Beste vriend van beste vriend

Wauw, dit is echt een ingewikkeld verhaal.
Mijn beste vriend (even nummer 1) had problemen, dat ging allemaal best ver, en daardoor heb ik zijn beste vriend(2) in een korte tijd heel goed leren kennen. Een onwijs leuke jongen, met veel karakter etc.

Ik kreeg een tijdje terug het idee dat ik gevoelens voor hem (2) heb, en als we met een groep mensen zijn geeft hij me soms zo’n blik waarvan ik niet weet wat ik moet denken.

Gisteren vroeg mijn beste vriend(1) of ik al een vriend had. Nou nee, en anders had hij het als eerste gehoord, dat weet hij zelf ook prima.
Ik had even het idee dat het van die vriend(2) kwam, maar hij(1) zegt dat er niets achter zit.
Ook reageerde (2) pas heel laat op m’n ‘gelukkignieuwjaar’ berichtje, en zei toen: ja je krijgt binnenkort nog wel een gelukkignieuwjaar bericht. huh?!?

Nu is het issue dus dat ik niet weet of het wederzijds is, al heb ik heel af en toe wel het vermoeden. Ondertussen weet ik niet wat ik er van moet denken, maar (2) lijkt me niet het type direct te laten merken hoe iets zit. En zo kan het nog wel eens zijn dat we om elkaar heen gaan draaien.

Kortom, wat doe ik er mee?

Als je hem leuk vindt, neem dan zelf initiatief.
Zorg er wel voor dat vriend 1 dit ziet zitten, je wil ten slotte niet een goede vriend kwijtraken.
Praat dus eerst met vriend 1 en luister naar zijn adviezen.
Hij kent hem ten slotte het best!

Vriend 1 zou er geen problemen mee hebben, dat weet ik nagenoeg zeker, ben alleen wel bang dat wanneer ik er met vriend 1 over praat, er toch per ongeluk even iets over gaat naar vriend 2. Haha, ik kan hem wel vertrouwen, maar ben bang dat hij dan iets te enthousiast wordt. En dat nummer 2 daar voor terug deinst…