Beste vriend van mn broer.

Het zit zo, mijn broer heeft een beste vriend, en die is best leuk. En ik ken hem ook heel goed en al heel lang, sinds kort zijn we een beetje aan het flirten met elkaar, maar dat gebeurd alleen via chat/w’app. 1x had ik echt het gevoel dat hij me leuk vond en dat zei hij ook tegen me (ook op wapp). Maar hij had een vriendin, dus we konden niet echt daten ofzo.

Het is sinds kort uit met zn vriendin, en ik had hem nog eens nagevraagd hoe het nou zit tussen ons, hij zei; dat hij me wel leuk vind maar gewoon als vriendin, en toen wat hij allemaal tegen mij zei, nogal geil was. Maar nu flirten we weer een beetje met elkaar, maar ik weet nou niet wat hij allemaal wil, ik vind het allemaal wel leuk, maar wil ook duidelijkheid.

Maar wat kan ik dan aan hem vragen of hij me ook leuk vind in de zin van meer dan ‘gewoon een vriendin’? Want hij heeft al eens gezegd dat hij het moeilijk vind omdat ik het zusje ben van zn beste vriend. En omdat het net uit is wil hij nu even niemand ‘leuk’ vinden, omdat hij bang is dat diegene hem weer erg pijn doet.

Dus wat kan ik vragen/doen?

Niets? Wachten tot hij er wel klaar voor is?

Je moet jezelf in ieder geval niet opdringen, dan komt er helemaal niets van, en is vooral vervelend voor hem.