kan omgaan.

nou het probleem;
hij praat wel over meisjes en etc tegen mij, omdat ik er ook naar vraag. ik wil dat hij gelukkig is dus ik help hem graag in situaties met meiden. maar wanneer ik verliefd op een jongen ben, of een jongen wel leuk vind hij ALTIJD die jongen gaat afkraken. of als hij de jongen niet kent zegt hij gewoon; oh dat moet je gewoon laten gaan.
hij steunt me hier nooit in, hij moet altijd stoken op die manier door gewoon ontzettend negatief te doen over de jongens die ik leuk vind. en ik word er zo gek van!
het is ongelooflijk irritant, en het is nu al bij 4 jongens gebeurd. 2 van die jongens kent hij niet, en bij allebei zei hij van ach laten gaan, ze passen niet bij je. (terwijl hij ze niet eens kent!) en die andere 2 zijn vrienden van hem, 1 van die vrienden vind ik nu leuk en die kraakt hij dus nu weer af. of nouja, niet afkraken, het is meer van nee niet aan beginnen.

bij die andere jongen had ik ook echt bijna iets mee. ik sprak met die jongen af, we hadden paar keer gezoend en ales en toen heeft hij flink lopen stoken.

ik word er gewoon gek van, maar ik weet niet hoe ik hem moet confronteren hiermee. ik wil namelijk niet ruzie met hem, of iets. sorry voor het lange verhaal, ik hoop dat jullie me kunnen helpen want ik zit er echt mee!

DANKJULLIEWEL!

Je wilt geen ruzie met hem, maar als je je er zo aan ergert zou ik het hem echt zeggen. De jongens die je leuk vindt hoef je echt niet op te geven voor je beste vriend. Ik geloof best dat het vervelend voor hem is dat je met een van zijn vrienden gaat, maar probeer hem toch duidelijk te maken dat je het vervelend vindt dat hij zo doet terwijl jij juist wel altijd positief bent over zijn meisjes.

zeg tegen hem;
luister. ik weet niet wat je voor me voelt, wil ik ook niet weten.
ik vind jou super leuk als vriend, maar niet meer!
& ik zou het heel fijn vinden als jij mij net zo steunt als ik iemand leuk vind,
als ik doe bij jou als jíj iemand leuk vind.

zoiets?

Problem 1.
" Nou, vrienden horen elkaar te steunen. VRIENDSCHAP, en alleeeen maar vriendschap kan niet alleen van één kant komen. Dus wanneer ik verliefd ben of een jongen leuk vind wil ik dat je me steunt, ook al vínd je het geen goed idee. We zijn toch beste vrienden tenslotte ?"
Problem 2.
Je moet hém duidelijk(er) maken dat er tussen jullie alleen maar een vrienschappelijke relatie groeit. Dus bv, begin zelf ook met van die opmerkingen zoals " Nou, een vriendin van me is verliefd geworden op d’r beste vriend en nu is hun relatie stuk en is de vriendschap helemaal verprutst! Gelukkig hebben wij zo’n domme problemen niet hé! :grinning: "

Succes.

Als hij die jongens die je leuk vindt weer ‘afkraakt’, of zegt dat je er niet aan moet beginnen, zou ik hem gewoon vragen waarom niet. En als je daar niet echt een duidelijk antwoord op krijgt (en anders ook) zou ik gewoon zeggen dat het jou keuze is, dat jij er gelukkig mee moet worden. En zeg hem dan ook dat jij hem er ook in steunt als hij iemand leuk vindt, en dat hij het dan waarschijnlijk ook niet leuk zou vinden als jij zo over die meisjes zou doen.
Maar het kan best zijn dat hij jaloers is, maar dan nog moet hij weten dat jíj er gelukkig mee moet zijn en dat het jou keuze is, dus als hij weer zo over die jongens doet zou ik het gewoon voorzichtig zo uitleggen. Succes!

Dankjulliewel voor jullie reacties,
als hij weer zo doet dan ga ik idd met hem praten.
super bedankt!