Beste vriend lucht zijn hart bij mij

Mijn beste vriend verteld mij steeds hoe leuk hij een meisje ‘K’ vind en dat hij er alles voor over zou hebben om iets met haar te krijgen. Maar ik zie gewoon dat het niet gaat werken omdat hij te opdringerig is en zei niets met hem wil. Maar toen een vriendin van mij dat hem duidelijk probeerde te maken kregen ze ruzie. Nu probeer ik steeds wel op een iets subtielere manier te zeggen dat hij misschien iets minder opdringerig moet doen en er misschien ook van uit moet gaan dat ze hem af zal wijzen (hij heeft haar al 2x mee uit gevraagd). Maar dit komt niet bij hem binnen.
Hoe kan ik hem dit duidelijk maken zonder ruzie te krijgen?
Hij is trouwens 18 en zij is 17

‘Sorry (naam vriend), maar ze vindt je niet leuk, accepteer het’.

Of is dat ook te hard?

Laat het hem zelf maar ontdekken als jullie hem gewaarschuwd hebben. Dan komt de klap misschien hard aan als hij het eindelijk doorheeft, maar dan had hij maar naar jullie moeten luisteren.

Luister naar z’n verhalen, knik ja en amen en geef geen advies meer.
Soms moet je vrienden ook laten ratelen.

zeg dat hij haar misschien even met rust moet laten

haha jaa dat is te hard XD

Probeer het nog 1 keer ‘Sorry, maar ik denk niet dat ze je leuk vindt. Maar komop, er zijn nog zo veel meer meiden die je wel leuk zullen vinden!’
Werkt dat ook niet, dan zal hij het op eigen houtje uit moeten vogelen…

Soms moet je ergens je handen vanaf trekken. Jullie hebben hem gewaarschuwd, jullie hebben je best gedaan, als hij hier niets mee doet, dan is het voor de rest zijn zorg.

Zeg het gewoon op de manier van ‘‘ik denk’’
Als hij dan nog geen thuis geeft, tjaa… Dan zou ik je er maar niet meer druk om maken en het hem zelf laten uitzoeken, hij luistert immers niet

heb er ervaring mee. er zit bij mij op school,een jongen die mij leuk vindt. hij is best te opdringerig,loopt me vaak achter na. en heeft mij 2x uitgevraagd,ik heb nee gezegd. maar volgens mij wil/kan hij gwn niet accepteren. hoop dat overwaait.

dit wou gwn ff delen.

Als je hem al meerdere keren duidelijk gemaakt hebt dat hij te opdringerig is en hij luistert niet dan moet hij maar voelen!

Je kunt best nog een keer subtiel wat zeggen maar daarna zou ik het erbij laten!

Jij hebt geprobeerd wat je kon, als hij het gewoon niet binnen wíl krijgen, jammer dan. Jij hebt jouw taak ‘volbracht’, het is verder je zaak ook niet. Jij hebt hem raad gegeven, vertelt wat je er van vond, maar verder dan dat is het en hoort het je zaak niet te zijn, maar van je beste vriend. Laat hem er zelf maar achterkomen, misschien dat hij later wel begrijpt wat jij bedoelde.