Beste vriend

Afgelopen zaterdag bracht mijn beste vriend mij na t uitgaan thuis, niets raars aan. Maar na nog even gepraat te hebben en ik op het punt stond om naar binnen te gaan probeerde hij mij te zoenen. Ik heb er een verkapte knuffel van gemaakt en ben toen naar binnen gegaan. Ik weet niet zo goed wat ik hiermee aan moet omdat ik hem niet meer leuk vind dan gewoon vrienden denk ik. Wat moet ik hier mee doen?

Vertel het hem.

Hem vragen wat de bedoeling was. Was hij gewoon dronken of zit er voor hem meer achter? Maak duidelijk dat jij je er ongemakkelijk bij voelde en je er geen houding bij weet te geven omdat je hem op een vriendschappelijke manier bekijkt.

Het probleem is nu alleen nogal dat we elkaar al wel weer hebben gezien maar nog toen niet eens hebben gepraat. Het is nogal awkward doordat we niet praten

Ja ik wil hem ook absoluut niet kwijt, maar het is nu sowieso anders dan ervoor. Maar ik wil niet dat het zo blijft aangezien we 2x samen op vakantie gaan waarvan 1x 3 weken lang. Maar gewoon even zeggen dat ik vrienden wil blijven gaat niet. daar ligt het te ingewikkeld voor

Ik zou er gewoon over praten zodat het iets moeilijker is omdat door te brengen.

Het hem vertellen.

Vraag hem wat z’n bedoeling van dit allemaal is,of hij wel niet iets voor je voelt?
En er wat van zegt dat je vriendschap niet op spel zet door dit hele gedoe.

Ik zou gewoon met hem praten zodat het duidelijk is voor jullie allebei. Dan heeft hij ook geen valse hoop en is het ook niet zo pijnlijk voor hem als jij uit het niets met iemand anders gaat (bv op jullie vakantie). Hij weet dan gewoon waar hij aan toe is.

Ik zie hem vanavond bij trainen weer, dus dan zal ik wel proberen om hem even alleen te kunnen spreken.

Probeer inderdaad aan hem te vragen wat de bedoeling nou precies was. Succes vanavond als je met hem gaat praten!

Nou dat was geen succes! normaal blijft hij altijd nog wat drinken, maar nu ging hij gelijk weg. niet kunnen praten dus :frowning_face:

we stonden in het zelfde vak, (korfbal) maar hebben ook toen geen woord tegen elkaar gezegd. het is allemaal zo awkward! en op aangezien hij na het douchen gelijk weg ging ^ wordt het op deze manier echt onmogelijk om te praten

Een berichtje sturen dat je toch even met hem erover wilt praten.

Misschien is hij niet zo een prater? Hij zal waarschijnlijk gedacht hebben; ik zit in de friendzone, hoe kom ik eruit?

Toch blijven proberen om te praten. Het is je beste vriend, dan moet het toch niet zo moeilijk zijn om met hem af te spreken?
Succes!

Ga bij hem langs? Of vraag of hij naar jou toe komt?

Ik geloof dat hij zich schaamt. Hij heeft immers een blauwtje gelopen he. Maar je moet er inderdaad met hem over praten. Zeggen wat er op je hart ligt, alles.