Beste vriend wordt gepest, we weten het niet meer?

Hoihoi,
Ik ben Marit en zit in de eerste. Ik heb een beste vriend. Hij wordt nu al 3 jaar lang gepest omdat ze weten dat ze hém kunnen pakken. Het wordt steeds erger… Paar maanden terug waren hij en ik nog alleen na school op school, nja, we dachten dat we alleen waren. Die gasten die 'm pesten waren d’r ook nog. Die zitten nu in de 2de of 3de klas. Ik moest weg gaan, gaf knuffel, ik fiets net 't schoolplein af, (dit is wat hij mij heeft verteld.) stond hij nog alleen op 't schoolplein, daar kwamen ze hoor. Ze hebben 'm in elkaar geramd. Het was 10 tegen 1, en sommige jongens kende hij niet eens? Ze vinden het leuk, omdat hij altijd reageert op alles wat ze doen, en ze weten dat hij in z’n eentje niet tegen hun allen op kan. Daarom blijven ze maar doorgaan. We gaan zoooo vaak naar afdelingsleider/mentor en zijn ouders weten het ook allemaal. Maar het stopt niet. Het lijkt eindeloos door te gaan? Verder is hij helemaal niet stil of zo… Hij is gwn een stoere lieffe jongen. Ja, ze maken hem wel heel onzeker, ze schelden hem altijd uit in de gangen, dat ie lelijk is en dat ie “op moet kankeren met z’n kanker lelijke kop.” -.-" (ik kan d’r dus ECHT NIET tegen als iemand met “kanker” scheld.) Het doet hem echt pijn… We hebben al ALLES gedaan, maar het stopt gwn niet? Maar ff in 1 korte vraag; iemand nog enig idee, waardoor 't nu eindelijk opgelost kan worden? Er komen steeds meer vechtpartijen, en 't maakt 'm echt kapot…
X…
P.s. Ik weet niet of 't topic hier goed staat?

Aii ik weet echt niet wat je eraan kan doen, misschien naar de schoolleiding dat ze van school worden afgetrapt? Al denk ik niet dat dat gaat helpen. Nee ik weet echt niks :astonished:, misschien moet ie niet meer reageren op alles wat ze doen? Achja succes ermee x

aangifte doen bij de politie.
het is wel geweld dus hij staat daar zeker in zijn recht.

Als echt niets helpt zou ik naar de politie stappen. Ze hebben hem in elkaar geslagen dus je kan aangifte doen. Echt superkut voor die vriend van je, echt klote!
Probeer te zorgen dat hij nooit alleen is, altijd met meerdere mensen zodat hij minder snel ‘gepakt wordt’.
Aan je ouders, en zijn ouders melden. Die kunnen (hoe kinderachtig het soms is) met de ouders van de pesters praten. Ouders zijn daar meestal niet van gedient.
En zoals ik al zei, ik zou naar de politie stappen. Als school er niks aan doet vind ik dat een logische volgende stap. Ik zou het echt doen! Al is het alleen om melding te maken en hulp te vragen. Heel veel succes!

@happyascanbe; hij heeft indd geprobeerd ze te negeren, maar dat lukte 'm niet… al zouden ze hun van school trappen, dan wordt ie op school niet meer gepest, maar bij hem thuis wel, ze kunnen 'm zo opzoeken.
@c1993; jaa, als 't binnekort weer gebeurd dan zal ik dat sws tegen 'm zeggen.
@LottosS; Jaa, we gaan sws naar de politie, meestal is hij altijd wel bij iemand, al is ie alleen bij mij, maar dan is ie één momentje alleen, en dan pakken ze 'm meteen. ;(

bij ons op school moet je al na blijven als je alleen maar uithaalt

ik heb geen idee = upp

leer aub eerst typen

maar 't is echt een vervelende situatie idd
ik raad ook aan om aangifte te doen bij de politie
en dit ook aan te geven op school, dat hij aangifte hebt gedaan en dat er iets aangedaan moet worden want ik vind 't beetje raar dat hier niks aan gedaan wordt.
nouja succes ermee!

Dankjewel iedereen voor de tips. ^^

& dan vinden ze 't gek dat in amerika jongeren de hele school neerknallen (: ik vind 't niet zo gek, ik kan 't best begrijpen als dat in nederland ook zou gebeuren :3

Maargoed als die in elkaar geramd is door 10 jongens dan zou ik gewoon aangifte doen, misschien dat het helpt om met die ouders van hun contact op te nemen (’: want vaak zijn die jongens thuis poes lief & aardig, maar buiten huis begint 't.
Ik vind 't iig echt belachelijk dat de school niet strenger optreed, zulke jongens zouden geschorst of maybe wel van school af gestuurd moeten worden.

Ik ben vroeger zelf ook gepest, en de school deed er helemaal nieeets aan, totdat me moeder toen een keer de klas is in gekomen, & die was zoooo kwaad geworden dat we daarnaa nooit meer last van ze hebben gehad muhah :3’

Afschuwelijk dat de school en familie er min of meer hun ogen voor ‘sluiten’.
Dat vind ik echt walgelijk, want dit pestgedrag, traumatiseert die jongen wellicht voor zijn hele leven…

Ik zou aangifte gaan doen bij de politie, dat als eerste.
Eventueel kan de politie je ook enkele bruikbare tips geven?

En waar zijn de ouders van jouw beste vriend in dit verhaal?

daar ben ik 't helemaal mee eens!

mischien kan hij naar een andere school gaan?

@Worteltjestaart; zijn ouders die weten 't ook, en die hebben (volgensmij?) ook al met die ouders van die andere jongens gepraat, tenminste, van 1 jongen, maar die konden 't niets schelen. Die ouders van hem weten 't volgensmij ook niet meer? Tjaa, we gaan gwn naar de politie.

@Blondine14; Hij had zelf gekozen voor deze school, en wist ook al dat die pestkoppen hier zitten, hij laat zich niet makkelijk wegjagen, maar hij is 't ook wel helemaal zat. Sws, als hij naar andere school gaat, dan krijgen die pestkoppen igg gwn hun zin, en zoeken een nieuw slachtoffer.

Ik zou die jongens eens negeren als ze jullie in de gang lopen.
Aangezien je zegt dat hij overal op reageert.
Of idd zoals c1993 zegt aangifte doen bij de politie want de school doet er blijkbaar niks aan.

haal je school over dat ene progamma te doen uit amerika, wat je wel eens op tv ziet, dat van 'cross the line if you ever… bent geslagen door je moeder/bent misbruikt/het gevoel hebt dat je gepest wordt/ga zo verder. en 'if you really knew me… zou je weten.
dat ding weet je wat ik bedoel?
en anders moeten zijn ouders naar de ouders van de pestkoppen stappen.

+1

Weten zijn ouders en de school hier van? Je kunt ook proberen met de mentor te praten o.i.d. Ook zou ik zeker naar de politie gaan om aangifte te doen, het zou toch belachelijk zijn als die jongens zomaar iemand in elkaar zouden kunnen trappen zonder daar straf voor te krijgen.

als school niks doet, dan maar naar de politie

heel veer sterkte ermee, zeker voor je vriend

andere school, sowieso. Je kunt niks veranderen aan het karakter of het gedrag van die jongens, ook al stap je naar de politie. Ik denk dat die vriend van jou zich 100 keer beter voelt op een andere school. Wel alsnog naar de politie gaan, die kunnen hem beschermen ook als je zegt dat hij zelfs buiten school bang moet zijn voor ze.

Klootzakken.

Ik snap gewoon niet dat er zulke mensen zijn, echt waar.
Ze weten niet hoeveel pijn je iemand kan doen met zoiets.

Ik denk dat naar een andere school gaan beter is,
maar dat is eigelijk te gek voor woorden om naar een aandere school te gaan voor zulke kinderachtige jongens.

Ik kan me dr echt boos om maken haha :grinning_face_with_smiling_eyes: