beste vriend wordt afgepakt

Ik had een beste vriend, hij is eerder plakkerig type, ik ben eerder droog op dat vlak… Maar hij heeft nooit gezegt dat hij dit erg vond
nu ineens krijg ik van een kennis te horen dat zij beste maatjes is met hem en dat ze heel de dag door smsen, bellen, skypen,… ze zeggen heel de tijd Ikhouvanje
het enige dat hij nu naar me smst is om te vragen of ik iets kan doen voor school… Maar als ik dan met hem afspreek doet hij terug normaal tegen me lachen we en maken we fun! Maar telkens komt er een moment dat hij over haar begint van ‘he weet ge het al we komen kei goed overeen bla bla’
ik kan er niet aan doen maar het doet zoooooooooooooooooooon pijn! (vogens mij ben ik hartstikke jaloers) wat moet ik doen? :frowning_face: hem vergeten? Maar hoe gaat dat?

Je hoeft hem niet te vergeten. Het kan zijn dat hij gewoon een keer met iemad anders op wilt trekken Heb ik ook wel eens! No Worries!!! Ga gewoon e’s weer een keertje wat leuks met 'm doen. Suc6

Dat is echt een hele vervelende situatie :frowning_face: Als hij straks echt ‘afgepakt’ wordt zou dat minstens net zo erg zijn als een relatie die buiten je macht om uitgaat, dus dat je er zo veel pijn van hebt is niet meer dan logisch. Je zoent dan niet met hem, volgens mij is jouw emotionele band met hem wel heel sterk.

That said - Er is een hele goede kans dat hij nu even helemaal enthousiast is van hoe goed zijn contact met dat meisje is… maar dat betekent niet dat hij jou vergeten is. Dit betekent waarschijnlijk wel dat je hem moet ‘delen’ met haar, maar ik denk niet dat hij jou nu nooit meer hoeft te zien. Het ‘beste’ is in principe om dat te accepteren en te genieten van de tijd die je met hem hebt als vrienden, maar wees ook niet bang om te delen hoe je je erover voelt. Ik denk wel dat hij het begrijpt en dan kan hij er ook rekening mee houden!

Ik heb 't op dit moment ook, maar dan met 'n vriendin. Het doet erg veel pijn om ‘afgeschreven’ te worden maar ik geloof erin dat ze uiteindelijk wel beseffen dat de nieuwe vriendschap zo geweldig niet is. En als dat niet gebeurt? Vrienden komen en gaan…Hoe rot dat ook is.