beste vriend

Hoii meiden ik weet het even niet meer hoor…
ik ben er een week geleden achter gekomen dat mijn beste vriend me al heel lang leuk vindt, maar het nooit durfde te vertellen. Ik kan echt alles tegen hem zeggen, en het voelt zo vertrouwd bij hem. Ik kan gewoon echt mezelf zijn. Alleen ik weet niet of ik iets voor hem voel, ik vind die grens van ongelooflijk goede vrienden en verliefd zijn zo klein! Natuurlijk kunnen jullie dat ook niet bepalen, maar wat moet ik doen? Als goede vriend houden, of miss proberen iets te beginnen met hem?

(Sorry als er spelfouten in staan, op mobiel gaat typen lastig…)

Eerst zeker zijn of jij ook iets voor hem voelt of niet.

Je twijfelt nu al, dus het lijkt me niet dat je gevoelens voor hem hebt. Anders wist je gelijk al wel dat je verder met hem wil dan alleen vrienden zijn.

One moment of silence, for our brother in the friendzone.

Nee serieus, waarom geef je het geen kans? Kijk nu je dit weet, en nu hij weet dat jij het weet… gaat er toch al wat veranderen. Hij zal zoiezo je ooit gaan proberen te zoenen, dichter bij je willen zijn, meer van je willen etc. Als je hem wilt houden als vriend en je praat niet over zijn gevoelens, dan krijg je dat dus.
Wil je hem als vriend houden maar praat je ook over zijn gevoelens, dan voelt hij zich enorm gekwetst en veranderd je vriendschap ook. Hij neemt afstand en je bent in mum van tijd wss je beste vriend kwijt.
Als je het probeert heb je 3 opties. Of jullie passen perfect bij elkaar en je hebt de tijd van je leven. Of het werkt niet en jullie accepteren beide dat een relatie tussen jullie niet werkt en gaan als vrienden verder. en de laatste optie is dat het helemaal naar de knoppen gaat. At least you’ve tried.

Je kunt beter spijt hebben van dingen die je hebt gedaan dan van dingen die je niet hebt gedaan.

Als het uit gaat tussen jullie, is jullie vriendschap misschien gelijk weg. Kijk eerst of je echt iets voelt voor hem.

ik zou eerst kijken of je hem wel echt leuk vind en bedenken dat als jullie met elkaar hebben dat je je nog steeds hetzelfde bij hem voelt. je moet ook weten dat als het uitgaat jullie vriendschap miss helemaal weg isx

Met dat die vriendschap miss helemaal weg is als het uitgaat, heb ik al eens eerder gehad zoiets, en gelukkig nu nog wel vrienden. Heel erg bedankt voor de reacties, maar weet nogsteeds niet wat ik ga doen… Nog iemand met advies? :flushed:

Ik zou er sws met hem over gaan praten en je moet je inderdaad ook bedenken of jullie je vriendschap op het spel willen zetten…

Ik zeg: give it a shot! Ik heb ook erg vaak getwijfeld of ik gevoelens heb voor mijn beste vriend, en ook al is het moment niet daar, als het er zou zijn zou ik het in elk geval proberen. Nadat 1 van jullie heeft toegegeven meer te voelen zal het sowieso anders zijn dan eerst als de ander niet meer voelt dan vriendschap, als jij het niet zeker weet lijkt het mij dus in elk geval het proberen waard.
Idd wat hier voor al werd gezegd, beter spijt hebben van iets dat je hebt gedaan dan iets dat je niet hebt gedaan.
Ook al blijkt dat jullie geen goed stel vormen, misschien kunnen jullie er naderhand samen om lachen. :slightly_smiling_face:

Oefh. Dit heb ik ook meegemaakt, ik heb de kans genomen. Maar bij was het 2 weken en daarna over… Hij werd mij te klef en te bezitterig… Hierna was onze vriendschap wel over. Maarja, misschien is dit wel de perfecte jongen :slightly_smiling_face:

Ik zou het gewoon proberen! Hou ons op de hoogte!

Ik was twee jaar geleden verliefd op mijn beste vriend, of ik dacht dat ik dat was. Ik heb dat toen tegen hem gezegd en hij was compleet verrast, dacht altijd dat ik verliefd was op een andere hele goede vriend van me. Hij had een vriendin dus de situatie was sowieso compleet anders, maar we zijn nu nog steeds hele goede vrienden en ik voel niks meer voor hem, dus het kan (ook als je het niet met 'm probeert) gewoon goed komen denk ik, dus voel je niet ‘gedwongen’ iets te gaan proberen omdat je om hem geeft. :slightly_smiling_face: Dus inderdaad zeker zijn dat je iets voor hem voelt voordat je iets begint!

Ik ben nu ook “bezig” met mn beste vriend en het gaat echt heel goed nu we hebben wel paar miscommunicatie’s gehad maar dat is weer opgelost. Maar dus vanuit mijn ervaring zou k zeggen probeer wat te beginnen met hem! Successs :heartbeat:

Ah dank jullie wel voor al deze leuke reacties!

Waarschijnlijk gaan we vandaag afspreken :slightly_smiling_face: dat kon eerst een tijdje niet omdat of ik op vakantie was, of hij… Ik kijk er wel naar uit haha :flushed:

Hmm ik vind het eigenlijk (nog) geen kwestie van een kans geven of niet. Als je niet verliefd op iemand bent, dan ga je toch geen relatie aan? Probeer er eerst achter te komen wat je nu precies voor hem voelt :slightly_smiling_face: is voor hem ook wel zo eerlijk.

Dat is eigenlijk misschien ook wel weer waar… Maar hij weet dat ik het nog niet weet zeg maar, haha. En we hebben ook besloten om eerst veel vaker elkaar te zien (als dat lukt) en dat we dan wel verder kijken.

Hij wil het liefst bij je zijn, als dat moet via een vriendschap omdat er voor jou geen relatie in zit zal hij dat accepteren. Liever een vriendschap zonder struggles dan een relatie met struggles.

Wees blij dat je weet dat hij wat voor je voelt. Nu kun je nog actie ondernemen door met hem te gaan praten. Want wanneer hij je misschien ooit ineens probeert te zoenen of weet ik veel wat, wat doe je dan. Dan verandert die vriendschap sowieso, wat je ook doet.

Denk er maar even goed over na.

Ik zou het proberen.

Is er iets meer duidelijk geworden voor jullie na de afspraak van vandaag?