beste vriend vind me leuk, Wat moet ik doen?!!

laatst kwam ik er via een vriendin achter dat mijn aller beste vriend me dus leuk vind. ik helemaal in shock maar baalde ook enorm want we waren best wel close. maar hij wist dus niet dat ik het wist en uiteindelijk heb ik gezegd dat ik het weet. hij heeft het ook heel lang geheim gehouden omdat hij de vriendschap niet wilde verpesten. dus we hebben even gepraat en hij gaf wel aan vrienden te willen blijven nadat ik zei dat ik hem niet leuk vind (wat ik eigenlijk helemaal niet zeker weet want hij is wel heel leuk) en ik denk ook wel dat ik dat zou willen. maar nu zegt iedereen ook dat de vriendschap niet gaat werken en dat het ook zielig voor hem is en dat ik hem dan aan het lijntje hou (wat ik echt totaal niet probeer en wil) maarja weet iemand misschien iets wat ik kan doen of heeft iemand tips? ik hoor het graag xx

ik heb precies het zelfde probleem dus dit volg ik even xx

ik had al gezien dat je ook bij mij had gekeken haha

Hoe oud zijn jullie?

.

14 hz?

Ik zou maar eerst eens voor jezelf uitvogelen wat jij nou precies wilt en niet naar andere luisteren want daar schiet je niks mee op

Wat er word gezegd klopt inderdaad: Vaak werkt vriendschap niet als de een de ander leuk vind. Het kan zijn dat het wel werkt, maar dat moet je gewoon proberen. En je moet hem idd echt niet aan het lijntje gaan houden; daarmee verpest je en de vriendschap en de kans dat het ooit iets kan worden.
Spreek eerst eens met hem af, en kijk hoe het gaat. Zet daarna je gevoelens op een rijtje en bedenk dan wat je verder wil doen.
En daarbij; je bent nog maar 14. Sorry dat ik het zeg, maar bijna niemand blijft op de leeftijd van 14 voor de rest van z’n leven bij elkaar en je moet gewoon genieten van je vrienden en vriendinnen, niet nu al een vriendje hebben (sorry maar zo denk ik erover)

Je hoeft toch niet per se de rest van je leven samen te blijven? Als ze een vriendje wil moet ze dat lekker doen. Waarom zou het beter zijn om geen vriendje te hebben? Ik snap het niet.

Als jij hem leuk vind kan je het altijd proberen aan de andere kant kan het jullie vriendschap kosten… maar beide met gevoelens zitten werkt ook niet. Ik zou een paar keer afspreken en als er wat romantieks gebeurt tussen jullie zou ik de kans pakken om een realtie te beginnen.

Je moet niet luisteren naar wat anderen zeggen. Ja, misschien wordt het inderdaad niets, maar misschien wordt jullie vriendschap ook wel wat. Hij heeft het toch ook al die tijd voor jou kunnen verbergen?
En je houdt hem niet aan het lijntje als je hem niet leuk vind. Dit heb je toch tegen hem gezegd, hij weet toch waar hij aan toe is?

Ik zou de vriendschap gewoon volhouden, als het toch niet werkt. En als je toch gevoelens voor hem krijgt kun je dat altijd zeggen. Gewoon altijd eerlijk blijven, dat werkt het beste.

Vriendschap gewoon volhouden.

Mijn ‘beste vriend’ vind mij volgensmij ook wel wat leuker dan de andere meiden uit de groep… ik vind hem ook leuk, maar heb al 3,5 jaar een vriend (die tevens in dezelfde vriendengroep zit) die ik ook leuk vind, dus zit met een vreselijk dilemma nu. :’)

Gewoon volhouden en voor jezelf uitvogelen wat je wilt. Uiteindelijk komt alles goed. :slightly_smiling_face:

Dat klopt. Maar naar mijn mening hou je je op je 14e toch wel met andere dingen bezig als vriendjes. Ik heb er ook duidelijk bij gezegt; is mijn mening, hoeft niet jouw mening te zijn.

Friendzoned.

https://az616578.vo.msecnd.net/files/responsive/embedded/any/desktop/2016/02/26/635921151573731604823849270_friendzone.jpg