Beste vriend wilt relatie..

Dus ja zoals de titel al zegt, mijn beste vriend heeft mij gisteren verteld dat hij op mij verliefd is… Het is al een tijdje maar hij durfde het niet te vertellen omdat hij niet wist hoe ik zou reageren.
Ik vind hem ook heel leuk maar niet op die manier, ik voel me zo gemeen tov hem maar ik kan mezelf niet dwingen in een relatie.
Het is ook nog niet lang gedaan met mijn ex vriend die ik nog graag zie maar hij mij waarschijnlijk niet.

Mijn vraag is nu eigenlijk hoe ik het hem moet zeggen dat ik gewoon vrienden wil zijn? Zonder onze vriendschap te verpesten?

Alvast bedankt

Ik zou gewoon eerlijk zijn, dat je hem niet op die manier ziet en dat hoopt dat jullie gewoon vrienden kunnen zijn. Ik denk dat het toch wel iets verandert, aangezien je nu wel anders naar hem kijkt en hij misschien ook wel naar jou. Lastige situatie, succes!

Er zit niks anders op dan het hem eerlijk vertellen. En hoe, ja gewoon dat je hem een hele leuke jongen vindt maar gewoon vriendschappelijk en dat je hoopt dat jullie gewoon vrienden kunnen blijven.

Eerlijk zijn. Zoals je het hier hebt gezegd is het prima: je vindt hem leuk maar niet op zo’n manier.
En als hij gaat zeuren over de friendzone heel hard wegrennen :grinning_face_with_smiling_eyes:

Ik sluit mij aan bij het bovenstaande. En ik zou niet verwachten dat je gelijk weer normaal met hem om kunt gaan als vrienden (zoals eerst dus). De kans bestaat ook dat hij liever helemaal niet meer met je om wil gaan, maar ik zou het in ieder geval wat tijd geven en dan kun je eventueel als hij er weer aan toe is/over je heen is, rustig weer wat contact opbouwen.

Succes en sterkte!

Precies hetzelfde probleem alleen niet met de ex… Ik ga dit topic maar even volgen ! :cold_sweat:

Wow ik herken je hier in.

Ik zou het niet doen maar dan misschien vrienden blijven met net iets meer dan vrienden. :hugs:
Want als je een relatie neemt en na 2 maanden uit gaat ben je de vriendschap ook kwijt.
Moeilijk dilemma vind ik zelf

Ik zou absoluut geen friends with benefits aanraden. Hij krijgt valse hoop en nee, gewoon niet.

Nee dit dus niet. Dat is lullig voor hem.

als je er samen uit kunt komen en het goed vind dan wel ligt aan de situatie hoe jij het wilt

Waarom zou je Friends met benefits worden met iemand die je niet leuk vindt? Waarschijnlijk vindt hij seks prima omdat hij bij haar wilt zijn. Hij wilt meer van haar en zij niet van hem, seks gaat het alleen maar moeilijk maken voor hem.

Bedankt voor de antwoorden, gisterenavond ben ik met hem en wat vrienden weg geweest en hij stelde mij altijd al lachend voor als zijn toekomstige vriendin. Wat ik heel irritant vond. Ik lachte het altijd weg maar ik wil hem geen hoop geven. Ik heb hem gezegd dat ik liever goede vrienden wil blijven maar hij snapt het niet echt en zegt dat hij mij wel tijd zal geven, ik hoop dat hij binnekort door heeft dat het echt niet gaat lukken

Friends with benefits zou ik nooit doen, eindigt altijd met problemen