Beste vriend van mijn broer

Hoi!

Ik zit nogal in de knoop. Mijn broer en ik wonen sinds dit jaar samen en dus komt het wel eens voor dat hij zijn vrienden uitnodigt voor een gezellig avondje bij ons. Zelf drink ik ook altijd gezellig mee en heb ik de jongens dus wat beter leren kennen. Met 1 vriend van hem heb ik een enorm goede klik en omgekeerd hij ook met mij (mijn beste vriendin zei dat het overduidelijk was). Nu ben ik via mijn broer te weten gekomen dat hij me inderdaad ziet zitten en dat hij vroeger nog nooit interesse in een meisje getoond had, tot nu, wat mijn broer en zijn andere vrienden ronduit hilarisch vinden. Toch twijfel ik. Ten eerste omdat hij praktisch nooit appt, maar hij houdt wel mijn sociale media in de gaten. Zo zijn we bv. allebei enorme fan van Eminem & heeft hij me al een opmerking gegeven dat hij gezien had dat ik zijn laatste post nog niet geliket had, wat ik persoonlijk wel een rare opmerking vond, maar goed. Nu was het zo dat ik vorige week jarig was, maar hij heeft me niets gestuurd, wat ik op zich wel verwacht had, aangezien we toch al wederzijdse interesse getoond hebben. Ik heb hem dan maar een gelukkig nieuwjaar gewenst, waarop hij wel antwoordde, maar op mijn vraag hoe het met het studeren voor zijn tentamens gaat kwam er nog geen antwoord (blauw vinkje op Facebook Messenger). Nu ik zelf ook in de tentamens zit, heb ik natuurlijk veel tijd om hierover na te denken (want wat is er nu leuk aan studeren?), maar ik kom gek, dus vraag ik jullie hulp! Moet ik nog verder tijd in hem investeren of laat ik het beter zo?
Liefs
Lou

wel doen

Dus ik blijf best tijd in hem investeren, ook al stuurt hij nu niet?

Ik zou het niet nu al stoppen, maar ik zou wel aan hem vragen hoe hij erin staat. Of hij er ook tijd in wil investeren of niet. Dan weet je ook beter waar je aan toe bent.

Dankjewel voor de tip! Feit is wel dat hij sowieso niet goed is (heb ik de indruk) in berichten sturen. Hij antwoordt echt heel kort en zakelijk altijd, terwijl we face to face altijd heel goed kunnen babbelen. Dat vind ik echt raar!

Sommigen mensen zijn gewoon niet goed in dat meer oppervlakkige contact dat social media eigenlijk is, dus ik zou het daar echt niet van laten afhangen als het face to face juist heel gezellig is. Ik neem aan dat je over 10 jaar liever met een man zit met wie het in het echt heel fijn is dan met een man die alleen via WhatsApp z’n gevoelens kan uiten.

Jongens zijn, naar mijn ervaring, vaak veel korter (voornamelijk op whatsapp). Heb ik zelf ook met mijn vriend. Sowieso ervaren mensen meestal persoonlijk contact beter, en misschien, aangezien hij nooit eerder interesse heeft getoond in andere meiden, weet hij ook niet hoe hij ermee om moet gaan? You never know, het hoeft niet te betekenen dat hij je niet ziet zitten. Ik zou gewoon af en toe het initiatief blijven nemen.

Ik denk inderdaad dat hij soms niet goed weet hoe hij hiermee moet omgaan, feit is dat hij meestal heel bot kan zijn tegenover vrouwen, dus ik denk dat het voor hem echt wel moeilijk is om zich wat open te stellen.

Kleine update: Hij was afgelopen week jarig en dus heb ik hem gefeliciteerd, maar ook daarop heb ik geen antwoord gekregen. Mijn beste vriendin feliciteerde hem ook, ondanks het feit dat ze eigenlijk als kat en hond voor elkaar zijn, en zij kreeg wel een berichtje terug. Hierdoor voelt ze zich echt slecht en zo en we begrijpen er allebei niets meer van, aangezien zij van mening is dat hij echt oprecht mij ziet zitten. We krijgen er echt kop noch staart aan, het wordt iedere dag precies een stuk ingewikkelder! :frowning_face: