beste vriend verliefd op me

Hey girls,

ik zit met een dilemma. 2 dagen geleden vertelde mijn beste vriend namelijk dat hij verliefd op me is. Ik weet niet goed wat te doen nu… Ik ken hem al een jaar heel goed en het kwam een beetje uit het niks. Zelf weet ik niet of ik wel een relatie met hem wil en of ik zelfs wel verliefd ben. Er zijn momenten dat ik denk van wel, en momenten dat ik ook denk van absoluut niet. Hij is los de leukste en liefste jongen die ik ken en ik wil hem niet kwijt… Hij is onder andere een paar centimeter kleiner dan ik en mensen zouden ons een raar koppel vinden, dit maakt de twijfel alleen maar groter. Het maakt me gek.
Hoe zien jullie dit?

Veel liefs, x

Lengte maakt niks uit, maar zoals ik uit jouw tekst opmaak wil je geen relatie met hem en ja, dan is dat zo. Je moet niks forceren! Probeer het op een zachte manier tegen hem te zeggen.

Lengte zou ik idd ook niet naar kijken, maar ik zie dat je nog aan het twijfelen bent. Probeer het eens een kans te geven om te kijken of het wat kan worden of niet? Een date bijvoorbeeld, maar inderdaad zoals Beautifly zegt ga het niet forceren.

Wat anderen er van vinden, daar moet je je niets van aantrekken. Je moet voor jezelf bepalen wat je wil. Zelfs als je zegt dat je liever niets met hem wil, zal hij als hij ècht een vriend van je is, dit wel begrijpen. Hij zal het niet leuk vinden, maar ik denk dat hij liever heeft dat jij eerlijk bent.

Bedankt meiden! Ik twijfel gewoon zo hard over wat ik zelf wil… Hij zou mijn eerste vriendje zijn

Mijn vriend is ook kleiner dan dat ik ben, totaal anders dan waar ik op val (op z’n haarkleur na) maar desalniettemin ben ik ontzettend blij met deze jongen. Wat de omgeving vind, daar moet je compleet schijt aan hebben. Het gaat toch om jouw eigen geluk? Mijn omgeving vond mij en mijn vriend op het eerste gezicht ook niet bij elkaar passen, maar hoe langer we samen zijn hoe meer het plaatje klopt.

In het begin heb ik heel erg getwijfeld, alles ging vrij snel tussen ons en ik wist niet wat ik voor hem voelde, terwijl hij mij meteen zag zitten. Kon het gewoon niet bijbenen en dat benauwde me. Ik voelde niet de vlinders die ik voelde bij mijn ex, dat was de motor voor mijn twijfel maar tegelijkertijd besefte ik wel wel hoe comfortabel en fijn ik mij voelde, het vertrouwen en de veiligheid. Dat eerste en dat laatste miste ik bij mijn vorige vriend en heeft mij doen besluiten om het wel te proberen. In het begin was de twijfel er nog steeds, ik wist oa niet of ik echt verliefd was, maar daar heb ik het altijd open met hem over kunnen hebben. Ik had geen betere keuze kunnen maken, hij is het beste wat ik me had kunnen wensen. We zijn niet begonnen als vrienden, dus in dat opzicht zou ik geen vriend verliezen, en dat maakt het bij jou natuurlijk erg lastig.

Maak voor jezelf de keuze, luister goed naar je gevoel. Waar komt de twijfel precies vandaan? Is het omdat je bang bent wat anderen er van vinden, omdat het dan je eerste vriendje zou zijn of omdat je echt niet weet of je wel gevoelens hebt?